Mogelijkheden opknappen zomerset

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Verlengsnoer »

Hi Allen,

Ik heb vandaag de Detroits verwisseld voor mijn winterset. Ik had twee scenario's in gedachte voor mijn Detroits:
1- Bij goede staat en zonder storende krassen etc deze in de wax doen en opbergen
2- Bij schade deze laten opknappen zodat ze er in het voorjaar zo goed als nieuw eronder kunnen.

Bij het wassen van de velgen ben ik meer plekken, krassen etc tegen gekomen dan ik lief heb. Nu wil ik graag weten wat de mogelijkheden zijn. Ik heb namelijk totaal geen ervaring met het "repareren" van velgen, al heb ik wel het een en ander gelezen.

Wat zijn de mogelijkheden?
- Krassen eruit? Steenslag eruit? Stoeprandschade eruit?
- In kleur coaten na "repareren" bovenstaande en blanke lak eroverheen?
- Alleen een laag blanke lak eroverheen als extra bescherming?

Ik wil graag jullie input over hoe dit aan te pakken en wat de mogelijkheden zijn.

Hieronder de foto's van het schoonmaken en van de schade op de velgen. Als laatste foto de kleur waarin ik ze wel zou willen hebben.

Afbeelding

Afbeelding

IRON X behandeling (helaas zie je de paarse gloed (werking iron-x niet) goed op de zwarte velgen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Twee velgen waar het loodje eraf is maar de plakker duidelijk zichtbaar is
Afbeelding

Velg (RONAL)
Afbeelding

Schade foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kleur waarin de Detroits zou willen hebben is:
Afbeelding

of

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Verlengsnoer op 03 dec 2011, 18:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door MkVI Nmgn »

Hey kerel heb je ook foto van de set die er nu onderligt ? :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Verlengsnoer »

tonnie024 schreef:Hey kerel heb je ook foto van de set die er nu onderligt ? :P
Jazeker, bij het draadje wat heb je vandaag .... geplaatst..
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik ga ff kijken!

En Ik heb zelf me set naar Wheelcare gebracht voor de schades allemaal weg te halen
En naar spuiter gegaan voor de opmaak van de kleur dat is mijn ervaring
en me vorige set detroits heb ik ook laten maken bij Wheelcare en die heb ik daar ook laten Coaten in hoogglans zwart vind het zelf er erg dik uit zien maar als je de velgen die kleur wilt had ik ze bij een velgenboer laten strak maken en bij een ander bedrijf in een chemisch bad laten gaan en daarna na de spuiter die elektrostaat spuit het mooie Roze kleurtje erop laten zetten en als je de velgen dan brengt haal ook meteen de spiegels eraf en maak die mooi roze anders zit het er niet uit :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Wilcoos »

Ik wil ook mijn zomerset laten opknappen. Heb alleen geen ervaring met het opknappen van borduur/stoeprand schade of oplossen. Voor poedercoaten zou ik blindelings naar renoblast in mijdrecht gaan. Maar wil je eigenlijk weer helemaal netjes maken. Dus hoe is wheelcare met oplassen/borduurschade weg werken?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Chris5gti »

Ik zeg ......OF !!! echt mooi die mercedes wielen ! Aleen andere kleur :lol:
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik zeg de Detroits in de kleur spuiten als de Mercedes velgen.
Vind ik en dat is persoonlijk een mooiere kleur en niet zo meisjes of gay eruit zien als dat roze.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Verlengsnoer »

Renoblast in Mijdrecht zit 10 minuten van mij vandaan. Ik zag in een draadje van KlouxOne een ander bedrijf langskomen die schade hersteld en meteen spuit of poedercoat. Op hun site stonden veel foto's en alles ziet er keurig uit.

Ik denk dat ik eerder voor de kleur op de mercedes zou gaan dan het felle roze. Ik wil iniedergeval voor een dergelijke kleur gaan. Ik zal anders wel contact opnemen met Renoblast en kijken wat ze voor mij kunnen doen. Ik weet niet of ze kunnen poedercoaten in elke RALkleur. Het zou wel verdomd handig zijn als alles bij 1 bedrijf kan gebeuren. De spiegelkappen en wat andere kleine dingen breng ik wel naar de spuiter...

Maar dient eerst de huidige lak, kleur als het ware eraf gestraald te worden dat de velg kaal is of wordt er overheen gecoat?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door MkVI Nmgn »

Wilcoos schreef:Ik wil ook mijn zomerset laten opknappen. Heb alleen geen ervaring met het opknappen van borduur/stoeprand schade of oplossen. Voor poedercoaten zou ik blindelings naar renoblast in mijdrecht gaan. Maar wil je eigenlijk weer helemaal netjes maken. Dus hoe is wheelcare met oplassen/borduurschade weg werken?

Zal even een voorbeeld hier posten van me oude wielen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dit is mijn ervaring foto's zeggen genoeg denk ik :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door JonasV »

Dat Bordeaux rood is inderdaad gaaf!
Ik zou dan wel het rode biesje in de grille ook in die kleur meespuiten anders steekt dat weer af.
Ik wil mijn velgen ook op gaan laten knappen maar kleur ben ik nog niet over uit. Wel gaan ze naar wheelcare hiervoor na de diverse goede verhalen die ik gehoord heb.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Wilcoos »

tonnie024 schreef:
Wilcoos schreef:Ik wil ook mijn zomerset laten opknappen. Heb alleen geen ervaring met het opknappen van borduur/stoeprand schade of oplossen. Voor poedercoaten zou ik blindelings naar renoblast in mijdrecht gaan. Maar wil je eigenlijk weer helemaal netjes maken. Dus hoe is wheelcare met oplassen/borduurschade weg werken?

Dit is mijn ervaring foto's zeggen genoeg denk ik :P

Dat is wheelcare begrijp ik?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door MkVI Nmgn »

Ja alleen de lak van de onderste wielen is naar auto spuiter gegaan omdat die zelfde kleur als mijn auto geworden is ;)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Verlengsnoer »

@ All zie dit draadje

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=35&t=592

en dan deze zaak!
http://www.dreamworkscartuning.nl/reparatie-velgen.html

Moet zeggen dat de fotos die meer zeggen dan duizend woorden (dreamsworkscartuning)....ben zelf onder de indruk van het eindresultaat van de Q7 velg!

Er staat zie ik net ook een Volkswagen GTI velgen "reparatie" op de site. Ziet er strak uit moet ik zeggen. Hierbij is gekozen om de velg zwart te spuiten ipv te coaten.
Laatst gewijzigd door Verlengsnoer op 04 dec 2011, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door MkVI Nmgn »

Ziet er strak uit..

Doe is voor de gein prijs vergelijken ;)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Wilcoos »

Ik denk voor wheelcare te gaan als ik het zo zie. Misschien van de zomer ook mijn detroits die ik als winterset heb ik oplaten knappen daar.

Iemand nog ideeen voor mijn velgen, denk zelf gewoon weer gun metal.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Verlengsnoer »

Kan wheelcare ze ook in een "afwijkende kleur" spuiten of coaten? Ik zal wat bedrijven gaan afbellen
- Wheelcare (uit de route)
- Dreamworks (uit de route)
- Renoblast (thuis wedstrijd)

Ik vind gun metal ook erg mooi (Audi S5 velg)....
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door MkVI Nmgn »

@Wilcoos

Over kleuren zal je deze man even moeten bellen ik weet dat die niet alle kleuren kan maken omdat ik mijn velgen daar in kleur wou laten maken
En dat ging niet dus toen had ik besloten deze naar spuiter te brengen voor het polijsten was ik 150euro kwijt toen
Wel heeft die toen me velgen uit elkaar gehaald en in elkaar gezet omdat deze tweedelig zijn en voor spuiten van de wielen was ik ook 150 euro kwijt
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Wilcoos »

Dit is ongeveer bij mij op de hoek, maar totaal geen ervaring mee of van gehoord. Misschien toch eens langsrijden.

http://www.hmax.nl/Moffel/index.html
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Edition30 »

@Verlengsnoer
Heb zelf goede ervaringen met Renoblast, leveren goed werk af voor een nette prijs.

Alleen Ed30 Detroits een andere kleur laten geven dat doe je natuurlijk niet :shock: Je kan ook andere velgen kopen en die dan laten opknappen.

Bij één foto merk je op dat er een loodje af is, maar dit kan natuurlijk ook een oud loodje zijn toch?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Verlengsnoer »

Wilcoos schreef:Dit is ongeveer bij mij op de hoek, maar totaal geen ervaring mee of van gehoord. Misschien toch eens langsrijden.

http://www.hmax.nl/Moffel/index.html
HMAX ben ik tegen gekomen via het vwforum.nl. Je zou er altijd even langs kunnen rijden. Denk dat ik dat ga doen bij Renoblast.
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door JonasV »

Nu ik de foto's van dreamworks zie vind ik dat ook wel een hele mooie partij! Ik weet nu alleen helemaal niet meer wat ik met mijn Detroits zal doen, iets anders dan anders maar ook niet te afstekend met de rest van de auto....
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Mogelijkheden opknappen zomerset

Bericht door Wilcoos »

Verlengsnoer schreef:
Wilcoos schreef:Dit is ongeveer bij mij op de hoek, maar totaal geen ervaring mee of van gehoord. Misschien toch eens langsrijden.

http://www.hmax.nl/Moffel/index.html
HMAX ben ik tegen gekomen via het vwforum.nl. Je zou er altijd even langs kunnen rijden. Denk dat ik dat ga doen bij Renoblast.
Renoblast twijfel ik niet aan als het om poadercoaten gaat. Heb er al heel wat velgen vandaan zien komen. Als ze ook restylen/lassen gaan de velgen direct daarheen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten