bluetooth/telefonie

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Anne
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2017, 10:43
Type auto: golf 6 GTI 35

bluetooth/telefonie

Bericht door Anne »

Ik heb een vraag waar ik via de zoekmachine nog geen antwoord op heb gevonden.
Sinds kort heb ik een golf 6 gti.
Hier zit naar mijn idee een RNS510 in met een aantal functies waaronder navigatie,
media box e.d.

Ik heb in andere onderwerpen gelezen waar je kan vinden of je een bluetooth module hebt.
ik zou graag muziek en telefonie via de bluetooth willen gebruiken.
onder de bijrijdersstoel zit niks. er lopen wel 2 draadjes naar de zetel , waarvan er denk ik 1 een herkenning geeft of
er iemand op de stoel zit en mogelijk de andere van verwarmingsfunctie welke niet is aangesloten.
ik kan in vedergeval geen kastje voelen in de zetel of rugleuning.

Als ik op de functie knop " phone " op de radio druk dan gaat de radio in mute stand.
de reden dat ik me afvraag of dit er wel in zit of niet is dat ik wel boven in de hemel voor de lampjes een microfoon heb zitten
en ook op het stuur een knopje met het icoontje van een telefoon heb.

in de boardcomputer staat geen optie voor telefoon.

Misschien kan iemand mij vertellen welke mogelijkheden er nog meer zijn.

Ik heb geïnformeerd wat het zou kosten om de bluetooth functie werkende te krijgen. en degene aan wie ik dat vroeg vertelde mij
dat dit enkel voor een module en arbeidskosten =/- € 600 euro zou zijn.
ik vond dit nog wel bijzonder aan de prijs. en dat ik denk vragen is altijd goedkoper.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.
bedankt!
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: bluetooth/telefonie

Bericht door LouisTfsi »

Ik weet niet welke regio je zit maar ik heb m'n bluetooth module (die origineel onder de bijrijdersstoel zit) in laten bouwen bij VAS technics. Deze module kost geen 600 euro in elk geval. Overigens werkt bij mij (iPhone) niet naar behoren op RNS510 maar dat is meer regel dan uitzondering volgens de dealer. Telefonie werkt wel perfect..

http://www.vastechnics.nl/webshop/produ ... 7875/68068
Burak
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2017, 10:29
Type auto: Golf 6 gti

Re: bluetooth/telefonie

Bericht door Burak »

Hallo Anne,

Ik had het zelfde probleem op het begin als ik op phone knop drukte werd mijn audio systeeem gemute. Tot ik er achter kwam dat bij mijn instellingen bluetooht functie uit stond vervolgens toen ik die aan had gezet en ik naar media ging kwam er een bluetooht icoontje in beeld en was het een kwestie er op klikken en met je telefoon verbinden. Ik weet niet of dit bij jou ook zal werken maar wie weet succes ;)

Mvg

Burak
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: bluetooth/telefonie

Bericht door FGT »

Als je geen kastje onder je stoel hebt, kan je er vanuit gaan dat je niet kan bellen.
Ik zou even contact zoeken met EM services. Hij heeft m bij mij ook ingebouwd en werkt perfect icm iPhone.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: bluetooth/telefonie

Bericht door LouisTfsi »

Dus bij jou werkt het bluetooth streamen wel goed? Ik hoor niet anders dat iPhone en deze module voor de 6 qua muziek koppelen vaak hapert....
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: bluetooth/telefonie

Bericht door FGT »

Bellen, Spotify enz gaat allemaal zonder problemen. Misschien heeft Erwin andere module's dan een ander bedrijf.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: bluetooth/telefonie

Bericht door LouisTfsi »

Dat weet ik niet mijn module is origineel VW, maar bij de dealer is het bekend dat iPhone streaming hapert bij de 6..
Anne
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2017, 10:43
Type auto: golf 6 GTI 35

Re: bluetooth/telefonie

Bericht door Anne »

@ brak,

Ik heb alle opties in de radio doorlopen maar geen vink mogelijkheid voor bluetooth gevonden.

Iemand enig idee hoe je op fatsoenlijke wijze de radio kan demonteren om te kijken of de module achter
de radio verborgen zit?

Ik ga vandeweek een MDI kabel halen , iemand een idee of je via deze mogelijk ook telefoongesprekken kan afspelen?
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: bluetooth/telefonie

Bericht door FGT »

De module zit niet achter je radio. Daar is hij te groot voor. Nogmaals: als je onder je stoel niks hebt liggen, dan kan je niet bellen etc.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Anne
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2017, 10:43
Type auto: golf 6 GTI 35

Re: bluetooth/telefonie

Bericht door Anne »

Nergens een module te vinden. Ik zal eens bedenken om hen er toch in te laten zetten.

Overigens, vandeweek een MDI kabel in de auto aangesloten met daaraan mijn iPhone 6.
Hij laat de iPhone wel op, maar na enige seconden gaat de optie MDI in het systeem uit en kan er geen audio worden afgespeeld.
Heeft dit er mee te maken dat er geen telefoonmodule in zit? Je zou zeggen dat de mediabox dan gewoon zou moeten werken?
Hilde
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2021, 20:09
Type auto: Golf 6 R-Line

Re: bluetooth/telefonie

Bericht door Hilde »

Burak schreef: 12 jun 2017, 09:04 Hallo Anne,

Ik had het zelfde probleem op het begin als ik op phone knop drukte werd mijn audio systeeem gemute. Tot ik er achter kwam dat bij mijn instellingen bluetooht functie uit stond vervolgens toen ik die aan had gezet en ik naar media ging kwam er een bluetooht icoontje in beeld en was het een kwestie er op klikken en met je telefoon verbinden. Ik weet niet of dit bij jou ook zal werken maar wie weet succes ;)

Mvg

Burak


Beste Burak,

Ik heb dit probleem ook, hoe kan je je instellingen veranderen? Waar kan je dat doen en gaat dat makkelijk?

Mvg

Hilde
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten