ECU golf 7 GTI kapot?
Geplaatst: 05 dec 2017, 11:36
hallo leden,
ik heb begin dit jaar een probleem gehad met lekkage in de kabelboom door de koelvloeistof afsluit klepjes, hier op heb ik de motorkabelboom en de klepjes vervangen. nu even een lang verhaal:
met de kortsluiting in de klepjes (werd ook door de ecu opgemerkt en aangegeven in een foutcode) heb ik +- 10.000km gereden, de motor werd geregeld niet geheel warm maar zakte zodra hij op de 90 graden stond terug naar de 80 en bleef daar tussen een beetje schommelen, olie temperatuur zelfde verhaal deze werd nauwelijks 80 graden waar 100 voor de problemen normaal was.
tijdens deze problemen kwam ook de foutcode P0016 om de hoek kijken, deze duid normaal op een ketting welke niet op tijd staat of uitgerekt is.
NU het volgende probleem nog, in de opwarmfase van de auto, vooral aan het einde dus tussen de 80 en 90 graden wil de auto stationair wel eens zeer onregelmatig gaan lopen waarna hij dus de foutcode p0016 op slaat, dit gebeurd enkel met koude/lauwe motor, dat dit in de ketting zit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, de auto loopt warm prima. ik vermoed eerder dat dit in de ECU zit, dat de ECU de regelklep van de nokkenas versteller verkeerd aanstuurt tussen de 80 en de 90 graden, de ECU ziet dit waarschijnlijk niet als fout in de regelklep maar in de distributie omdat de ECU van mening is dat hij de klep goed aanstuurt, ik denk echter dat vanwege de kortsluiting de ECU kapot of in de war is.
Heb al contact gehad met AC tronics revisie bedrijf, maar deze doen helaas nog geen golf 7 ECU
ik hoor graag hoe andere hier over denken.
ik heb begin dit jaar een probleem gehad met lekkage in de kabelboom door de koelvloeistof afsluit klepjes, hier op heb ik de motorkabelboom en de klepjes vervangen. nu even een lang verhaal:
met de kortsluiting in de klepjes (werd ook door de ecu opgemerkt en aangegeven in een foutcode) heb ik +- 10.000km gereden, de motor werd geregeld niet geheel warm maar zakte zodra hij op de 90 graden stond terug naar de 80 en bleef daar tussen een beetje schommelen, olie temperatuur zelfde verhaal deze werd nauwelijks 80 graden waar 100 voor de problemen normaal was.
tijdens deze problemen kwam ook de foutcode P0016 om de hoek kijken, deze duid normaal op een ketting welke niet op tijd staat of uitgerekt is.
NU het volgende probleem nog, in de opwarmfase van de auto, vooral aan het einde dus tussen de 80 en 90 graden wil de auto stationair wel eens zeer onregelmatig gaan lopen waarna hij dus de foutcode p0016 op slaat, dit gebeurd enkel met koude/lauwe motor, dat dit in de ketting zit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, de auto loopt warm prima. ik vermoed eerder dat dit in de ECU zit, dat de ECU de regelklep van de nokkenas versteller verkeerd aanstuurt tussen de 80 en de 90 graden, de ECU ziet dit waarschijnlijk niet als fout in de regelklep maar in de distributie omdat de ECU van mening is dat hij de klep goed aanstuurt, ik denk echter dat vanwege de kortsluiting de ECU kapot of in de war is.
Heb al contact gehad met AC tronics revisie bedrijf, maar deze doen helaas nog geen golf 7 ECU
ik hoor graag hoe andere hier over denken.