Turbo slang gescheurd

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B3nny
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2018, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Turbo slang gescheurd

Bericht door B3nny »

goede avond allen,

Ik had met mijn Gti (cdl) blok last van een sissend geluid met het opkomen van de turbo en dacht eigenlijk meteen aan de Diverter Valve.
Gelijk maar een GFB DV+ bestelt en er net even onder gegooid. Bleek een D versie te hebben dus betwijfelde al of dat het was.

Voor de zekerheid nog even de slangen nagelopen en toen zag ik tot mijn verbazing dat er een flinke scheur in de slang zit die direct aan de turbo bevestigd (zie foto net boven de tekst zit een scheur van zeker 3cm)
Afbeelding

Daarna toch even aan de computer gelegd en een logje gemaakt en daar zie ik toch dat de turbo de gevraagde turbo druk (2240 mbar) haalt. Dus ik snap het effe niet meer.

Sissend geluid is uiteraard nog niet weg Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Turbo slang gescheurd

Bericht door Vissa »

Afhankelijk van hoe groot de scheur is kan de turbo zijn druk nog wel halen, hij krijgt het er alleen wel moeilijk mee.

Vervangen dat ding, asap! :mrgreen:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
B3nny
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2018, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Turbo slang gescheurd

Bericht door B3nny »

Vissa schreef:Afhankelijk van hoe groot de scheur is kan de turbo zijn druk nog wel halen, hij krijgt het er alleen wel moeilijk mee.

Vervangen dat ding, asap! :mrgreen:
Dankje Vissa,

Hij word inderdaad snel vervangen.
Maar wat ik me dan afvraag is de boost pressure die je uit VCDS haalt is dat de gegenereerde druk in de turbo of de daadwerkelijk ingespoten druk in de motor.

Ik mis namelijk aardig Wat vermogen aangezien die van de week op de bank maar 260 pk heeft terwijl hij rond de 320 hoort te hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Turbo slang gescheurd

Bericht door bzb »

van de week>? toen was de slang natuurlijk ook al lek
Gebruikersavatar
B3nny
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2018, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Turbo slang gescheurd

Bericht door B3nny »

bzb schreef:van de week>? toen was de slang natuurlijk ook al lek
Bzb

Dat snap ik maar daarom snap ik nog steeds niet dat ik wel vermogen kwijt ben maar volgens vcds wel de druk heb die gevraagd word.

Daarom mijn vraag op welk punt er gemeten word door de sensor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Turbo slang gescheurd

Bericht door bzb »

blijkbaar op het punt waar de druk nog in orde is :) zo ook weer opgelost :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten