Haperend touchscreen Discover Pro

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door jaco »

Ik heb sinds vorige week mijn Golf GTI Clubsport in gebruik. Bevalt uitstekend maar heb wel een probleem met de Discover Pro, namelijk dat het touchscreen niet altijd lekker reageert.
Spitten in de archieven hier leverde mij het volgende op in het voorsteltopic van Bluetiger:
bluetiger schreef: 22 dec 2015, 18:23 ... Ook is het touchscreen van de discovery pro weer kapot. Bij koude temperaturen werkt het touch gedeelte niet. Iets wat afgelopen januari ook al is verholpen met een nieuw scherm.
Dit lijkt exact mijn probleem te zijn.

Waarop NielsED30 antwoord:
NielsED30 schreef: 15 jan 2017, 18:06 Betreft het niet werken van het touchscreen van de Discover Pro, hier is een oplossing voor... Jawel... Een software update.

Ik heb nu meerdere auto's gehad met deze klachten sinds de buitentemperatuur onder 0 duikt, en na de update uitgevoerd te hebben is het verholpen en heb ik de klacht niet meer terug gehoord. Wellicht een idee om hier navraag naar te doen bij je dealer.
Er wordt niet verteld of een software update de oplossing voor Bluetiger is geweest of dat het verholpen moest worden met een nieuw scherm. Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Mijn Discover Pro geeft het volgende in Systeem informatie:
Afbeelding

De auto is van 2016. Is dit een up-to-date systeem en firmware? De navi kaarten zijn wel uptodate want dat heeft de leverende dealer netjes voor mij gedaan.
Heeft het voor mij zin om te updaten om het touch probleem op te lossen?
Zijn er meer mensen die dit probleem ook ondervinden?
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015, 11:53
Type auto: Golf MK5 GTI pirelli
Locatie: Gelderland

Re: Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door Mathieu »

Ik werk zelf bij VW
Dit probleem komt veel voor. Software update bied heel vaak de uitkomst!
5f regel apparaat gaat helaas ook wel eens kapot!
Ik zou het zeker proberen met de update!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door jaco »

Goed om te weten! Ga ik vragen bij mijn leverende dealer.
Maarre, wat is een 5f regel apparaat??

Edit: google was mijn vriend; 5f regel apparaat is "dat mooie zwarte doosje met de SD slots in je dashboardkastje" zoals NielsEd30 dat beschreef op een ander forum....
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door jaco »

Update na een maand:
De software is geupdate, zie deze systeeminformatie:

Afbeelding

Helaas gaf dat geen verbetering.
Vervolgens is het regelapparaat vervangen, met dus nieuwe systeeminformatie:

Afbeelding

En helaas, nog steeds zelfde probleem :evil:
Volgende week gaat de auto weer voor een dag naar de garage, ik moet nog even informeren wat ze dan precies gaan doen.
Als iemand ondertussen nog goede tips heeft, laat maar horen.
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door jaco »

Mmm, op speciaal verzoek van de VW dealer gaat ie 2 dagen naar de garage.... :(
Een dag om diagnosticeren wat nu in samenspraak moet met Pon en eventuele uitloop naar een tweede dag als er nieuwe onderdelen nodig gaan zijn. Ik hou mijn hart vast.
Als het dan toch nieuwe onderdelen moeten worden zeg ik: doe maar een Discover Pro MIB 3 (zoals in de Golf 7,5 zit) :P
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door J3R »

Hoe is het afgelopen met de firmware update(?
Kan de dealer dit regelen; mijn ervaring is dat dealers niet zo bekend zijn met de software. Ik heb een Discover Pro MIB1 en zou wat meer reactie snelheid willen.
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door jaco »

Na de laatste firmware update heb ik nog steeds de problemen gezien in de eerste week na de update. Daarna is het euvel nooit meer opgetreden :-(
Best irritant, want volgens mij is het dus niet opgelost maar door wat dan ook (temperatuur?? ) heeft de gremlin zich even verstopt.
Heb de afspraak staan dat als het zich weer voordoet ik nogmaals naar de dealer ga die dan weer in conclaaf gaat met Pon over een mogelijke oplossing. Maar goed, dat is alleen zinvol als het probleem een beetje te reproduceren is. Wordt vervolgd misschien....

Dit is dus wat anders dan wat jij aangeeft, namelijk reactie snelheid. Je kunt natuurlijk altijd informeren bij de dealer. Zoals je aangeeft kan het zijn dat ze er niet bekend mee zijn, maar ze kunnen het altijd voor je navragen.
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door jaco »

Irritatie! Na de software updates en vervangen van het 5F regelapparaat in maart van dit jaar had ik nog steeds problemen in de 1ste week na de laatste softwware update. Hierna geen problemen meer gehad tot een maand geleden ofzo. Vanaf toen weer dezelfde verschijnselen. Lijkt dus toch dat temperatuur invloed heeft. Toch maar weer contact met de dealer; ze vragen na of er nieuwere software beschikbaar is. Al met al toch best irritant probleem, ook omdat het niet echt op afroep reproduceerbaar is. Echt zo'n 'soms wel, soms niet' probleem. Afijn maar even afwachten wat het antwoord is.

Ondertussen vraag ik me af of er meer rijders zijn met een MIB2 die last hiervan hebben of hadden en hoe dat dan eventueel is opgelost.
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door jaco »

Poos verder nu, maar het probleem is opgelost. Na vervangen van het 5F regelapparaat en meerdere software updates is het probleem nu definitief opgelost door vervangen van het touch screen. Dit is gedaan afgelopen januari, dus met lage temperaturen.
Nrcmr
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2019, 22:41
Type auto: MK7 GTI PERFORMANCE

Re: Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door Nrcmr »

jaco schreef: 27 aug 2019, 20:24 Poos verder nu, maar het probleem is opgelost. Na vervangen van het 5F regelapparaat en meerdere software updates is het probleem nu definitief opgelost door vervangen van het touch screen. Dit is gedaan afgelopen januari, dus met lage temperaturen.
Hey, ik vroeg me af waar je dat scherm gekocht hebt en wat je ervoor hebt betaald. Mijn discover pro mib 2 scherm is gebarsten en doet niks meer.
Ik heb een oem scherm voor een golf 7 gevonden, maar vroeg me af of deze wel geschikt zal zijn voor mijn gti.. aangezien de gti een ander kleuren thema heeft in het infotainment systeem.
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Haperend touchscreen Discover Pro

Bericht door jaco »

Nrcmr schreef: 07 okt 2019, 23:14
jaco schreef: 27 aug 2019, 20:24 Poos verder nu, maar het probleem is opgelost. Na vervangen van het 5F regelapparaat en meerdere software updates is het probleem nu definitief opgelost door vervangen van het touch screen. Dit is gedaan afgelopen januari, dus met lage temperaturen.
Hey, ik vroeg me af waar je dat scherm gekocht hebt en wat je ervoor hebt betaald. Mijn discover pro mib 2 scherm is gebarsten en doet niks meer.
Ik heb een oem scherm voor een golf 7 gevonden, maar vroeg me af of deze wel geschikt zal zijn voor mijn gti.. aangezien de gti een ander kleuren thema heeft in het infotainment systeem.
Is gewoon bij de dealer gedaan, de auto viel nog onder fabrieksgarantie toen ik het probleem het aangemeld. Dus kosten voor Pon ;)
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten