gemakkelijke preventie tegen diefstal?

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

gemakkelijke preventie tegen diefstal?

Bericht door iz75 »

Afgelopen maand is een auto van vrienden van ons gestolen. In dezelfde straat zijn in één nacht 5 VAG auto's gestolen.

Er gaat nu een verhaal de ronde die ik zelf nog niet heb kunnen verifiëren, maar vind het toch wel nuttig om het met jullie te delen:
Het productienummer dat in het voorruit te zien is wordt door de dievengilde gebruikt om de juiste sleutel in Oost Europa te bestellen. Vervolgens kunnen ze zo binnen komen, sleutel inleren (OBD poort) en wegrijden.

Nogmaals: Ik weet niet of het waar is, maar voor de zekerheid heb ik afgelopen maand bij het vernieuwen van mijn gebarsten voorruit meteen verzocht om het venstertje zwart te maken. Voor de APK keuring blijkt het niet belangrijk te zijn omdat het chassisnummer ergens onder de motorkap gebruikt wordt.

Wat vinden jullie van bovenstaande? Heeft iemand hier ervaring mee of kennis van?
Gebruikersavatar
andreversteeg
Berichten: 300
Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
Type auto: golf 6 2009
Locatie: Dromenland

Re: gemakkelijke preventie tegen diefstal?

Bericht door andreversteeg »

Dat is hier op het forum. Inderdaad al bekend. De meestem van ons hebben of het met kit bij vervanging van de ruit of met een zwart blaadje ook al uit het zicht gehaald


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Live your life if its your last day
Gebruikersavatar
vwuni
Berichten: 78
Lid geworden op: 27 aug 2013, 22:01
Type auto: Golf 7 R-Line
Locatie: Noord-Brabant

Re: gemakkelijke preventie tegen diefstal?

Bericht door vwuni »

Is idd bekend. Heb zelf een stukje automat afgeknipt en dit tussen dashbord en voorruit geschoven om het VIN nr. af te schermen.
VW Golf MK7, 1.4 TSI "R-line" 2014
VW Lupo 1.4 16V 2002
VW Golf MK1 cabrio "Sportline" 1993
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: gemakkelijke preventie tegen diefstal?

Bericht door EJ5gti »

iz75 schreef:Afgelopen maand is een auto van vrienden van ons gestolen. In dezelfde straat zijn in één nacht 5 VAG auto's gestolen.

Er gaat nu een verhaal de ronde die ik zelf nog niet heb kunnen verifiëren, maar vind het toch wel nuttig om het met jullie te delen:
Het productienummer dat in het voorruit te zien is wordt door de dievengilde gebruikt om de juiste sleutel in Oost Europa te bestellen. Vervolgens kunnen ze zo binnen komen, sleutel inleren (OBD poort) en wegrijden.

Nogmaals: Ik weet niet of het waar is, maar voor de zekerheid heb ik afgelopen maand bij het vernieuwen van mijn gebarsten voorruit meteen verzocht om het venstertje zwart te maken. Voor de APK keuring blijkt het niet belangrijk te zijn omdat het chassisnummer ergens onder de motorkap gebruikt wordt.

Wat vinden jullie van bovenstaande? Heeft iemand hier ervaring mee of kennis van?
Dit is zeker een goede optie, bij het vervangen van de ruit weg laten lakken met primer (die is zwart) of een zwart blaadje er voor. Verder er voor zorgen dat de obd poort niet toegankelijk is en de timeout waarde van het alarm op 0 zetten. ( die ene keer dat je de auto open maakt met de sleutel accepteren dat het alarm af gaat)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

gemakkelijke preventie tegen diefstal?

Bericht door bluetiger »

Is idd bekend ook bij mij netjes dichtgekit bij voorruit vervanging
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: gemakkelijke preventie tegen diefstal?

Bericht door Tino »

Je kunt ook gewoon old skool een startblokkering op de start motor en brandstof pom zetten ;)
Dan gaat hij alleen nog weg op een sleep wagen :D
Gebruikersavatar
JDean
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mar 2017, 08:44
Type auto: Golf Mk6 GTD

Re: gemakkelijke preventie tegen diefstal?

Bericht door JDean »

Toevallig zat er al een Bearlock op mijn gofl toen ik hem kocht maar toch maar is dat nummer wegwerken.
Verkocht Blue Graphite Pearl MK5 GTI - DSG
Golf Mk6 GTD
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten