Te hoge lambda waarde?!?
- jacob en marlous
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
- Type auto: MK5 GTI
- Locatie: Katwijk
Te hoge lambda waarde?!?
Gister voor het eerst voor de APK en wat bleek, te hoge lambda waarde!!!
CO waardes waren prima dus het lag niet aan de cat, zuurstof waarde te hoog na de cat.
Stonden 2 foutmeldingen opgeslagen: LMM en Katalysator.
Foutmeldingen waren gereset, stukje mee gereden en kwamen niet terug
Zo het de LMM kunnen zijn omdat die meer lucht verpompt dan dat de LMM meet en daarom dus te arm draait???
Of toch misschien een lambda sensor die niet helemaal oke meer is???
CO waardes waren prima dus het lag niet aan de cat, zuurstof waarde te hoog na de cat.
Stonden 2 foutmeldingen opgeslagen: LMM en Katalysator.
Foutmeldingen waren gereset, stukje mee gereden en kwamen niet terug
Zo het de LMM kunnen zijn omdat die meer lucht verpompt dan dat de LMM meet en daarom dus te arm draait???
Of toch misschien een lambda sensor die niet helemaal oke meer is???
Laatst gewijzigd door jacob en marlous op 08 dec 2011, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
golf 5 gti: ABT chipped,JD downpipe met fox einddemper
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Te hoge lambda waarde?!?
Heb jij bij de garage gevraagd wat de oorzaak kan zijn?
- jacob en marlous
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
- Type auto: MK5 GTI
- Locatie: Katwijk
Re: Te hoge lambda waarde?!?
Had het wel gevraagd ja, maar hij kon niet met zekerheid zeggen dat het nou aan een lambda sensor kon liggen of toch misschien de LLM?!?Verlengsnoer schreef:Heb jij bij de garage gevraagd wat de oorzaak kan zijn?
De lambda waarde werd wel steeds beter naar mate die in toeren steeg en bij ongeveer 3000rpm was de waarde goed!!!
Heb ook niet echt het idee dat de motor wat inhoud ofzo.......
golf 5 gti: ABT chipped,JD downpipe met fox einddemper
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Te hoge lambda waarde?!?
moeilijk te lezen verhaal allemaal.
Het is overigens Luchtmassameter LMM dus!
Trek de stekker van de luchtmassameter los en test eens opnieuw, komt de wagen dan wel door de lambda meting.
Vervolgens kun je ook live readings doen aan een testkast, dan is er op meetwaardeblok 1 en 31 en 99 direct te zien wat de inspuitcorrectie via de lambda is en wat de ecu zelf binnen krijgt aan signalen, zo kun je deze waardes met de testkast vergelijken en de lambda uitsluiten.
Triest dat een garage niet zelf tot deze oplossing kan komen trouwens....
Het is overigens Luchtmassameter LMM dus!
Trek de stekker van de luchtmassameter los en test eens opnieuw, komt de wagen dan wel door de lambda meting.
Vervolgens kun je ook live readings doen aan een testkast, dan is er op meetwaardeblok 1 en 31 en 99 direct te zien wat de inspuitcorrectie via de lambda is en wat de ecu zelf binnen krijgt aan signalen, zo kun je deze waardes met de testkast vergelijken en de lambda uitsluiten.
Triest dat een garage niet zelf tot deze oplossing kan komen trouwens....
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- jacob en marlous
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
- Type auto: MK5 GTI
- Locatie: Katwijk
Re: Te hoge lambda waarde?!?
Je hebt gelijk ja, LMM, had het de eerste keer wel goed maarja dat krijg je als je te snel tikt en NIET leestRace Eend schreef:moeilijk te lezen verhaal allemaal.
Het is overigens Luchtmassameter LMM dus!
Trek de stekker van de luchtmassameter los en test eens opnieuw, komt de wagen dan wel door de lambda meting.
Vervolgens kun je ook live readings doen aan een testkast, dan is er op meetwaardeblok 1 en 31 en 99 direct te zien wat de inspuitcorrectie via de lambda is en wat de ecu zelf binnen krijgt aan signalen, zo kun je deze waardes met de testkast vergelijken en de lambda uitsluiten.
Triest dat een garage niet zelf tot deze oplossing kan komen trouwens....
Ja raar dat ze niet verder hadden gezocht en alleen maar met suggesties komen!!!
Maarja storing zoeken is een vak apart en dat kunen/willen ze schijnbaar ook niet overal.
Nou iig bedankt voor de info, kijken of we wat kunnen vinden.
Anders misschien maar een echte vagcom specialist bezoeken.....
golf 5 gti: ABT chipped,JD downpipe met fox einddemper
Re: Te hoge lambda waarde?!?
ik heb iets soortgelijks gehad,
er was een stekker los geraakt, en er bleef een klep van de Katalysator open staan... hij gaf daardoor ook een storing aan!
Dit is inmiddels verholpen.
er was een stekker los geraakt, en er bleef een klep van de Katalysator open staan... hij gaf daardoor ook een storing aan!
Dit is inmiddels verholpen.
- jacob en marlous
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
- Type auto: MK5 GTI
- Locatie: Katwijk
Re: Te hoge lambda waarde?!?
Ik had geen brandend lampje voordat die voor de keuring ging en nu nog steeds niet trouwens.
Alleen 2 opgeslagen storingen: luchtmassameter en katalysator.
Vandaag weer uitgelezen een geen opgeslagen storingen te zien!!!
Auto kon gewoon goedgekeurd worden omdat de storingen niet direct terug kwamen.
Garagehouder had wel vagcom maar omdat de storingen niet terug kwamen en de auto niet werd afgekeurd, vond de garagehouder het niet noodzakelijk om met vagcom verder te gaan spitten wat de oorzaak kon zijn.
Alleen 2 opgeslagen storingen: luchtmassameter en katalysator.
Vandaag weer uitgelezen een geen opgeslagen storingen te zien!!!
Auto kon gewoon goedgekeurd worden omdat de storingen niet direct terug kwamen.
Garagehouder had wel vagcom maar omdat de storingen niet terug kwamen en de auto niet werd afgekeurd, vond de garagehouder het niet noodzakelijk om met vagcom verder te gaan spitten wat de oorzaak kon zijn.
golf 5 gti: ABT chipped,JD downpipe met fox einddemper
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Te hoge lambda waarde?!?
tja, wat moeten we daar nu van zeggen. Een dergelijke check is in 10 minuten gepiept, als je weet wat je moet doen.
Met een beetje pech komt de storing binnenkort terug en dan moet je weer naar de garage....
Met een beetje pech komt de storing binnenkort terug en dan moet je weer naar de garage....
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- jacob en marlous
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
- Type auto: MK5 GTI
- Locatie: Katwijk
Re: Te hoge lambda waarde?!?
Race Eend schreef:tja, wat moeten we daar nu van zeggen. Een dergelijke check is in 10 minuten gepiept, als je weet wat je moet doen.
Met een beetje pech komt de storing binnenkort terug en dan moet je weer naar de garage....
Ja Race Eend zoiets had ik ook in gedachten toen ik daar vanmorgen voor de deur stond.
Maarja de garagehouder dacht er kennelijk anders over, hij wou de auto minimaal een ochtend/dag daar hebben.
Jij had de nummers van de meetwaardeblokken al opgezocht en in een vorige post vermeld, dus ik dacht ik geef dat door en het is zo gepiept.........dus niet!!!
Waarschijnlijk is die niet zo thuis in vagcom en heeft die daarom zoveel tijd nodig, maarja ga niet 4 uur aarbeidsloon oid betalen als het dus binnen een half uur gedaan kan zijn.
golf 5 gti: ABT chipped,JD downpipe met fox einddemper
Re: Te hoge lambda waarde?!?
goeden dag heren
ik heb een vraagje ik krijg ook altijd die foutmelding maar zodra ik hem laat resetten bij een garage blijft hij terug komen
heeft iemand anders dat ook het gaat om een volkswagen golf 5 gti edition 30
ik heb een vraagje ik krijg ook altijd die foutmelding maar zodra ik hem laat resetten bij een garage blijft hij terug komen
heeft iemand anders dat ook het gaat om een volkswagen golf 5 gti edition 30
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten