Pagina 2 van 2

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 23 mei 2018, 15:38
door Schippersss
Wat en gelul van dat het nog even uit het systeem moet. Als de standaard software wordt ingeladen wordt deze direct gebruikt en gaat er niks meer uit het systeem.

Dit zijn tuners waar je ver vandaan moet blijven. Goede les voor de volgende keer, kies een die goed aangeschreven staat, en die zijn maar op een hand te tellen.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 25 mei 2018, 23:05
door Benni1991
Tunex van wegblijven moet je doen, die hebben mijn pa zijn renault stage 2 gechipt.

Van 173 naar 190. Hij had op voorhand gevraagd om een vermogenmeting ervoor en erna te doen, de heren hadden geen tijd. na 1 jaar is mijn pa teruggeweest om hem op de rollenbank te laten zetten toen bleek dat hij maar gemapt is naar 190pk origneeel geeft deze 173pk.

Na dat ze hem beter hebben hezet en op de rollenbank hebben gezet is hij op 205pk uitgekomen.

Ook sinds de tuning valt zijn dashboardverlichting altijd weg. Probleem voorgelegd bij de baas, dat kan niet van hun zijn zeiden ze.

Ik lag er altijd mee als ik de naam tunex hoor voor 225€ je auto gechipt. Ik ben toen meegeweest alles gaat daar aan de lopende band.

Op renaultforum zijn ze er fan van maarja dat zijn franse auto die verwavhten niet veel van een auto wrss



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 11 aug 2018, 17:55
door frederik_w
Uiteindelijk opgelost door het vervangen van de dv ?

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 01 sep 2018, 15:06
door Henniej
Even wat anders.
Ik wil echt geen een enkel bedrijf zwart maken, of hoe je dat ook mag noemen. MAAR IK ZAL TOCH ZEKER VER BLIJVEN VAN @TUNEX! :D


@TUNEX ze zeggen wel eens GOEDKOOP = in dit geval DIK DUURKOOP! :)

'' Een kennis van me heeft zijn auto gebracht om 'm te tunen .
Een Volkswagen Golf 7 GTI performance.
Eerst was het stage 1 en toen was het niet genoeg volgens hem en toen voor een stage 2.
En natuurlijk was de auto ook voorzien van een grotere down-pipe en ook natuurlijk een aangepaste inlaat traject.
De auto was daar niet op de rollenbank gezet vanwege het feit dat die niet beschikbaar was toen die dag en aangezien het bijna twee uur rijden is dachten zij van nou ja maakt niet uit. [ Of de eigenaar morgen wilde terug komen voor om op de rollenbank - twee uur rijden ]
Na drie maanden rijden dacht de eigenaar van de Volkswagen Golf laat mij is toch een keer op de rollenbank gaan en toch even kijken na wat mijn auto doet op de bank. [ Dit is elders niet bij Tunex ]
Nou hou je hart vast de auto kwam niet eens hoger dan 270pk! Na meerdere malen rollen werd de auto steeds warmer en warmer de gene die de auto ging rollen ging er mee kappen na meerdere malen rollen. [ Heeft toch geen zin meer levert veelstee weinig als wat die hoort te leveren ]
De eigenaar van de golf heeft tunex hiervoor gebeld en heeft geïnformeerd waarvan een van de medewerkers gewoon stil aan de lijn zat zo van oké wat nu? '' hoe bedoel je WAT NU?? ! ''

Eerst betaal je voor stage 1, dan weer voor stage 2. Waarvan je hoop dat die makkelijk boven de 330 zit. Staat je auto op de rollenbank, krijg je geen eens 270 als vermogen.

Na heen en weer bellen en te hopen dat je ze weer aan de lijn kunt krijgen.
Tunex reageert : '' Uhm jaa.. Jaa.. Dan kunnen we er is na kijken of er wel de juiste software in zit.. Terwijl de auto daar was geweest van STAGE 1 NA STAGE 2!!!..
Op e-mail's word niet gereageerd! Hoezo zouden ze reageren? Op de vraag of zij de tuning software zelf maken? Of zij een standaard software bewerken? Word helemaal niet op gereageerd. Enige wat ze doen is. Auto de ecu uitlezen, en de zogenaamde bijgewerkte software herschrijven. HW/SW LEZEN/HERSCHRIJVEN. Wat een leerling van VMBO 4 ook doet. :). Auto mag niet onder de 12.5 volt tijdens het lezen en herschrijven. Want anders heb je de kans op een beschadigde ecu en dan ben je natuurlijk helemaal ver van huis.

