Vredestein Wintrac Xtreme

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door Hagar »

Met de aankondiging van een "horror winter" in het vooruitzicht heb voor het eerst winterbanden aangeschaft. Nadat ik me door Google uitgebreid heb laten informeren viel de keuze op 18" Vredestein Wintrac Xtreme (éénrichtingsprofiel) (225/40/18 92W).

Anno 2012 geef ik deze band niet meer dan een 6je, dat steekt magertjes af bij de ervaringen van anderen.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vrede ... xtreme.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Size/ ... -Tyres.htm

De wegligging is in snelle bochten aanzienlijk minder dan de "Sport Contact 3" banden (Continental), de Wintracs maken de auto onrustig op de achteras.
De banden zijn veel gevoeliger voor spoorvorming dan de Conti's. De banden geven wel tractie maar trekken daarbij naar links of rechts (ook bij egaal maar glad wegdek). Dat zal gezien het profiel logisch zijn maar... :(
Op nat wegdek vind ik ze niet meer dan redelijk presteren (veel vaker tractie waarschuwing).
Positief (voor een winterband) is het afrolgeluid t.o.v. de Conti's, dat is niet heel veel meer, al heeft het wegoppervlak hier meer invloed dan bij de Conti's. Bij snelheden beneden de 60Kmh kun je lekker strak insturen. Het remmen is me niet negatief opgevallen.

De meeste eigenschappen waar ik niet vrolijk van wordt zijn terug te voeren op het W-profiel (denk ik). Toch ben ik benieuwd naar ervaringen met winterbanden (al dan niet voorzien van een éénrichtingsprofiel) van mede forumers... Waarbij ik me afvraag of je in dit NL winter klimaat niet beter voor all-season kunt kiezen (tenzij je natuurlijk het voornemen hebt om met de GTI op wintersport te gaan).

En ja ik weet dat de band nog niet heeft kunnen excelleren in winterse condities en ben wel de laatste die aan vendor bashing (mee)doet, maar met bovenstaande nuance's in het achterhoofd vraag ik me toch af of ik nu veeleisend ben, of mijn verwachtingen mbt een winterband (in z'n algemeenheid) moet temperen...

PS.
Bovenstaande ervaringen zijn bij een temp tussen de 0 en 7 graden.
Bandenspanning 2.9 rondom, 2.7 ook geprobeerd.
Als het toch nog winter wordt dan zal ik deze post zeker aanvullen.
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door Hagar »

Hagar schreef:Als het toch nog winter wordt dan zal ik deze post zeker aanvullen.
Ik hou m'n eigen topic levend :) maar belofte maakt schuld!
De Wintracs hebben zich mogen bewijzen in de sneeuw die kort maar hevig viel (15 cm). En ik moet zeggen dat de banden zich goed hebben gehouden in de sneeuw en strenge vorst van de afgelopen dagen. Dus het 6je waarmee ik begon heeft zich opgewerkt naar een 6,7 (geheel subjectief tot stand gekomen), tis maar dat jullie medeforumers het weten! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door Green Hornet »

Ik heb er conti ts 830 op liggen in 18". Ben zeer tevreden. Komen al jaren uit de test op nr 1 /2 of 3 samen met Goodyear Ultra 8 en Michelin Aplin pa3/4.
Ook die laatste heb ik eerder onder mijn auto gehad (audi a4) en was daar zeer tevreden over.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door marcel48 »

Ik krijg in week 9 een nieuwe Golf GTI.
Pon had bij aankoop een actie mbt winterbanden.
De dealer heeft mij verteld dat deze winterbanden op stalen velgen worden geleverd.
Weet iemand misschien welke maat en merk banden worden geleverd?
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door Green Hornet »

ja 15" :-)
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door Konjo »

15 inch past niet toch om de remmen van een VI gti. Moet minimaal 16 inch.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door Timvgti »

Standaard stalen velgen sets worden idd door VW in 16" geleverd.
Ikzelf heb me dit jaar ook verdiept in een set stalen velgen met winterbanden voor mijn Golf V GTI.
Het is er niet van gekomen (zocht een goede 2e hands set op marktplaats), dus voor mij wordt het volgend jaar.
Ik wil zelf graag stalen velgen met winterbanden. 1 omdat het ergens wel 'stoer' vind staan, 2 omdat 16" weer lekker wat comfort geeft wat wel prettig is in de winter, 3 omdat ik het heerlijk vind om mij géén zorgen te hoeven maken over pekel/viezigheid op mijn stalen velgen en 4 omdat het met gladheid/ijzel/sneeuw toch echt veiliger is dan zomerbanden.

@Hagar: Fijn dat je jouw ervaringen deelt mbt de Wintrac Xtreme banden, hier hebben we allemaal wat aan.

Onder mijn Audi TT quattro heb ik ik Dunlop SP Sport 01 A/S All Season banden gehad, waar ik in alle omstandigheden echt heel tevreden over was. In de winter beduidend meer grip dan zomerbanden, maar ook op draag en nat wegdek bijzonder veel grip, rijcomfort, etc.
Erg veel voordeel aan deze banden gehad, kon er het hele jaar op doorrijden, kon er legaal de wintersportgebieden mee in (sneeuwvlokje en m/s incoontjes), mooi profiel, fijne band.
Denk niet meer dat deze te krijgen zijn, waren ooit door Audi geleverd fabrieksaf bij een RS4 B5. Denk erg prijzig, maar echt super tevreden over (liggen nu nog steeds onder de TT en zit nog genoeg profiel op)
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door Hagar »

Timvgti schreef:@Hagar: Fijn dat je jouw ervaringen deelt mbt de Wintrac Xtreme banden, hier hebben we allemaal wat aan.
Dank je, maar het zou de leesbaarheid van het forum verbeteren als een topic over Vredestein Wintrac Xtreme banden niet vervuild wordt door niet gerelateerde info over stalen velgen... :roll:
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door Timvgti »

Hagar schreef:
Timvgti schreef:@Hagar: Fijn dat je jouw ervaringen deelt mbt de Wintrac Xtreme banden, hier hebben we allemaal wat aan.
Dank je, maar het zou de leesbaarheid van het forum verbeteren als een topic over Vredestein Wintrac Xtreme banden niet vervuild wordt door niet gerelateerde info over stalen velgen... :roll:
Tja sorrry... 'Marcel48' begon in jouw topic met een vraag over stalen velgen, waarop anderen (en zo ook ikzelf) voortborduren...
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door Hagar »

Ik vergeef jullie, group hug? ;)
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Vredestein Wintrac Xtreme

Bericht door marcel48 »

Hallo luitjes,

Ik ben zoeven bij de dealer geweest i.vm. de aflevering van mijn nieuwe golf GTI volgende week.
Ik heb de winterbanden van de aktie al mogen meenemen, omdat in mijn huidige auto meer plaats is deze winterbanden te vervoeren.

Het zijn Conti Winter Contact TS 830
Maat 205/55 R 16 91 H M+S
Geleverd op zwarte stalen velgen zonder wieldoppen.

Een witte GTI met zwarte stalen velgen, zal wennen zijn.

Op mijn huidige auto een witte Kia Sportage(bouwjaar 2011) zitten nu Lm velgen met Vredestein Snowtrac4 Xtreme banden, waarmee ik ongeveer 10.000 km met veel plezier mee hebt gereden.
Ik heb voor die set in januari 2011 bijna 1.100,== euro voor betaald.
Ze staan nu op marktplaats, mag blij zijn indien ik er nog euro 600,== voor terug krijg.

Derhalve volgende winter op stalen velgen rijden met de GTI en ben vw dankbaar voor deze aktie.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten