Brandstoflek

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkII.
Plaats reactie
Oldskool
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2018, 19:22
Type auto: Golf MK2 GTI

Brandstoflek

Bericht door Oldskool »

Na vervangen van mijn brandstoffilter merkte ik op dzt ik met een brandstoflek zit.
Het is me niet meteen duidelijk waar het probleem zit aangezien de leidingen (aan en terugvoer) via het chassis naar de motor lopen. Vanboven (aan de rubberen leidingen) is er geen lek.
Ik informeerde bij Brezan en autostop maar daar verkopen ze geen stalen autoleidingen.
Iemand een idee of het lek te wijten is aan de stalen brandstofleiding of moet ik ergens anders zoeken?
Waar kan men zo'n stalen leidingen verkrijgen?
Alvast bedankt!
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: Brandstoflek

Bericht door sebasss2 »

Moetje niet meteen zoeken bij je brandstof filter? omdat je daar iets aan veranderd hebt?
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Brandstoflek

Bericht door MK5GTI08 »

sebasss2 schreef: 22 mei 2018, 18:48 Moetje niet meteen zoeken bij je brandstof filter? omdat je daar iets aan veranderd hebt?
Inderdaad. Zou beginnen met je filter.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Oldskool
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2018, 19:22
Type auto: Golf MK2 GTI

Re: Brandstoflek

Bericht door Oldskool »

Dit is waarschijnlijk eerder toevallig. Aan de brandstoffilter is alles droog. Het lek situeert zich ter hoogte waar de brandstofleidingen in het chassis naar boven lopen richting motor. Er zal dus vermoedelijk een lek zitten in de leidingen.

De originele harde plastic leidingen zijn niet meer te vinden. Heb al contact genomen met VW Classic parts via officiële VW verdeler.

Nu zegt men mij dat ik de leidingen beter door rubberen (gemaakt voor brandstof) leidingen dien te vervangen.

Iemand een idee van de binnendiameter aan- en terugvoer van de leidingen?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF II GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten