Golf 4 GTI hemel demonteren

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
jariW
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2016, 20:05
Type auto: Golf MK4 1.8T 20V

Golf 4 GTI hemel demonteren

Bericht door jariW »

Goedenmiddag,

Ik heb nu een tijdje een golf 4 GTI gekocht.
Nou irriteer ik mij heel erg aan het loslatende hemeltje van het schuifdak.
Ik heb al een nieuw hemeltje gekocht inclusief schuifdak.
Nou wil ik alles gaan inbouwen maar heb even gekeken, maar kom er niet helemaal uit hoe ik de hele hemel er nou uit krijg en alles los krijg.

En is het makkelijker om het hele schuifdak inclusief hemeltje erin te zetten of het nieuwe hemeltje eruit halen en in me eigen dakraam te zetten?

Hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Gr jari
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf 4 GTI hemel demonteren

Bericht door Henniej »

In principe is het niet zo moeilijk maar soms kan het wel vervelend werk zijn.

Ik adviseer jou met 2 mensen te gaan doen omdat de hemelbekleding erg lastig is eruit te halen en vooral de nieuwe vouw-loos binnen te schuiven.
Uiteraard eerst binnenverlichting, zonnekleppen e.d. verwijderen alles wat boven hangt meestal met torx schroefjes, en veel van die clipjes.

Denk zo een kleine 2 a 3 uur werk, je kan het ook eens bekijken op ETKA programma is het wat duidelijker qua inzicht.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
jariW
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2016, 20:05
Type auto: Golf MK4 1.8T 20V

Re: Golf 4 GTI hemel demonteren

Bericht door jariW »

Henniej schreef: 14 mei 2018, 20:21 In principe is het niet zo moeilijk maar soms kan het wel vervelend werk zijn.

Ik adviseer jou met 2 mensen te gaan doen omdat de hemelbekleding erg lastig is eruit te halen en vooral de nieuwe vouw-loos binnen te schuiven.
Uiteraard eerst binnenverlichting, zonnekleppen e.d. verwijderen alles wat boven hangt meestal met torx schroefjes, en veel van die clipjes.

Denk zo een kleine 2 a 3 uur werk, je kan het ook eens bekijken op ETKA programma is het wat duidelijker qua inzicht.

Bedankt voor je berichtje henniej.
Zover als de torx schroefjes was ik wel gekomen, maar die clips los halen lukt nog niet echt.
Is daar een bepaalde manier voor?

En zodra dat allemaal los is, dan zit er rondom nog de lijst en die weet ik ook niet hoe ik die los moet halen?

En weet jij of dan het schuifhemeltje los is te halen van het dakraam of moet ik het complete dakraam demonteren en die nieuwe plaatsen?

Etka programma heb ik helaas niet

Alvast bedankt
Gr jari
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Golf 4 GTI hemel demonteren

Bericht door MatthijsGTI »

Heb je ook je a-b-c stijlen gedemonteerd na de hendels etc?

Daar "ligt" hij als het ware bovenop en vergemakkelijkt het verwijderen van je hemeltje enorm.

De bekleding van je dakraam zit vast door de kunststof strook waarmee je hem naar voren en achter schuift.

Succes👍🏻
jariW
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2016, 20:05
Type auto: Golf MK4 1.8T 20V

Re: Golf 4 GTI hemel demonteren

Bericht door jariW »

MatthijsGTI schreef: 15 mei 2018, 19:13 Heb je ook je a-b-c stijlen gedemonteerd na de hendels etc?

Daar "ligt" hij als het ware bovenop en vergemakkelijkt het verwijderen van je hemeltje enorm.

De bekleding van je dakraam zit vast door de kunststof strook waarmee je hem naar voren en achter schuift.

Succes👍🏻
Hoi MatthijsGTI,

Zover was ik nog niet, ik weet nog niet hoe ik de clips los maak.

Is het dan zo als ik de bekleding van de a-b-c stijlen haal dat de rand die rondom je hemel zit er ook af gehaald kan worden?
Zo ja is dat ook een klik systeem of werkt die rand anders?

Bedankt voor de info.

Gr jari
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Golf 4 GTI hemel demonteren

Bericht door MatthijsGTI »

Hoi Jari,

Indien je handgrepen, zonnekleppen, lampjes, unit bediening dakraam etc uit je hemeltje verwijderd hebt word het hemeltje alleen nog op z'n plek gehouden doordat hij op de stijlbekledingen ligt als ik mij niet vergis.

Indien je deze nog demonteerd of grotendeels loshaald dat je speling creëert tov je hemeltje kun je het hemeltje via de achterklep zo met beste 2 personen naar buiten begeleiden.

Groeten,

Matthijs
jariW
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2016, 20:05
Type auto: Golf MK4 1.8T 20V

Re: Golf 4 GTI hemel demonteren

Bericht door jariW »

MatthijsGTI schreef: 16 mei 2018, 19:29 Hoi Jari,

Indien je handgrepen, zonnekleppen, lampjes, unit bediening dakraam etc uit je hemeltje verwijderd hebt word het hemeltje alleen nog op z'n plek gehouden doordat hij op de stijlbekledingen ligt als ik mij niet vergis.

Indien je deze nog demonteerd of grotendeels loshaald dat je speling creëert tov je hemeltje kun je het hemeltje via de achterklep zo met beste 2 personen naar buiten begeleiden.

Groeten,

Matthijs
Ga ik dat even proberen.
En die zonnekleppen die zitten aan 1 kant geschroefd meen ik. En ze zitten met een klik systeem vast weet je toevallig hoe je die los haalt?

Gr jari
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Golf 4 GTI hemel demonteren

Bericht door MatthijsGTI »

Meen me te herinneren dat er een kapje overheen zit wat je er met een bij fittingschroevendraaier voorzichtig af kunt wippen.

Dan hebben we het over dat deel waar de zonneklep ingeklemd zit.

Handgrepen wijst zichzelf door kapjes los te klikken.

Lampjes wip je eruit en koppelt stekkerverbinding los, unit van dakraambediening demonteren.
jariW
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2016, 20:05
Type auto: Golf MK4 1.8T 20V

Re: Golf 4 GTI hemel demonteren

Bericht door jariW »

MatthijsGTI schreef: 16 mei 2018, 20:52 Meen me te herinneren dat er een kapje overheen zit wat je er met een bij fittingschroevendraaier voorzichtig af kunt wippen.

Dan hebben we het over dat deel waar de zonneklep ingeklemd zit.

Handgrepen wijst zichzelf door kapjes los te klikken.

Lampjes wip je eruit en koppelt stekkerverbinding los, unit van dakraambediening demonteren.
Klopt kapje van de zonnenklep kan je eraf wippen maar het deel waar je de zonnenklep in vast klikt als je hem naar de zijkant heb gedraaid zeg maar.
Die heeft geen kapje en geen schroefje.

Gr jari
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten