Chiptuning golf 7 gti

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Dylan-mk7gti
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jan 2018, 20:28
Type auto: Golf gti mk7

Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Dylan-mk7gti »

Goedenavond, ik zit in twijfel om mijn golf 7 gti dsg te chippen. Maar heb 2 vragen
1: is het veilig
2: waar kan ik het het beste laten uitvieren

Mvg Dylan
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Vissa »

2 vragen waar eigenlijk geen makkelijk antwoord op te geven is.

1: Chippen verkort hoe dan ook de levensduur van bepaalde onderdelen van je auto. Afhankelijk van jou rijstijl en staat van de auto kan het heel lang goed gaan, maar het kan ook na korte tijd al fout gaan. Tunen is niet zonder risico's, die zul je moeten willen accepteren.

2: Er zijn heel veel grote namen. JD is wel de grootste, samen met Vagtechniek, DVX en BR.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Dylan-mk7gti
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jan 2018, 20:28
Type auto: Golf gti mk7

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Dylan-mk7gti »

Dan word de twijfel groter.
Bedank voor de goede uitleg
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Vissa »

Zolang je weet dat de staat van de auto in orde is en je er netjes mee om gaat is de kans groot dat je heel lang kunt genieten van chiptuning hoor.

Goed warm rijden en niet teveel de auto op zijn donder geven vanuit totale stilstand, zal het heel lang mee gaan! :D
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
martn
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 dec 2017, 14:05
Type auto: Golf 7 GTD

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door martn »

Niet zo bang zijn voor het chippen joh! Tegenwoordig kun je auto’s met speciale pakketten bij de dealer zelf al laten chippen. Daarnaast kun je je tegenwoordig beter afvragen wie zijn/haar auto nog nièt gechipt heeft. ;)
Golf 7 GTD - JD Stage 2
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door GTI-mkVII »

Snap je gevoel Dylan, maar heb het op mijn vorige V gedaan. Goed warm rijden, olie temp in gaten houden, niet te vaak volgas uit stilstand luisteren naar de muziek(van je motor dan) en niet bezuinigen op onderhoud. Volgende mij kan er dan weinig misgaan. Ik heb er ruim 4 jaar mee gereden en nooit iets mee gehad. Bij JD laten doen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
YutiMK7
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2018, 17:08
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door YutiMK7 »

Ik heb mijn 7 gti perf. vorig jaar in november gekocht. Wou t origineel houden. 230 pk was meer dan voldoende. Totdat ik t moest opnemen tegen een gechipte 7 gtd.. beiden plankgas en k bleef achter hem rijden. Dat was de druppel xD. Heb t gechipt naar 300 pk. En wow wat een beleving.

Trouwens deze autos zijn er voor gemaakt. Ze maken verschillende variaties van 1 blok. Zo heeft de producent minder productie kosten en kunnen bijna alle onderdelen in verschillende modellen toegepast worden.

Hoe de andere leden hier beweren. Inderdaad, je moet je auto eerst lekker warm rijden en je olietemperatuur in de gaten houden. Mij werd geadviseerd(voor t chippen nog) om vanaf 80 graden te gaan trappen. Ik hou t altijd bij vanaf 90. Olie dient ververst te worden bij de grote beurt (om de 30.000) ik heb bij de 15.000 bij mijn lokale garage (betrouwbaar) de olie laten verversen. Het kostte mij 130 euro(heb ik ervoor over) ipv 415 euro bij de dealer(heb ik er niet voor over).

Mij ervaring tot nu toe met mijn gechipte gti:

Als je echt gebruik wil maken van alle 300 pk's en als je de auto de ruimte ervoor wilt geven. Zet hem in de sportstand(Motor + schakel) heb gemerkt dat de auto t niet lekker vind als je de motor in sport hebt en de schakel niet(in "D" dus) in alle andere standen zou ik niet al te veel gaan trappen. Althans niet helemaal gaan planken.

Kortom mijn gechipte auto voelt veel brutaler aan. Agressiever. Alsof het bevrijd is van dr kooi. De olie komt trouwens ook veel sneller op temperatuur.

Geniet eerst van de huidige originele status zou ik zeggen en pas gaan chippen wanneer t net te weinig begint aan te voelen.
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door kurtje »

Heb met mijn vorige Golf VI GTI 180k km gereden met een stage 1, zonder een probleem dat aan de tuning te wijten was...

