Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Golfgti6 »

Goedendag heren,

Mijn GTI rijd niet meer na behoren, en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen :).

Weekje geleden begon mijn motor lampje te branden, dus even langs de garage geweest en laten uitlezen. De volgende foutmeldingen kwamen er uit -

P0300 - Willekeurige/Meervoudige cylinder overslag gedetecteerd.

P0304 - Cylinder 4 overslag gedetecteerd.

P0441 - Tankafvoersysteem ; onjuiste stroom. (Moest ik me geen zorgen om maken...?)

Mij werd aangeraden door de monteur om alle 4 de bobines en bougies te vervangen, dus hebben we dat gedaan. Echter brandde het motor lampje de volgende dag weer. Weer laten uitlezen en hij gaf weer dezelfde foutmeldingen aan... Sinds ik dit probleem heb schakelt de DSG bak totaal niet lekker. De bak stottert heel erg al die van z'n 3 na 2 terug schakelt, je voelt hem letterlijk haperen/stotteren. In z'n 5 heb ik het zelfde probleem, als ik van het gas af ga krijgt de DSG bak een "tikje".

De monteur liet weten dat dat puur komt omdat de cylinders niet werken na behoren, maar wat denken jullie daar van...? Ik hoop niet dat m'n DSG bak kapot aan het gaan is.

Alle 4 de bobines en bougies worden van de week opnieuw vervagen (op hun kosten), maar tot dan wou ik even weten of jullie meer weten over dit probleem, bedankt :)!

Edit: Ik heb trouwens ook veel vermogen verlies nu :(
RutgerGTI
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:45
Type auto: Golf GTI MK5

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door RutgerGTI »

Ik zou eerst bobine en bougies wisselen met cilinder 4 en dan is kijken. Waar kom je vandaan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Golfgti6 »

RutgerGTI schreef: 19 jul 2017, 15:13 Ik zou eerst bobine en bougies wisselen met cilinder 4 en dan is kijken. Waar kom je vandaan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Toen ik de bovenste foutmeldingen kreeg zijn gelijk alle 4 de bougies en bobines vervangen, echter brandde het motorlampje een dagje later weer, dus weer laten uitlezen en heb weer de zelfde foutmeldingen nu. Nu gaan we later deze week de bobine en bougie van cylinder 4 vervangen. Ik kom uit Zuid Holland, omgeving Den Haag.
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door NielsED30 »

Lukraak dingen vervangen, en meteen nog een keer vervangen? Dan denk ik 2 dingen..
1. Het zijn prutsers die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn
2. Er is gebruikt spul in gezet zodat je alsnog niet kan testen wat er kapot is.

Wellicht een optie om ergens anders een diagnose te laten stellen, misschien is de overslag wel omdat er valse lucht aangetrokken word (waar P0441 vandaan komt).

Hoe draait de motor stationair? Ook onregelmatig?
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Golfgti6 »

NielsED30 schreef: 19 jul 2017, 18:21 Lukraak dingen vervangen, en meteen nog een keer vervangen? Dan denk ik 2 dingen..
1. Het zijn prutsers die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn
2. Er is gebruikt spul in gezet zodat je alsnog niet kan testen wat er kapot is.

Wellicht een optie om ergens anders een diagnose te laten stellen, misschien is de overslag wel omdat er valse lucht aangetrokken word (waar P0441 vandaan komt).

Hoe draait de motor stationair? Ook onregelmatig?
Ik heb weleens mijn vorige autos hier gebracht en ze hebben altijd wel goed werk geleverd, echter is dit wel de eerste keer dat ik een GTI langs breng, weet verder niet of ze met dat blok echt bekend staan. Ik laat ze toch even mijn bobines weer vervangen, en laten uitzoeken wat er daadwerkelijk aan de hand is, als ze er niet uit komen dan ga ik zeker opzoek naar een ander garage.

Ik heb gelezen dat je de N80 klep kunt vervangen om de P0441 foutmelding te "fixen". Iemand daar ervaring mee?

Stationair loopt die niet goed, schokt/trilt heel erg. Je voelt de motor echt trillen/schokken onder je stoel, en dat doet die om de 5 a 10 sec bij stationair draaien.
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Roy_GTI »

Die P0441 heeft inderdaad met de N80 klep te maken, dit is je tankontluchting. Sist je tank als je de dop losdraait (vacuum)?

Ik zou persoonlijk hier niet het probleem in zoeken maar hij moet hoe dan ook vervangen worden. Ze zijn niet duur en zijn gewoon aftermarket te verkrijgen.

Heb je al een compressiemeting gedaan op alle cilinders?

Misschien kun je ook wat meer info delen over je auto zoals eventuele tuning, kilometerstand (koolstofvervuiling op de kleppen!), etc...

