Diefstal/ingebroken

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BRK-24
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2017, 14:09
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Diefstal/ingebroken

Bericht door BRK-24 »

Hoi allemaal

De afgelopen nacht was het helaas raak. De bekende Golf en Audi probleem : raam ingeslagen en navigatie is meegenomen. Ik heb inmiddels contact gehad met de verzekering. Die geven aan dat er een expert langs zal komen om de schade te taxeren. Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen. Naar een VW dealer om de schade te laten taxeren (weet iemand wat een taxatie bij de dealer kost?) en eventueel een nieuwe navigatie door de dealer laten installeren. Of heeft iemand een beter idee?

Ik hoor het graag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkAfbeelding
Laatst gewijzigd door BRK-24 op 25 jun 2017, 01:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diefstal/ingebroken

Bericht door NielsED30 »

Volgens mij komt de taxateur van de verzekering dan ook bij de dealer/het schadebedrijf langs. Je kan tegen je verzekering zeggen dat je persee wilt dat hij bij de dealer gemaakt word, maar taxeren zullen ze zover ik weet altijd zelf doen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
JUUL
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 jun 2017, 09:54
Type auto: Golf MK4 GTI

Re: Diefstal/ingebroken

Bericht door JUUL »

Wat jammer van je schade, is toch de grootste nachtmerrie van ieder liefhebber. Ik ben het met Niels eens, de verzekeraar zal altijd een eigen taxateur in dienst hebben. Waar het opmaken van een schaderapport plaatsvindt mag je wel zelf bepalen. Succes met de afhandeling!
GOLF MK4 '98 GTI EXCLUSIVE
Gebruikersavatar
Ascari
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jan 2015, 02:56
Type auto: Polo GTI 1.8T 9N3

Re: Diefstal/ingebroken

Bericht door Ascari »

De expert die jouw verzekeraar inschakeld hoef je niet te betalen. Dat is inbegrepen in je verzekering.

Als jij gebruik maakt van een schadeherstelbedrijf/dealer buiten het netwerk van je eigen verzekeraar kan het schadeherstelbedrijf/dealer "taxatie kosten" in rekening brengen bij jou! Informeer hier dus naar bij het schadeherstelbedrijf/dealer zelf. Ik heb wel eens een nota gezien van een dealer die hiervoor € 200 in rekening bracht. Deze kosten werden niet vergoed door de verzekeraar.

Maak je gebruik van een schadeherstelbedrijf/dealer binnen het netwerk van je verzekeraar dan zijn er geen taxatie kosten of deze worden vergoed door je verzekeraar.

Lees ook goed de voorwaarden van je verzekering en laat je informeren door je verzekeraar.
There is no 'we' in GTI.
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Diefstal/ingebroken

Bericht door JP-GTi »

Voor de expert komt mag je wel al het raam laten maken ?
Gebruikersavatar
Ascari
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jan 2015, 02:56
Type auto: Polo GTI 1.8T 9N3

Re: Diefstal/ingebroken

Bericht door Ascari »

JP-GTi schreef:Voor de expert komt mag je wel al het raam laten maken ?
Vaak kun je al een noodreparatie laten uitvoeren of volledig herstel als de ruit op voorraad is. Meld het wel eerst bij je verzekeraar, die kunnen je informeren bij welke (ruit)hersteller je terecht kunt.
There is no 'we' in GTI.
Gebruikersavatar
Ascari
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jan 2015, 02:56
Type auto: Polo GTI 1.8T 9N3

Re: Diefstal/ingebroken

Bericht door Ascari »


JUUL schreef:Waar het opmaken van een schaderapport plaatsvindt mag je wel zelf bepalen. Succes met de afhandeling!
Dat hangt dus van je polis af. Je moet vaak wel een 'vrije reparatie keuze' hebben aangegeven bij je verzekeraar (daar betaal je ook extra voor overigens).
There is no 'we' in GTI.
Gebruikersavatar
BRK-24
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2017, 14:09
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Diefstal/ingebroken

Bericht door BRK-24 »

Ja ik heb gelukkig wel vrije herstel keuze. Ik heb het raam al direct laten maken bij Auto Totaal Glas, en hoefde niets te betalen. Gelukkig All Risk verzekerd. Nu begrijp ik dus uit alle reacties dat ik een afspraak moet maken bij een herstelbedrijf, waar de expert langs zal komen en de schade getaxeerd zal worden. Denk dat ik gewoon naar de dealer ga en de schade door hun laat taxeren en ook repareren.

1 ding is zeker. Er komt een navi lock op ook dat kunnen ze slopen hebben ik begrepen, maar ja..hopen dat het afschrikt.

Bedankt allemaal voor de reacties!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Diefstal/ingebroken

Bericht door Henniej »

Rotterdam Zuid driemansteegweg VW DEALER.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 65 gasten