Verder tunen VW Golf 5 GTI?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Bruinsje-GTI
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2017, 13:59
Type auto: GOLF MK5 GTI

Verder tunen VW Golf 5 GTI?

Bericht door Bruinsje-GTI »

Hallo Allemaal,

Ik ben Sander Bruins en kom uit Rijssen en sinds vandaag nieuw op dit forum. Vorig jaar (2016) eind januari heb ik een VW Golf 5 gti tfsi gekocht bij van Renselaar Cars in Zwolle. Bij het zien van de auto, maar vooral na het rijden (proefrit) ermee was ik er helemaal aan verkocht.
De auto is voor dat ik hem kocht al eens getuned (ik weet niet waar), maar hij had 220pk. Dus 10% is bovenop de standaard pk's gekomen.

Na verloop van tijd heb ik mijn auto (verder) laten tunen bij van Heek Motorsport in combinatie met Meijers Tuning in Rijssen.
Hierbij is de software aangepast, heb er een andere downpipe onder laten zetten en hierbij is de kat verwijdert onder de auto en deze is geplaatst bij de turbo. Mij werd verteld dat er dan meer vermogen uit te halen viel en dit beter voor de turbo/turbodruk zou zijn.
Hij levert nu 308pk en 408nm.

Een paar maanden na de tuning heb ik wel de complete koppelingsset moeten laten vervangen en dit heb ik laten doen bij JB Autoservice in Dieverbrug. Deze werken ook samen met JD Engineering zo ik op de site heb gelezen van JB Autoservice. Verder zijn 2 weken geleden de remschijven en blokken, zowel voor als achter vervangen. De remklauwen zijn achter ook gereviseerd.

Al met al nu wel redelijk wat kosten gemaakt. Natuurlijk een auto gaat op een gegeven moment zich op bepaalde plekken wel begeven en moet er eens wat gerepareerd/vervangen worden.. daar kom je niet onder uit.
Mijn vraag is nu, kan ik er nog meer vermogen uit halen zonder dat het me teveel kost of andere kosten bijkomen? Welke opties heb ik dan?
Achteraf gezien was ik meteen liever gelijk naar JD Engineering gegaan, want ik lees er alleen maar positieve en goede verhalen over (ook nadat er is getuned en de auto's allemaal goed blijven rijden). Helaas ben ik geen miljonair, anders wist ik allang wat ik had gedaan :lol:

Iemand suggesties/ideeën?

Groeten Sander
Gebruikersavatar
MaartenBielen
Berichten: 124
Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Genk, België

Re: Verder tunen VW Golf 5 GTI?

Bericht door MaartenBielen »

Intercooler, k04
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm

Afbeelding

Afbeelding
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Verder tunen VW Golf 5 GTI?

Bericht door ferry »

308 pk lijkt me wel erg veel met de aanpassingen die jij hebt laten doen. Daar zou ik wel een uitdraai van willen zien.
viewtopic.php?f=20&t=52#p178

Kan je vergelijken.

Is je auto wel op maat afgesteld. Of hebben ze je zomaar een paar cijfers gegeven.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Verder tunen VW Golf 5 GTI?

Bericht door NielsED30 »

Ferry, ik heb eens een Mk5 GTI gebouwd welke daarna bij JD is afgesteld, deze haalde ook 315pk (wel alles ervoor moeten doen). Dus het is zeker mogelijk als je blok en turbo fris is. Maar, het is wel veel. Er is daarom niet veel meer uit te halen zonder teveel te moeten uitgeven. Wil je echt verdere stappen maken, moet je kijken naar een K04 turbo upgrade. Dan kan je met de juiste aanpassingen richting de 380pk doen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Bruinsje-GTI
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2017, 13:59
Type auto: GOLF MK5 GTI

Re: Verder tunen VW Golf 5 GTI?

Bericht door Bruinsje-GTI »

NielsED30 schreef: 02 aug 2017, 20:50 Ferry, ik heb eens een Mk5 GTI gebouwd welke daarna bij JD is afgesteld, deze haalde ook 315pk (wel alles ervoor moeten doen). Dus het is zeker mogelijk als je blok en turbo fris is. Maar, het is wel veel. Er is daarom niet veel meer uit te halen zonder teveel te moeten uitgeven. Wil je echt verdere stappen maken, moet je kijken naar een K04 turbo upgrade. Dan kan je met de juiste aanpassingen richting de 380pk doen.
Hoi Niels,

Oké bedankt voor de info.
Heb hier een tijdje geleden al wel eens naar gezocht op internet, een k04 turbo upgrade. Maar dan zijn er ook andere aanpassingen nodig begrijp ik? Drijfstangen? Benzinepomp/druk? Grotere intercooler? Groter uitlaatsysteem? Drukslang op de turbo? Software?

Ben benieuwd wat ik kwijt ben als ik richting 380pk wil, zoals jij hierboven zegt. Maar het is niet zo dat ik per se 380 pk wil. Met wat minder zou ik ook tevreden zijn. Dit kunnen ze afstellen toch?

@Ferry, dit heb ik ook eerder gehoord haha. Kwam omdat ik toen mijn koppelingsset heb laten vervangen bij JB autoservice en die hebben ook nog eens naar mijn software gekeken. Jos kwam er toen zelf niet helemaal uit en heeft het toen naar JD Engineering gestuurd (Jeroen), om hier eens naar te kijken. Heb er verder niet veel reactie op gehad, ze hadden wel het vermoeden dat de software van hun afkomstig was.. Ben daarna alleen nog een keer langs geweest bij JD om een diagnose te stellen of er geen fouten in de software zaten etc.
Als ik het goed heb is Mark van JD toen met mij mee geweest een stukje rijden. Die gaf aan dat er geen storingen waren, hij adviseerde me alleen om Ron98 te gaan tanken i.p.v. Ron95
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Verder tunen VW Golf 5 GTI?

Bericht door bzb »

zou het er persoonlijk bij laten, ik dacht dat je bij 450nm+ weer met drijfstangen in de weer moet, geld mooi apart leggen voor een dikkere auto over een paar jaar?
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Verder tunen VW Golf 5 GTI?

Bericht door ominous »

bzb schreef: 03 aug 2017, 09:13 zou het er persoonlijk bij laten, ik dacht dat je bij 450nm+ weer met drijfstangen in de weer moet, geld mooi apart leggen voor een dikkere auto over een paar jaar?
X2

En je bent dan echt wel een paar K verder :lol:

Optie zou dan zijn :
- kijken voor een ED30
- CDL Swap
waarbij je denk ik onder aan de streep stuk goedkoper uitben
Just asking :p
Bruinsje-GTI
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2017, 13:59
Type auto: GOLF MK5 GTI

Re: Verder tunen VW Golf 5 GTI?

Bericht door Bruinsje-GTI »

@bzb
@ominous

Ja inderdaad dat zou ook een optie zijn en waarschijnlijk zal ik dan onder de streep goedkoper uit zijn.
Worden via dit forum ook wel eens auto's aangeboden/verkocht?
Wellicht dat ik over een paar jaar kan kijken naar een ED30 of ander type.
Wil mijn GTI op dit moment ook nog niet weg doen. Hij rijd erg fijn!

Ik zal eens kijken of ik nog even wat foto's kan posten hier tzt.

Bedankt voor jullie meedenken en info!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten