Achteruitrij camera staat vast

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nickert
Berichten: 108
Lid geworden op: 30 mei 2015, 01:21
Type auto: Golf mk5
Locatie: Ridderkerk

Achteruitrij camera staat vast

Bericht door Nickert »

Hallo iedereen,

Ik heb het volgende probleem sinds vandaag. Het kofferbaklogo met de camera erin blijft open staan. Als ik m in zn achteruit zet doet de camera het wel gewoon maar zodra ik ga rijden zou de klep dicht moeten gaan. Dit gebeurd dus niet. Iemand enig idee/ervaring hiermee?

Duwen heb ik al voorzichtig geprobeerd.

Groetjes Nick.
11/2006 Volkswagen Golf mk5 R16 - Sold.
12/2009 Volkswagen Golf mk6 R20 - Sold.
11/2013 Volkswagen Golf 7 GTI PP
Gebruikersavatar
Nickert
Berichten: 108
Lid geworden op: 30 mei 2015, 01:21
Type auto: Golf mk5
Locatie: Ridderkerk

Re: Achteruitrij camera staat vast

Bericht door Nickert »

Wil hier nog wel even op terugkomen.. Probleem is inmiddels opgelost. De elektronica of het bedieningsmechanisme wat de camera naar buiten duwde had een storing/defect/stond vast. Was ook met geen mogelijkheid meer te bedienen. Gelukkig kon ik van een mede forumlid (hulde aan Danny) zijn unit overnemen aangezien hij een defecte camera had. Het mechanisme hiervan werkte dus nog prima.

Al met al : het bedieningsmechanisme + elektronica van Danny overgezet op mijn unit met als resultaat weer een werkende camera!

Ook leek de elektronica van mijn oude unit er wat 'verbrand' uit te zien en te ruiken. Hierbij nog wat fotos.


Hierin bevindt zich de printplaat en het bedieningsmotortje die de camera naar buiten duwt of naar binnen trekt.
Afbeelding


Beide printplaten van de bedieningsunits (rechts oud, links nieuw)
Afbeelding

Beide units naast elkaar
Afbeelding
11/2006 Volkswagen Golf mk5 R16 - Sold.
12/2009 Volkswagen Golf mk6 R20 - Sold.
11/2013 Volkswagen Golf 7 GTI PP
Gtiperformance
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2020, 02:06
Type auto: Golf 7 Gti PP

Re: Achteruitrij camera staat vast

Bericht door Gtiperformance »

Goedenavond ,

Heb zelf ook hetzelfde probleem , niet altijd maar wel vaak . Moet je dan het complete achter camera vervangen ?
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 28 gasten