Check bandenspanning lampje blijft branden! Opgelost!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
GolfEdition30
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2017, 10:54
Type auto: Golf mk5 Edition 30

Check bandenspanning lampje blijft branden! Opgelost!

Bericht door GolfEdition30 »

Goedemorgen GTI forum

Sinds een paar dagen brand mijn "check bandenspanning lampje", normaliter pomp ik de banden op en houdt ik de "SET" knop een paar tellen ingedrukt waarnaar het lampje verdwijnt, dat is nu niet het geval. Vervolgens heb ik de auto uitgelezen op eventuele foutcodes of storingen maar ook dit gaf geen info. Iemand in dit forum ervaring met dit probleem?

Het gaat om een Golf 5 GTI 30 edition.
Laatst gewijzigd door GolfEdition30 op 16 feb 2017, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Check bandenspanning lampje blijft branden!

Bericht door ED30Erwin »

GolfEdition30 schreef:Goedemorgen GTI forum

Sinds een paar dagen brand mijn "check bandenspanning lampje", normaliter pomp ik de banden op en houdt ik de "SET" knop een paar tellen ingedrukt waarnaar het lampje verdwijnt, dat is nu niet het geval. Vervolgens heb ik de auto uitgelezen op eventuele foutcodes of storingen maar ook dit gaf geen info. Iemand in dit forum ervaring met dit probleem?

Het gaat om een Golf 5 GTI 30 edition.

Je moet dit knopje indrukken (ingedrukt houden) tijdens het rijden als je dit niet al geprobeert hebt
GolfEdition30
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2017, 10:54
Type auto: Golf mk5 Edition 30

Re: Check bandenspanning lampje blijft branden!

Bericht door GolfEdition30 »

Inmiddels is het probleem opgelost. Ik heb naast de set knop(buiten ESP om) een knop met een schietstoel (eject) en een knop met tracks, dit zijn dummy knoppen. Deze lichten allebei mee met de interieur verlichting. De 2 bovengenoemde knoppen kregen stroom van een module die aan de SET knop vastzit, deze bleek lost te zitten waardoor er een storing ontstond en waardoor de SET knop bleef branden en niet meer uitging. Middels het loshalen van het paneel en de module weer goed te bevestigen is dit probleem opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 118 gasten