Ik heb een Golf 6, 6 bak handgeschakeld.
Helaas was mijn koppelingspedaal plat, dus dacht ik even olie bijvullen en ontluchten.
Dat was natuurlijk een leuke hoop omdat het me niet gelukt is hem op druk te krijgen.
Resultaat is dat ik niet voldoende druk heb om te kunnen schakelen wanneer de motor loopt.
Ondertussen veel ermee bezig geweest en de volgende onderdelen zijn vervangen;
1x masterslave(sachs)
2x slave clinder(hitec)
de beide keeringen op de slang.
Ik heb de slang tussen de mastercilinder en slavecilinder met een leidingtang afgeknepen, als ik dan 2x de koppelingspedaal indruk dan is hij meteen KEI hard.
Als ik met 2 man de methode uitvoer van iemand de koppelingspedaal pompen en dan ingedrukt houden, en ik de ontluchtingsnippel los draai komt er bruisend schuim olie eruit. ook na 20x herhalen.
Het lijkt alsof er ergens een micro lek zit waardoor ik bij het openen van de nippel bruisend schuim krijg.
ook tijdens het pompen van de koppelingspedaal hoor je in de slavecilinder of in de slang een geluid van bruisend vloeistof op en neer gaan.
Kan dit ontstaan door troep olie? Merk = Atlantic Dot4
ik heb ook een ontluchtingstool waar je het flesje volmaakt met dot4, de ene slang op het reservoir aansluiten en de ander op de ventiel.
Dit moet ervoor zorgen dat de olie al het lucht eruit perst via de ontluchtingsnippel. dit heb ik ook een paar keer herhaald maar zonder resultaat.
Kan het iets met mijn drukgroep zijn? of koppeling? of massavliegwiel ?
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Golf 6 Koppelingspedaal Zwak, Slap, geen druk
Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Ga naar
- WELKOM
- ↳ Nieuws
- ↳ Forum Tips & Trucs en Vragen
- ↳ Foto / Video / Media Album
- ↳ Gestolen
- ↳ Projecten
- MEETINGS
- ↳ Golf GTI Forum Meetings
- ↳ Overige Meetings
- MODELLEN
- ↳ GOLF VIII GTI
- ↳ GOLF VII GTI
- ↳ GOLF VI GTI
- ↳ GOLF V GTI
- ↳ GOLF IV GTI
- ↳ GOLF III GTI
- ↳ GOLF II GTI
- ↳ GOLF I GTI
- ↳ GOLF "R"
- ↳ GOLF GTE
- ↳ ID.3
- ↳ ID.4
- ↳ GOLF
- ↳ UP GTI
- ↳ SCIROCCO
- ↳ POLO
- ↳ Voor alle andere VW monsters.
- ↳ Voor alle andere merken.
- TECHNIEK
- ↳ Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning
- ↳ Velgen / Banden / Onderstel / Remmen
- ↳ Cosmetische modificaties
- ↳ Electronica en Audio / Video
- ↳ Interieur problemen / vragen
- ↳ Detailing Exterieur en Interieur
- ↳ VAG-COM
- ↳ DIY + Tips & Trucs
- GTI Leden
- ↳ Wat je maar wil
- ↳ Gespot
- MARKTPLAATS
- ↳ Auto's te koop aangeboden
- ↳ Velgen/banden te koop aangeboden
- ↳ Overige te koop aangeboden
- ↳ Te koop gevraagd
- ↳ Advertentie gevonden?
- SPONSORS / PARTNERS
- ↳ JT-Products
- ↳ Klik hier om deze sponsor te bezoeken.
- ↳ Pro Car Tuning
- ↳ Klik hier om deze sponsor te bezoeken.
- ↳ Biesheuvel Autosport
- ↳ Klik hier om deze sponsor te bezoeken.
- ↳ JD Engineering
- ↳ Klik hier om deze sponsor te bezoeken.
- ↳ Fine Line Imports
- ↳ Klik hier om deze sponsor te bezoeken.
- ↳ Carclean.com
- ↳ Klik hier om deze sponsor te bezoeken.
- ↳ Lynx Car Design
- ↳ Klik hier om deze sponsor te bezoeken.
- ↳ EM Services
- ↳ Klik hier om deze sponsor te bezoeken.
- ARCHIEF
- ↳ Hans Sloot Autotechniek
- ↳ Klik hier om deze sponsor te bezoeken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten