Pagina 1 van 1
					
				Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 07 aug 2017, 19:55
				door Er32k
				Te koop gevraagd:
Golf V R32 DSG 5drs
Schuif/kanteldak
Leder int
Navigatie(rns 510)
Parkeersensoren
Km stand <150K
Wie denkt erover na om z'n R32 te verkopen....
  Greetz Erik.
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 08 aug 2017, 12:05
				door Bjorn1
				Hamilton heeft een erg nette staan, wel stevig aan de prijs.
Maar zitten wel schaalstoelen in, ferarri wielen, milltek, en dikke remmen.
http://www.hamiltonautomobielen.nl/vehi ... -20-99dkm/ 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 08 aug 2017, 12:37
				door Er32k
				Erg dik..ook de prijs maar niet wat ik zoek.
  Greetz Erik.
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 08 aug 2017, 21:18
				door JP-GTi
				
Op 10 jaar al 9 vorige eigenaren.
 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 09 aug 2017, 17:10
				door Er32k
				Kon niet langer wachten dus de knoop doorgehakt en lach al de hele dag.. 
  
  
 
Ik kan er weer ff tegen..
  Greetz Erik.
 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 09 aug 2017, 22:52
				door jwbakkenes
				En het wordt???
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 10 aug 2017, 12:19
				door Er32k
				Het is een R32 geworden..wat een geluid maakt dat ding.Paar jaar geleden een 3 drs R32 gehad en heb echt het idee dat alle auto's tussen toen en nu verspilde moeite waren.Kijk em een jaartje aan en dan gaan we voor de 7R.
  Greetz Erik.
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 10 aug 2017, 21:08
				door Henniej
				Hoezo ben je niet gelijk voor een 7R gegaan?  

 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 10 aug 2017, 21:46
				door Er32k
				Henniej schreef: ↑10 aug 2017, 21:08
Hoezo ben je niet gelijk voor een 7R gegaan?  
 
Ik ben er met een paar bezig geweest maar die wilde niet akkoord gaan met mijn bod.. 
  
  
 .
Ook ik heb een bepaald budget om een 7R te kopen en zo af en toe krijg je wat koudwatervrees om al je geld erin te pompen.
Niet als ie gewoon in de garage staat en je beseft dat je em hebt gekocht maar wel als je op de "verzend" knop drukt en je realiseert dat er een flinke som 
geld "verdwenen" is.Die 7R die komt er zeker wel want blijf voorlopig bij het merk Volkswagen en in een jaar gaan ze zeker nog zakken in prijs.De km's zullen dan waarschijnlijk ook wel oplopen maar mits goed onderhouden ben ik daar niet zo bang voor.
  Greetz Erik.
 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 10 aug 2017, 23:09
				door jwbakkenes
				Ben benieuwd naar je nieuwe R32, ik zie de foto's wel tegemoet.
Uit ervaring weet ik dat je veel plezier gaat beleven met deze auto 

 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 11 aug 2017, 04:34
				door Ilhan28
				Welkom mede R-rijder!
Ben benieuwd naar je auto
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 11 aug 2017, 23:15
				door Er32k
				Ik maak morgen als het lukt ff wat foto's want vandaag geen tijd gehad vanwege de grote wisseltruc met nieuwe schijven en blokken(VOOR en ACHTER).
Remmen waren op zich niet slecht zagen er wel slecht uit.Nu nog die vervelende rammel rechtsvoor uit mijn veerpoot krijgen als ik naar links stuur.Hoogstwaarschijnlijk het lager,maar dat doen we maandag.OOh ja,iemand een tip om een DSG software update uit te laten voeren?
  Greetz Erik.
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 11 aug 2017, 23:50
				door jwbakkenes
				Waarom is de update nodig?
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 12 aug 2017, 21:36
				door Er32k
				jwbakkenes schreef: ↑11 aug 2017, 23:50
Waarom is de update nodig?
 
Het is een bekend probleem dat de DSG6 bij de Passat,A3 en Golf R32(Haldex) van de 5e naar 6e versnelling een bonkje kunnen geven bij lagere toerentallen.Zelfs de DSG dokter beschrijft dit probleem op de site bij "veel voorkomende problemen".Het probleem is dat je het kunt horen/voelen als ie van 5 naar 6 schakelt en je rijd 40-60 bij een toerental zo rond de 1200-1500 rpm.Ga je wat meer op het gas en gaan de toeren omhoog (>1500)en hij schakelt van 5 naar 6 voel/hoor je niks..zoals het hoort.De 6e versnelling word dus ingezet bij een te laag toerental en als je de software zo kunt aanpassen dat je em laat schakelen bij wat hogere toeren dan is het opgelost.Nu kun je zeggen "dan ga je toch wat meer op het gas"...geloof me,dat doe ik elke keer  

 maar soms is de situatie zo dat je gewoon niet anders kan en dat ie dus te vroeg schakelt.Het kan geen kwaad zegt men maar wil dit toch graag anders zien..vandaar de software update.Zelfs in 2009 waren er al genoeg die er last van hadden..
http://www.r32-club.de/showthread.php?t=15792
  Greetz Erik.
 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 12 aug 2017, 22:44
				door Henniej
				Ik zal dan toch naar Jd gaan voor de aanpassingen en gelijk ook de motor laten aanpassen voor wat meer vermogen.. Heb je het dan tenminste gelijk in een keer gehad.
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 12 aug 2017, 22:44
				door Famous1303
				Je kan ook de dsg laten aanpassen, is helemaal naar wens in te stellen zodat hij schakelt bij een x aantal toeren bij een x % dat je gas geeft 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 12 aug 2017, 22:53
				door jwbakkenes
				Er32k schreef: ↑12 aug 2017, 21:36
jwbakkenes schreef: ↑11 aug 2017, 23:50
Waarom is de update nodig?
 
Het is een bekend probleem dat de DSG6 bij de Passat,A3 en Golf R32(Haldex) van de 5e naar 6e versnelling een bonkje kunnen geven bij lagere toerentallen.Zelfs de DSG dokter beschrijft dit probleem op de site bij "veel voorkomende problemen".Het probleem is dat je het kunt horen/voelen als ie van 5 naar 6 schakelt en je rijd 40-60 bij een toerental zo rond de 1200-1500 rpm.Ga je wat meer op het gas en gaan de toeren omhoog (>1500)en hij schakelt van 5 naar 6 voel/hoor je niks..zoals het hoort.De 6e versnelling word dus ingezet bij een te laag toerental en als je de software zo kunt aanpassen dat je em laat schakelen bij wat hogere toeren dan is het opgelost.Nu kun je zeggen "dan ga je toch wat meer op het gas"...geloof me,dat doe ik elke keer  

 maar soms is de situatie zo dat je gewoon niet anders kan en dat ie dus te vroeg schakelt.Het kan geen kwaad zegt men maar wil dit toch graag anders zien..vandaar de software update.Zelfs in 2009 waren er al genoeg die er last van hadden..
http://www.r32-club.de/showthread.php?t=15792
  Greetz Erik.
 
Oké, duidelijk. Daar was ik niet van op de hoogte. JD is inderdaad degene die dat kan oplossen. Henniej suggereert dat JD uit het R32 blok meer kan halen maar dat valt tegen is mijn ervaring (R32 uit 2003). Met een turbo erbij zeker wel, met nog de nodige aanpassingen wel te verstaan.
Ben nog steeds benieuwd nar je foto's.
 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 13 aug 2017, 03:58
				door Ilhan28
				Bij mijn r32 heb ik de probleem niet dat die hard schakeld bij de hoge versnelling, wat me wel irriteerd is dat die van 2 na 1 af en toe hoorbaar schakeld, en soms in rotonde gooit die in zn 1, maar heb meerdere r32s gereden dat doen ze allemaal, dus ben er aan gewend 
 
En over r32 chippen, de myne is gechipt naar 275.3pk, de 25pk die erbij gekomen is voel je amper, nooit een race gehad dus wee niet wat de verschil is 

 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 13 aug 2017, 15:31
				door Er32k
				De vorige eigenaar heeft em een JD kuurtje gegeven maar niet de DSG aan laten passen..ik zal morgen eens bellen met JD.Hij moet inderdaad de schakelpunten verleggen naar een hoger toerental.Morgen ook nog eerst ff het rechtse veerpootlager vervangen,die kraakt als een dolle.. 

 .
Zoals altijd word deze uiteindelijk ook weer helemaal "fris" gemaakt voor de volgende eigenaar. 

 Ik ga ff kijken of ik wat foto's kan plaatsen in het voorstel topic.
  Greetz Erik.
 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 13 aug 2017, 21:40
				door ChielED35
				Als je nou dat lager gaat vervangen...doe dan ook meteen de linkse. Voor die €28 hoef je het niet te laten en je zult zien dat de andere vrij snel volgt als je 'm laat zitten. En over de JD kuur, gaat helemaal niet om die paar pk extra, die zijn te verwaarlozen zonder turbo. Gaat vooral om de schakelmomenten en dat de motor gewoon beter oppakt.
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 13 aug 2017, 23:52
				door jwbakkenes
				Er32k schreef: ↑13 aug 2017, 15:31
De vorige eigenaar heeft em een JD kuurtje gegeven maar niet de DSG aan laten passen..ik zal morgen eens bellen met JD.Hij moet inderdaad de schakelpunten verleggen naar een hoger toerental.Morgen ook nog eerst ff het rechtse veerpootlager vervangen,die kraakt als een dolle.. 

 .
Zoals altijd word deze uiteindelijk ook weer helemaal "fris" gemaakt voor de volgende eigenaar. 

 Ik ga ff kijken of ik wat foto's kan plaatsen in het voorstel topic.
  Greetz Erik.
 
Zit er onder jouw R32 dan ook een milltek uitlaat en een groter luchtfilter? Anders zal JD, is mijn ervaring, geen tuning doen omdat hij aangeeft dat zonder deze aanpassingen de tuning geen nut heeft. Hij is daar heel eerlijk over. 
Vraag morgen JD even de resultaten op van je R32 die de vorige eigenaar heeft laten uitvoeren, ben benieuwd.
Mocht het zijn dat de uitlaat en het luchtfilter aanwezig is op je R32 dan kan het zijn dat je ruim 20 PK erbij hebt.
 
			 
			
					
				Re: Golf 5 R32 DSG 5drs
				Geplaatst: 14 aug 2017, 09:09
				door Er32k
				Nope,geen Miltek of andere luchtfilter.Ik weet ook dat het in principe niks uithaalt om een NA motor te (chip) tunen.En volgens mij was het ook een standaard chippie wan t hij is ook niet op de rollenbank geweest.Het gaat mij puur om de schakelpunten te verleggen..dan zou ik al tevreden zijn.
  Greetz Erik.