Noodloop P2294

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Thomaselli

Noodloop P2294

Bericht door Thomaselli »

Beste mensen,

Na het vervangen van de accu en starten met booster is er iets aan de hand met mijn wagen.

1. De MFD2 radio werkt niet meer

2. De wagen rijdt in noodprogramma, EDC + motorstoringslampje op het dashboard licht op.

Vandaag de wagen uitgelezen met vagcom en de foutcode die eruit kwam was P2294.
Op internet heb ik reeds teruggevonden:

" P2294 Regelventiel voor Brandstofdruk (N276), onderbreking
Regelventil für Kraftstoffdruck (N276), Unterbrechung
Fuel Pressure Regulator Valve (N276), Control Circuit / Open"

Volgens Vagcom zou het circuit naar het benzinedrukregelventiel dus onderbroken zijn.
Verder komen er geen foutmeldingen uit.

Ik ben daarnet naar de dealer gestapt maar het onderdeel zal mij meer dan 400 euro kosten.
Daar ik het toevallig vind dat de wagen perfect reed voor de lege accu (en het starten met booster) zou ik graag wat zekerder zijn alvorens dit onderdeel zomaar te gaan vervangen.
Ondertussen heeft men mij verteld dat het geen goed idee was om de wagen te starten met booster omdat dit spannigen genereert van meer dan 16 volt... Gelet op het feit dat ook de radio het niet meer doet had ik gehoopt dat er misschien ergens een zekering/relais zou kapot zijn.

Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Noodloop P2294

Bericht door Spuugemmer »

Zijn alle foutcodes wel gewist?? Ieder regelapparaat appart heeft de fout met te lage accu spanning.
Golf MK1 GTI
Thomaselli

Re: Noodloop P2294

Bericht door Thomaselli »

Spuugemmer schreef:Zijn alle foutcodes wel gewist?? Ieder regelapparaat appart heeft de fout met te lage accu spanning.
Ja, er stonden immers meerdere foutcodes in.
Na alles te wissen was dit de enige foutcode die overbleef...
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google Adsense [Bot] en 138 gasten