Lukraak vervangen heeft inderdaad geen zin.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Bluepower »

Den Haag?
Ga naar MP carworks, dan kun je er vanuit gaan dat het opgelost wordt!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door bzb »

zelfde gehad, gewoon 1 bobine vervangen en wat wd40 in dat klepje met slangetjes (gasretour via koolfilter) aan de voorkant van je motorblok en ik ben al weer 50.000 km verder
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Golfgti6 »

UPDATE: Vandaag langs de garage geweest, bobine van cilinder 4 vervangen, weer laten uitlezen en geen foutcodes dit keer. Heb er even 10 minuten in gereden en de auto schakelt al veel beter, voel de automaat bak niet meer stotteren/haperen als die van z'n 3 na 2 terug schakelt. Wel heeft hij me aangeraden dat als er toch iets met de DSG aan de hand is, ik even beter contact kan opnemen met de DSG-dokter. Laten we maar hopen dat de automaat bak zo blijft.

Ik hou jullie wel even op de hoogte de aankomende dagen.
Roy_GTI schreef: 20 jul 2017, 08:42 Die P0441 heeft inderdaad met de N80 klep te maken, dit is je tankontluchting. Sist je tank als je de dop losdraait (vacuum)?

Ik zou persoonlijk hier niet het probleem in zoeken maar hij moet hoe dan ook vervangen worden. Ze zijn niet duur en zijn gewoon aftermarket te verkrijgen.

Heb je al een compressiemeting gedaan op alle cilinders?

Misschien kun je ook wat meer info delen over je auto zoals eventuele tuning, kilometerstand (koolstofvervuiling op de kleppen!), etc...

Lukraak vervangen heeft inderdaad geen zin.
Als de auto aan staat en je haalt de tankdop er af, dan wel ja. Dan lijkt het wel alsof al het olie opspringen staat, maar met de motor uit heb je dat niet.

Compressiemeting zou eigenlijk vandaag gedaan worden, maar de monteur wou toch eerst nog een laatste keer de bobine van cilinder 4 vervangen, heeft die gedaan en nu lijkt alles in orde.

Golf GTI 2011, Stage 1 (zo gekocht jaartje terug), 123K. Motor heeft verder geen (zichtbare) vervuilingen of wat dan ook.
Bluepower schreef: 20 jul 2017, 09:47 Den Haag?
Ga naar MP carworks, dan kun je er vanuit gaan dat het opgelost wordt!
Hmm, die noteer ik dan, voor als er toch nog iets kapot gaat. Thanks!
bzb schreef: 20 jul 2017, 14:28 zelfde gehad, gewoon 1 bobine vervangen en wat wd40 in dat klepje met slangetjes (gasretour via koolfilter) aan de voorkant van je motorblok en ik ben al weer 50.000 km verder
Ben blij om te horen dat het probleem is opgelost bij jou. Nu maar hopen dat de mijne ook gemaakt is :).
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door FGT »

Inderdaad, voortaan naar MP Carworks gaan. Ik heb net mn auto weer opgehaald die een beurtje kreeg en allerlei andere kleine dingen. Service is daar top!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door NielsED30 »

Ik denk niet zozeer dat het aan je bak ligt. Als je motor kut loopt is het logisch dat je bak ook niet soepel schakelt aangezien die soort van vast zit aan je motor.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
RutgerGTI
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:45
Type auto: Golf GTI MK5

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door RutgerGTI »

MP carworks zeker aan te raden!!

Beste jongen heeft er ECHT verstand van!
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door bzb »

ik denk dat het wel weer is terug kan komen, en als dat gebeurt is het zeker het klepje, soms werkt hij namelijk wel weer uit zichzelf en lijkt er niks aan de hand, tot de p0411 weer terug komt, ik heb zo'n bluetooth dongle ding aan mn poort (4 euro ofzo) en kan met een app fouten uitlezen on the go
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Golfgti6 »

UPDATE: ^ Klopt, het is al terug gekomen...

Gister avond even de tijd gehad om te testen of alles goed werkte, maar tot teleurstelling doet de auto weer raar. Het probleem dat de bak stotterde bij het terug schakelen van z'n 3 naar 2 lijkt weg te zijn, heeft die maar 1 keer gedaan gister. Echter heb ik nu een ander probleem... Als ik 40 rij in z'n 4 of 50 in z'n 5 dan voel ik vanuit onder de auto een tikje/vibratie komen. Als ik dan even op een bepaald snelheid blijf rijden dan voel dat tikje echt om de 5 seconden terug komen, maar als ik weer op het gas ga is het voorbij.

Weet niet precies hoe ik het moet beschrijven, maar het lijkt als ware dat het vanuit de motor komt en doorloopt naar de onderkant van de auto. Ik weet nou niet of dit iets met de DSG bak heeft te maken of niet...

Op de kickdown reageert die trouwens wel gewoon perfect. Maar dat ga ik voorlopig even niet meer doen. Wil de boel wel heel houden.

Ik denk dat ik toch even na 't weekend MP Carworks ga contacteren!
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Golfgti6 »

UPDATE 2: Stapte vanmiddag de auto in, opgestart, en motorlampje brand weer... Even langs de garage geweest en laten uitlezen, weer de zelfde foutcodes als voorheen - P0304 en P0441. Heb de monteur even een rondje laten rijden en die liet me weten dat het niks met de bak te maken heeft. Maandag ga ik langs voor 't vervangen van de N80 klep.
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Roy_GTI »

Zoals ik al eerder noemde komt deze storing vaak voor bij vervuiling aan de inlaatkleppen. Ik gok hier dan ook nog steeds op... ;)
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Roy_GTI »

Hierbij een linkje mocht je je niets bij klep vervuiling voor kunnen stellen;

http://www.hbttechniek.nl/audi-tfsi-fsi ... sting.html

Dit is tevens een zeer goed adres!
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Golfgti6 »

Roy_GTI schreef: 22 jul 2017, 22:17 Zoals ik al eerder noemde komt deze storing vaak voor bij vervuiling aan de inlaatkleppen. Ik gok hier dan ook nog steeds op... ;)
Ik geloof best dat mijn inlaatkleppen best vervuilt kunnen zijn dan, en dat de motor hier door raar doet. Ik heb ze persoonlijk zelf nooit schoon laten maken, en de auto heeft al best een aantal kms gelopen dus het kan zijn dat het daar aan ligt.

Maandag ga ik terug voor de N80 klep, want die moet toch wel vervangen worden, ik ga de monteur ook gelijk erop wijzen dat hij even de inlaatkleppen moet na checken, en bij vervuiling gelijk schoon laten maken.

Bedankt voor het nogmaals opnoemen van de inlaatkleppen, dacht er zelf niet meer aan... :)!
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Roy_GTI »

Tenzij je monteur kan walnootschilstralen (leuke voor scrabble :)) gaat hij ze niet schoon krijgen.

Met een compressietest kun je het meestal ook vaststellen zonder de inlaat te verwijderen.

Succes en we horen het wel.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door NielsED30 »

Roy_GTI schreef: 22 jul 2017, 23:34 Tenzij je monteur kan walnootschilstralen (leuke voor scrabble :)) gaat hij ze niet schoon krijgen.

Met een compressietest kun je het meestal ook vaststellen zonder de inlaat te verwijderen.

Succes en we horen het wel.
Je kan zonder walnoot stralen de kleppen ook schoon krijgen hoor, kost alleen wat meer tijd. Maar kan wel
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Golfgti6 »

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden, dus hierbij een (nutteloze) update - Wegens gebrek aan vrije tijd ben ik niet langs de garage kunnen gaan... Afspraak is verzet naar volgende week. Zou graag willen dat het snel opgelost zou zijn, maar het is niet anders.

:).
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Golfgti6 »

Hierbij even een video van 't geluid dat van de uitlaten komt. Hij maakte al rare geluiden, maar het lijkt steeds erger en erger te worden. Auto staat nu al 2 dagen stil, net even wezen opstarten, en hij klinkt zeker niet lekker...

Ik heb trouwens MP Carworks gecontacteerd, maar die gaan met vakantie dus geen afspraak kunnen maken.

Let maar niet op de uitlaten, de auto is al een tijd niet gewassen...

https://youtu.be/MqSuFUew3Kc
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Henniej »

Lijkt wel een houseparty strakke beat heb je daar zeker! :lol: '' Menig DJ zou daar jaloers op zijn '' :lol:
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door NielsED30 »

Mijn vermoeden is dat je membraam van je carterontluchting afscheider op je kop gescheurd is..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Golfgti6
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2013, 03:56
Type auto: Golf 6 gti

Re: Cylinder Overslag - Schakel problemen DSG.

Bericht door Golfgti6 »

Even een update: Het heeft allemaal veelste lang geduurd, miscommunicaties met de garage, gebrek aan tijd van mijn kant etc. Maar goed, ben uiteindelijk terecht gekomen bij een ander garage. Die hebben de auto laten uitlezen, en hij gaf weer P0304 aan (cylinder 4), dus ook gelijk een compressie-meting gaan, daar kwam naar verbazing toch niks uit, cylinders werken gewoon perfect. Maar de auto stottert... dus toen bougie 4 met 2 verwisselt, weer uitlezen en geen storingen dit keer, en toen wezen kijken of de auto ook daadwerkelijk geen storingen meer had..

Auto opgestart en kijken wat die zou doen.
Stap 1: Trillen bij stationair draaien? NEE
Stap 2: Haperen/stotteren tijden het rijden? NEE
Stap 3: Haperen/stotteren bij het terug schakelen (voornamelijk van 3 naar 2)? NEE
(Voorheen had ik al deze storingen)

Uitlaten maken nog wel een raar geluid, maar niet extreem veel als eerst, het is nu veel, veel minder (videotje staat paar posts boven). Toch maar even opgenoemd bij de monteur wat Niels zei (Thanks!) en daar gaat ook nog naar gekijkt worden.

Meeste problemen lijken nu wel opgelost, hopen dat het ook zo blijft (rij al een paar dagen zonder problemen rond). Iedereen bedankt voor de reacties :).
Henniej schreef: 28 jul 2017, 17:36 Lijkt wel een houseparty strakke beat heb je daar zeker! :lol: '' Menig DJ zou daar jaloers op zijn '' :lol:
Kan zo op festivals staan, haha :lol:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten