Mogelijkheden opknappen zomerset

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Verlengsnoer »

Hi Allen,

Ik heb vandaag de Detroits verwisseld voor mijn winterset. Ik had twee scenario's in gedachte voor mijn Detroits:
1- Bij goede staat en zonder storende krassen etc deze in de wax doen en opbergen
2- Bij schade deze laten opknappen zodat ze er in het voorjaar zo goed als nieuw eronder kunnen.

Bij het wassen van de velgen ben ik meer plekken, krassen etc tegen gekomen dan ik lief heb. Nu wil ik graag weten wat de mogelijkheden zijn. Ik heb namelijk totaal geen ervaring met het "repareren" van velgen, al heb ik wel het een en ander gelezen.

Wat zijn de mogelijkheden?
- Krassen eruit? Steenslag eruit? Stoeprandschade eruit?
- In kleur coaten na "repareren" bovenstaande en blanke lak eroverheen?
- Alleen een laag blanke lak eroverheen als extra bescherming?

Ik wil graag jullie input over hoe dit aan te pakken en wat de mogelijkheden zijn.

Hieronder de foto's van het schoonmaken en van de schade op de velgen. Als laatste foto de kleur waarin ik ze wel zou willen hebben.

Afbeelding

Afbeelding

IRON X behandeling (helaas zie je de paarse gloed (werking iron-x niet) goed op de zwarte velgen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Twee velgen waar het loodje eraf is maar de plakker duidelijk zichtbaar is
Afbeelding

Velg (RONAL)
Afbeelding

Schade foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kleur waarin de Detroits zou willen hebben is:
Afbeelding

of

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Verlengsnoer op 03 dec 2011, 18:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R