Op de rollenbank was de auto voorzien van competition 102 vol tank! Wat als de auto voorzien was van bp98, haha nog erger stel je hebt van die mensen die bp95 in een GTI gooien dan was de auto zeker wel zo een 230pk geweest haha! Niet te geloven! Gewoon zijn originele staat. '' Ja mijn GTI 7 is getuned is origineel 230pk, '' Oh hoeveel is die nu dan? ook 230 pk.

Dan ga je een paar tientjes besparen en zet je er een tuningsfiletje in van een programmeur @tunex die de helft af kijkt en alleen verstand heeft van software, maar niet weet hoe een motor werkt. :roll: :roll: En dan zeggen wij hebben 9 monteurs op ons werkplaats waarvan je twee minderjarigen ziet rondlopen die volgens mij geeneens een diploma hebben om daar te kunnen lopen.

Uiteindelijk heb ik mijn kennis wijs gemaakt dat die na een juiste tuner moet gaan! @DVX @JD!

'' Alle facturen van @Tunex aanwezig dus ik zal dinsdag even voor 'm bellen en kijken wat we hiermee kunnen doen. Dit gaat echt nergens over! ''
Eerst kijken hoe zij dit zullen aanpakken, en dan kijken voor een andere tuner.


Volgt..

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 01 sep 2018, 16:13
door Benni1991
Mijn pa had dus hetzelfde voor.

Zijn laguna origineel 173 pk na tuning kon die niet op de testbank staan omdat er simpelweg geen tijd voor was. Na 1 jaar is die terug geweest om eens te kijken hoeveel pk die had en om hem op de rollenbank wat af te stellen. Na tuning stage 2 dus ze hebben de dpf eruit gehaald en een k&n inlegfilter geplaatst kwam hij op 187 geloof ik, na hem te hebben beter afgesteld is hij op 205 pk gekomen.

Nu geeft die problemen met zijn injectie ligt niet aan de tuning want mijn pa is dus met zijn laguna voor de 3 de maal naar tunex gereden om hem daar te laten herstellen. Omdat ook niemand hier alle cijfers kon zien in zijn ecu omdat deze blijkbaar beveiligd zou zijn. Nu hebben ze de tuning eraf gehaald kan hij hier in Belgie naar een dealer gaan om de auto te laten maken.

Erna mag hij terug naar tunex rijden om de tuning terug te plaatsen.

4x 250km

4x 1 dag kwijt door naar tunex te rijden.

Mij pa is nog altijd blij hoe vriendelij ze zijn enzo. Maar ze hadden evengoed de software mee kunnen geven dan had hij niet terug naar tunex moeten rijden om gewoon de tuning terug te plaatsen.

Bij br performance krijg je u software mee op een usb.

Ik zou er met een boog rondlopen en ver van wegblijven,met dat geld dat hij elke keer naar nederland is gereden een dag kwijt is en nu nog eens terug zal moeten om gewoon de tuning terug te plaatsen, ben je beter wat meer te betalen en bij een goeie tuner te gaan die wat proffesioneler te werk gaat.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 01 sep 2018, 18:53
door Henniej
Hoe vaker ik je reactie lees hoe meer boosheid woede kippenvel, ik er van krijg echt! Niet te geloven! Eigenlijk net zoals bij APK keuringen moeten dit soort gasten ook elk jaar gekeurd en gecontroleerd worden jo! Wat noem je dit soort gasten? Trouwens wat ze ook doen is je auto op de rollenbank rijden en zonder je auto de vermogen te meten, gewoon een foto maken en die op marktplaats en Facebook gooien zo van kijk dit is wat wij hebben getuned. En het gekke is nog de auto is op de bank geweest niet er mee gerold en die foto die zij maken dan daarop nog schrijven van hij is zo veel pk en zo veel koppel terwijl de auto niet is gerold op de bank. Alleen er op geweest voor een foto! Ik denk zelfs zo dat geen van hen software bewerkt en of maakt. Dat een ander persoon dat voor hen doet. Dat ze je ecu uitlezen per email versturen naar ene Jan met pet die even de software ecu´s bewerkt turbo boost dv gasklep waardes doormiddel van naar pro tuners af te kijken de waardes wat verhoogt bewerkt en terug verstuurd.
Weetje denk dat als ik ze dinsdag bel niet veel verder kom met het bellen haha! ZO SNEL MOGELIJK DVX BELLEN MAILEN!!! :lol:

+ Men denkt mooie pand, mooie kantine keuken waar de klanten kunnen wachten en gratis wifi. NOU JE AUTO WORD EEN RAKET GELOOF HET OF NIET.
+ Een aantal tools kopen CMD flastool voor bootmode Kess.
+ Een of een andere Jan met pet uit Londen die 24/7 achter zijn computer zit en beschikbaar is voor om een ecu hw/sw te kunnen bewerken per file 50 euro.

WIJ ZIJN 15 JAAR GESPECIALISEERD IN AUTOS VRACHTWAGEN TUNEN EN HEBBEN 5 GESPECIALISEERDE BMW MONTEURS IN BEZIT EN HEBBEN ALLE EUROPESE DIAGNOSE MATERIALEN.

Weetje kort om je hebt niets aan een BMW monteur als jou file als bedrijf zijnde niet in orde is! Wij tunen ..tig auto s per dag ja halo. Enige wat jij als bedrijf zijnde doet is de ecu uitlezen even na Jan met pet per email en weer herschrijven niets meer en minder!.

TUNEX, lekker je eigen autos tunen! :lol:



Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 01 sep 2018, 20:20
door ChielED35
Denk om je hartslag Henniej ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 14 sep 2018, 12:46
door geert@dvx
Henniej schreef: 01 sep 2018, 15:06 Even wat anders.
Ik wil echt geen een enkel bedrijf zwart maken, of hoe je dat ook mag noemen. MAAR IK ZAL TOCH ZEKER VER BLIJVEN VAN @TUNEX! :D


@TUNEX ze zeggen wel eens GOEDKOOP = in dit geval DIK DUURKOOP! :)

'' Een kennis van me heeft zijn auto gebracht om 'm te tunen .
Een Volkswagen Golf 7 GTI performance.
Eerst was het stage 1 en toen was het niet genoeg volgens hem en toen voor een stage 2.
En natuurlijk was de auto ook voorzien van een grotere down-pipe en ook natuurlijk een aangepaste inlaat traject.
De auto was daar niet op de rollenbank gezet vanwege het feit dat die niet beschikbaar was toen die dag en aangezien het bijna twee uur rijden is dachten zij van nou ja maakt niet uit. [ Of de eigenaar morgen wilde terug komen voor om op de rollenbank - twee uur rijden ]
Na drie maanden rijden dacht de eigenaar van de Volkswagen Golf laat mij is toch een keer op de rollenbank gaan en toch even kijken na wat mijn auto doet op de bank. [ Dit is elders niet bij Tunex ]
Nou hou je hart vast de auto kwam niet eens hoger dan 270pk! Na meerdere malen rollen werd de auto steeds warmer en warmer de gene die de auto ging rollen ging er mee kappen na meerdere malen rollen. [ Heeft toch geen zin meer levert veelstee weinig als wat die hoort te leveren ]
De eigenaar van de golf heeft tunex hiervoor gebeld en heeft geïnformeerd waarvan een van de medewerkers gewoon stil aan de lijn zat zo van oké wat nu? '' hoe bedoel je WAT NU?? ! ''

Eerst betaal je voor stage 1, dan weer voor stage 2. Waarvan je hoop dat die makkelijk boven de 330 zit. Staat je auto op de rollenbank, krijg je geen eens 270 als vermogen.

Na heen en weer bellen en te hopen dat je ze weer aan de lijn kunt krijgen.
Tunex reageert : '' Uhm jaa.. Jaa.. Dan kunnen we er is na kijken of er wel de juiste software in zit.. Terwijl de auto daar was geweest van STAGE 1 NA STAGE 2!!!..
Op e-mail's word niet gereageerd! Hoezo zouden ze reageren? Op de vraag of zij de tuning software zelf maken? Of zij een standaard software bewerken? Word helemaal niet op gereageerd. Enige wat ze doen is. Auto de ecu uitlezen, en de zogenaamde bijgewerkte software herschrijven. HW/SW LEZEN/HERSCHRIJVEN. Wat een leerling van VMBO 4 ook doet. :). Auto mag niet onder de 12.5 volt tijdens het lezen en herschrijven. Want anders heb je de kans op een beschadigde ecu en dan ben je natuurlijk helemaal ver van huis.

Op de rollenbank was de auto voorzien van competition 102 vol tank! Wat als de auto voorzien was van bp98, haha nog erger stel je hebt van die mensen die bp95 in een GTI gooien dan was de auto zeker wel zo een 230pk geweest haha! Niet te geloven! Gewoon zijn originele staat. '' Ja mijn GTI 7 is getuned is origineel 230pk, '' Oh hoeveel is die nu dan? ook 230 pk.

Dan ga je een paar tientjes besparen en zet je er een tuningsfiletje in van een programmeur @tunex die de helft af kijkt en alleen verstand heeft van software, maar niet weet hoe een motor werkt. :roll: :roll: En dan zeggen wij hebben 9 monteurs op ons werkplaats waarvan je twee minderjarigen ziet rondlopen die volgens mij geeneens een diploma hebben om daar te kunnen lopen.

Uiteindelijk heb ik mijn kennis wijs gemaakt dat die na een juiste tuner moet gaan! @DVX @JD!

'' Alle facturen van @Tunex aanwezig dus ik zal dinsdag even voor 'm bellen en kijken wat we hiermee kunnen doen. Dit gaat echt nergens over! ''
Eerst kijken hoe zij dit zullen aanpakken, en dan kijken voor een andere tuner.


Volgt..
Verhaalt komt me bekend voor. Ik denk dat deze golf 10 minuten geleden hier van de bank gegaan is. Zal nu wel allemaal in orde zijn.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 14 sep 2018, 13:42
door bzb
tunerX weer door de bocht :mrgreen:

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 14 sep 2018, 20:26
door Henniej
Klopt allemaal!
De auto is geweest bij DVX, en is dik dik dik in orde!

TOP WERK GELEVERD @DVX!


Duidelijke uitleg!
Uitdraaien op de rollenbank laten zien! Van hoe en wat. Zelfs uitleg over hoe een rollenbank wel en niet hoort!
Vriendelijke ontvangst! Maar dan echt vriendelijk! Respectvol!
Goed geholpen!
Deze mensen hebben echt begrip en echt heel goed kennis met waarmee zij bezig zijn!

ZIJN ECHTE SPECIALISTEN!

Voortaan ALTIJD @DVX!

@Geert, en alle collega's bedankt!

Nogmaals bedankt!

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 23 nov 2018, 15:27
door Larsbokeie
Inmiddels een nieuwe DSG onder de auto, en origineel zonder tuning. Zonder tuning is de hapering in het toerengebied 2.400-3.000 nog lichtjes merkbaar, maar door het later opschakelen van de DSG niet vervelend tijdens het rijden.
Nu de auto elders gechipt en het probleem doet zich weer voor. Tuning aangepast (ontstekingsmoment terug op standaard) en het probleem blijft bestaan. Nieuwe bougies geplaatst zonder succes.
Auto geeft geen foutmeldingen en ook tijdens het loggen kan ik zelf geen bijzonderheden ontdekken. Turbodruk wijkt ook niet ver af van de specified waarde. Hieronder een grafiek van de laatste rit, zo veel mogelijk in het 'probleemgebied' gereden, ziet iemand hier iets opmerkelijks in? Eventueel heb ik ook een .CSV file als dat handiger is.

Afbeelding
818 statewide auto

PS: November in de legenda is engine RPM

Wat mij opvalt is dat het probleem erger is als er meerdere personen in de auto zitten (= zwaarder).

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 23 nov 2018, 16:13
door Mit46
Interessant topic!

Ik kwam Tunex ook tegen op Marktplaats en vroeg mij af waarom zij ommenabij zo'n €400 minder kosten dan bijvoorbeeld JD.

Kon 2 dingen zijn dacht ik;
Andere tuners vragen de hoofdprijs (dat kan)
Tunex klopt iets niet.

Ik ben er inmiddels via een ander topic op gewezen dat zij niet echt "tunen" (afstellen), maar gewoon een file inladen. Dat vind ik geen tunen. Tunen is afstellen. Achteraf gezien dus best duur aangezien er niet wordt afgesteld.

Vervolgens op dit topic gewezen en ben blij dat ik op het forum even rondgevraagd heb.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 23 nov 2018, 16:48
door Vissa
Het is ook wel een beetje waar dat sommige tuners de hoofdprijs vragen. In de loop van de jaren zijn ze als maar duurder geworden, terwijl de werkzaamheden hetzelfde blijven. Maar goed, alles wordt duurder en duurder, maar alles blijft verkopen. Zolang er geen rem komt op de vraag, zullen de prijzen alleen maar blijven stijgen. :)

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 28 nov 2018, 20:27
door Schippersss
Vergeet niet dat de tools om de ecu s te kraken ook duur zijn, en ook steeds duurder worden. Deze moeten allemaal opnieuw aangeschaft worden door de tuners bij nieuwe motortyps. 20.000 eurie zo niks om wat iets aan te schaffen. Men ziet alleen de buitenkant, maar achter de schermen worden een hoop kosten gemaakt. Fabrikanten beveiligen de boel steeds beter, zo is de nieuwe 2.0tsi van bijvoorbeeld de kodiaq nogsteeds niet te flashen.