De huidige Cupra heeft er 80k op de teller staan, waarvan dik 70K met tuning (stage 1 en laatste 15k stage 2) ook zonder problemen!
Zorg gewoon dat je naar een tuner met kennis gaat, laat je goed informeren.
Dan gewoon de regels in acht houden en genieten maar!
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Dylan-mk7gti
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jan 2018, 20:28
Type auto: Golf gti mk7

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Dylan-mk7gti »

Afbeelding dit is mijn gti



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dylan-mk7gti
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jan 2018, 20:28
Type auto: Golf gti mk7

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Dylan-mk7gti »

De beste chiptuners is JD denk ik dan hoor er veel goede verhalen over


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door ChielED35 »

Dylan-mk7gti schreef:De beste chiptuners is JD denk ik dan hoor er veel goede verhalen over


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De beste zou ik niet zozeer willen zeggen, daar doe je anderen mee te kort. Het is wel een van de sterkere namen in het auto’s tunen voor onze Golfjes. Maar ook DVX, VAG techniek, BR zijn gevestigde namen. Als je je GTI wilt gaan tunen zou ik adviseren om eens een rondje te bellen om informatie in te winnen en te kiezen voor degene waar jij je het best bij voelt.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Dylan-mk7gti
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jan 2018, 20:28
Type auto: Golf gti mk7

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Dylan-mk7gti »

Zit er ook aan te denken om de midden demper te verwijderen maar wil wel de ploegjes bij het overschakelen behouden.
Maar weet niet of het een groot verschil is?
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door GTI-mkVII »

Dylan-mk7gti schreef:Afbeelding dit is mijn gti



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
lekker karretje Dylan Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Zluytr »

YutiMK7 schreef: 28 jan 2018, 01:09
ik heb bij de 15.000 bij mijn lokale garage (betrouwbaar) de olie laten verversen. Het kostte mij 130 euro(heb ik ervoor over) ipv 415 euro bij de dealer(heb ik er niet voor over).
:shock: €415 voor alleen motorolie? Welke dealer is dat?
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Dylan-mk7gti
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jan 2018, 20:28
Type auto: Golf gti mk7

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Dylan-mk7gti »

Denk dat hij een kleine Onderhouds beurt bedoelt
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Vissa »

Daar mag je wel van uit gaan, alhoewel een kleine beurt ook niet veel meer is dan een filtertje en olie. 415 euro vind ik dan nog erg hoog.

Ik was 175 euro kwijt voor olie en filter wissel bij de VW.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Zluytr »

Dat is niet wat hij zegt... €175 lijkt mij aannemelijker.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
YutiMK7
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2018, 17:08
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door YutiMK7 »

Het is een soort van "kleine beurt" inderdaad. Alleen de dealer dort daar niet aan. En wil alleen n grote beurt doen. Niet dat ze me dat persee wilden aansmeren, want ze zeiden dat t verversen niet hoefde. Enkel om de 30.000. Maar ik heb het toch gedaan..
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Zluytr »

Maar als jij tussen de beurtjes door heen gaat om olie te verwisselen, dan kan dat toch gewoon? En dan hoef je toch geen kleine beurt?
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Dylan-mk7gti
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jan 2018, 20:28
Type auto: Golf gti mk7

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Dylan-mk7gti »

Lijkt mij ook indd.
YutiMK7
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2018, 17:08
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door YutiMK7 »

Zluytr schreef: 28 jan 2018, 18:03 Maar als jij tussen de beurtjes door heen gaat om olie te verwisselen, dan kan dat toch gewoon? En dan hoef je toch geen kleine beurt?
Dat is nou de grap. Ze voeren kleine beurtjes uit alleen bij een Fox een Up en polo dacht ik. Vond t zelf ook allemaal vaag. Daarom heb ik t ook elders laten doen
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door GTI-mkVII »

Klinkt idd vaag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door VroemTFSI »

In het rijtje tuners ontbreek nog Hartog.
Chiptuning op zich is niet schadelijk voor je motor, je rechtervoet wel! Die bepaalt of jij met een koude motor al probeert om alle 300 paarden wakker te schudden. DSG en chiptuning gaat op zich prima samen. Maar ook hiervoor geldt dat je de boel wel warm moet draaien. Motorolie 90- 100 graden. En als je echt serieus gaat trappen, dan moet je ook niet schrikken van een olietemperatuur van >110.

Ik heb 3 auto's laten chippen bij JD. Zeer tevreden met de manier waarop zij letten op o.a. resoneren vliegwiel (handbak) en niet teveel koppel bij lage toeren. Je moet idd wel rekening houden met verhoogde slijtage als je de peekaa's ook gaat gebruiken. En je motor voelt zich prettiger bij benzine met een hoger octaangetal. Dus liever 98 dan 95 tanken. Of helemaal ideaal: Ultimate 102 van Aral (niet in NL) De Ultimate van BP is een goed alternatief. Zit tussen de 98 en de 100.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
Flog itg
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jan 2017, 23:00
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Flog itg »

Dylan-mk7gti schreef: 28 jan 2018, 12:04 Zit er ook aan te denken om de midden demper te verwijderen maar wil wel de ploegjes bij het overschakelen behouden.
Maar weet niet of het een groot verschil is?
Doen!Is de beste en goedkoopste actie die ik tot nu toe heb gedaan.

Supermooi geluid!
Standaard klinkt het veel te braaf.
Golf 7 gti pp stage 3
Dylan-mk7gti
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jan 2018, 20:28
Type auto: Golf gti mk7

Re: Chiptuning golf 7 gti

Bericht door Dylan-mk7gti »

Wat kost zo iets dan ongeveer om te doen en hou ik wel de plofjes bij het overschakelen ??
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 51 gasten