Foutcode 01542 - Yaw Rate Sensor (G202)

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Foutcode 01542 - Yaw Rate Sensor (G202)

Bericht door Crocky »

Beste forumleden,

Iemand deze foutcode al eens gehad: 01542 - Yaw Rate Sensor (G202) - 012 - Elektrical Fault in circuit?
Na tientallen keren proberen kreeg ik de code gewist. Daarna wat gaan rijden, zwaar zitten remmen, geen code. Voor de zekerheid contact nog eens af- en aangezet en weer dezelfde code.

Ik heb block 004 in 03-Brake Elektronics gelogd, alles werkte normaal toen de code gecleard was. Na af- en aanzetten van contact was plots de Yaw Rate 0. Raar dus dat de sensor na clearen van de code gewoon werkt en plots na aan- en afzetten van contact niet meer werkt...

Iemand hier ervaring mee? Is dit met 100% zekerheid een kapotte Yaw Sensor? Zou een zeer duur onderdeel zijn dus ik gok liever niet... Weet iemand het onderdeelnummer voor een Golf 6 GTI ED35?

Ter info, ik had vlak voor de code de voorste remschijven vervangen. Misschien toeval maar ik geef het maar mee.
Achterste parkeersensoren werken ook niet meer maar lijkt mij een gevolg van het bovenstaande.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Foutcode 01542 - Yaw Rate Sensor (G202)

Bericht door Crocky »

Ter info moest iemand ooit hetzelfde probleem hebben. De yaw-sensor in de unit achter de abs-pomp was stuk. Unit vervangen en probleem opgelost. Wel niet goedkoop...
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten