Milltek resonated uitlaat aanpassen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
MartijnB94
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2018, 19:17
Type auto: Golf MK7 GTI

Milltek resonated uitlaat aanpassen

Bericht door MartijnB94 »

Dag mede GTI-fanaten,

Ik heb sinds een 2-tal maanden een resonated uitlaat van Milltek onder mijn Golf 7 GTI hangen. Dit is een bewuste keuze met eventuele doorverkoop in het achterhoofd. Nu zou ik wat meer geluid willen met in verhouding zo weinig mogelijk gedreun bij een constante snelheid 70-80 km/h en op de snelweg bijvoorbeeld. Wat is jullie ervaring hiermee en welke demper kan ik het beste laten weghalen: onder de achterbank of onder de koffer? Omdat dit de resonated-versie is heeft deze de demper onder de middenconsole niet.

De installateur van de uitlaat is ervan overtuigd dat de demper onder de achterbank weghalen de beste keuze is, maar als ik me niet vergis haalt deze de dreun net uit het geluid of niet?

Graag hoor ik jullie mening en/of persoonlijke bevindingen hierover!

Groetjes

Martijn
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: Milltek resonated uitlaat aanpassen

Bericht door sebasss2 »

Interessant, ik volg even.
Heb sinds gisteren ook resonated Milltek systeem maar ik vind dat hij in lage toeren ontzettend veel droned, zit te denken om de middendemper weg te halen. Hopelijk is dan de drone ook weg.

Wat is je systeem omschrijving van Milltek?
Dit is mijne vind hem al redelijk luid.. 1.00 x Cat-back with Dual 100mm GT100 tailpipe (SSXVW230)
MartijnB94
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2018, 19:17
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Milltek resonated uitlaat aanpassen

Bericht door MartijnB94 »

Hoi Sebas,

Ja dat heb ik momenteel ook, zeker als de motor opgewarmd is. Echt storend vind ik het niet omdat het enkel bij het afremmen is.
Ik heb de SSXVW226, met de mat zwarte eindstukken.

Het geluid aan de binnenkant bij het optrekken vind ik wel al een stuk beter dan de originele uitlaat, nu alleen de buitenkant nog wat luider krijgen zonder teveel drone in de cabine ;)
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Milltek resonated uitlaat aanpassen

Bericht door m0nster »

Aangezien ik toch op uitlaattopics aan reageren ben. Geen ervaring met catbacks of miltek, maar uitlaten gaan altijd beter klinken als ze er al wat langer onder liggen, gedreun kan ook weg gaan dan. Maar betreft welke van de 2 weghalen. De middendemper is normaalgesproken om dreunen/resonantie weg te halen en de achterste "suitcase" demper volgens mij als ik het goed heb meer een volumedemper.
Een downpipe zonder cat helpt ook aanzienlijk qua geluid.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Vissa
Berichten: 901
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Milltek resonated uitlaat aanpassen

Bericht door Vissa »

Downpipe veranderen gaat alleen maar meer resonatie opleveren. Ik denk dat het weghalen van de midden of einddemper ook de resonantie niet gaat verbeteren.

Zit het systeem er wel juist onder? Niet toevallig ergens tegen het chassis of de bodem aan?

Milltek is over het algemeen vrij luid. Ik had op mijn Polo 6R toen der tijd ook een resonated systeem maar dat resoneerde ook als de donder. Die is uiteindelijk met auto en al nog naar de UK geweest om het systeem opnieuw te ontwerpen voor LHD auto's maar daarna was het er niet beter op geworden.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: Milltek resonated uitlaat aanpassen

Bericht door sebasss2 »

Vissa ze hebben mijn uitlaat er bij een garage onder gehangen.. heb ook het idee dat het niet helemaal juist zit.. de uitlaatgasreuk is in de cabine ook toegenomen.
Ook als ik mijn auto start trilt er ergens iets. ik denk dat hij ergens raakt. Morgen ochtend even op de brug kijken of het wel allemaal snor zit.
Vissa
Berichten: 901
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Milltek resonated uitlaat aanpassen

Bericht door Vissa »

Zeker even spieken inderdaad. Flink duwen en trekken op wat verschillende plekken om te kijken of je het systeem kan forceren iets te raken. (Mocht die al niet ergens tegenaan zitten)

Als je dat met de hand al lukt dan gebeurd dat tijdens het rijden zeker weten. :mrgreen:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: Milltek resonated uitlaat aanpassen

Bericht door tommy »

heb nu volledige milltek op de r luidste versie moet zeggen brult lekker :o
mk7 gti 325 pk 525nm
MartijnB94
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2018, 19:17
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Milltek resonated uitlaat aanpassen

Bericht door MartijnB94 »

Dag allemaal,

Ik heb inderdaad het idee dat het wel wat luider wordt naarmate er meer mee gereden wordt maar veel verschil vermoed ik niet dat er nog in zit.
De non-resonated heb ik natuurlijk ook overwogen, maar aangezien hiervoor dan de volledige uitlaat onder de auto uit moet en vervangen moet worden door de gewone voor de keuring (ben van België, maar zal voor jullie APK ook wel moeten). Het gemak van de gekeurde heeft hier dus de doorslag gegeven en indien nodig 1 van de twee dempers even terugplaatsen is dan ook snel gedaan.

Maarrrr wat ik dus wil weten is welke van de twee opties het minste dreunen oplevert in het interieur. De suitcase wegdoen lijkt me het beste.

Wat zeggen jullie/wat is jullie persoonlijke ervaring/de ervaring van een kennis hiermee?

Thanks! :D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten