Hoogteverstelling Xenon Golf V

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Berggeit
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 feb 2013, 15:21
Type auto: Golf V GTI
Locatie: Omg. Nijmegen

Hoogteverstelling Xenon Golf V

Bericht door Berggeit »

Goedenavond Allemaal,

Ik heb op mijn MK5 GTI standaard Xenon met automatische hoogteverstelling zitten. Nu is het weer wat eerder donker en viel me het laatst op dat het lichtbeeld van mijn linker koplamp op een andere hoogte stond dan mijn rechter koplamp. Na hem de volgende ochtend weer gestart te hebben was dit probleem weg en stonden beide lampen weer op dezelfde hoogte.

Ik heb dit nu een tijdje in de gaten gehouden en hierbij viel me op dat bij een koude start de koplampen beide normaal functioneren. Dus na het starten gaan ze beiden omlaag en weer omhoog naar de juiste hoogte. echter wanneer ik bijvoorbeeld ga tanken en de auto dus nog warm is komt het soms (dus niet altijd) voor dat de linkse unit na het starten wel mee naar beneden gaat, maar niet meer terug omhoog gaat zoals de rechtse, of halverwege blijft hangen. Wat als resultaat geeft dat de ene koplamp verder naar beneden schijnt.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Motortje in de koplamp misschien? De regelaar die onder de auto aan de ophanging van de auto zit regelt beide koplampen tegelijkertijd neem ik aan? Dus als deze kapot zou zijn dan zouden eigenlijk allebei de koplampen hetzelfde moeten doen lijkt me? Er zit ook ergens een regelkastje lijkt me? Weet iemand waar die ergens zit? Misschien is die wel defect.

Misschien hebben jullie een idee...

Alvast bedankt voor het meedenken. :D
xanthodb
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2020, 17:49
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Hoogteverstelling Xenon Golf V

Bericht door xanthodb »

Weet je nog wat uiteindelijk het probleem was? Ik heb precies het zelfde
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten