[MK6 Golf R] Wielspin/tractieverlies
Geplaatst: 20 mei 2019, 18:56
Hallo allemaal,
Sinds een goede twee weken in het bezit van een MK6 Golf R. Deze auto heb ik gekocht met 133K km op de teller.
Tijdens de testrit is me niks vreemds opgevallen, maar ik heb de auto toen ook noet echt kunnen pushen. Daar ik zelf geen technische kennis heb, was een vriend die tevens een MK R bezit mee. We konden beiden niks vreemds ontdekken waarna ik besloten heb de auto te kopen.
Vorige week eindelijk lekker kunnen rijden om de auto goed te testen, maar wat mij meteen op viel was de hoeveelheid wielspin. Bij vol acceleren uit stilstand of een snelheid onder de +/- 80 ervaar ik redelijk wat wielspin/torquesteer. Uit stilstand zie ik het tractiecontrole lampje zeker een seconden of 3 a 4 ingrijpen.
Omdat mij dit niet gebruikelijk lijkt voor een 4WD heb ik de auto vandaag naar een garage gebracht. Omdat ik in eerste instantie vreesde voor het bekende Haldex probleem heb ik gevraagd of ze de auto helemaal konden uitlezen. Hier kwam niks bijzonders uit. Wel kwamen ze erachter dat een of meerdere fuseekogels versleten zijn en dat er een tweetal niet originele en tevens niet passende bouten ergens aan het onderdstel bevestigd zijn (plaats is mij ontschoten). Deze problemen samen zouden volgens de garage kunnen zorgen voor problemen met de wegligging. De eigenaar van de garage heeft er zelf nog in gereden en beweerde dat een auto met dergelijke vermogen altijd wel last hiervan kan hebben. Zelf heb ik hier mijn twijfels over daar de R van de vriend van mij met 400pk geen wielspin geeft.
Wat denken jullie? Toch maar even langs de VW dealer? Of is een beetje ingrijpen van de tractiecontrole normaal?
Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
Sinds een goede twee weken in het bezit van een MK6 Golf R. Deze auto heb ik gekocht met 133K km op de teller.
Tijdens de testrit is me niks vreemds opgevallen, maar ik heb de auto toen ook noet echt kunnen pushen. Daar ik zelf geen technische kennis heb, was een vriend die tevens een MK R bezit mee. We konden beiden niks vreemds ontdekken waarna ik besloten heb de auto te kopen.
Vorige week eindelijk lekker kunnen rijden om de auto goed te testen, maar wat mij meteen op viel was de hoeveelheid wielspin. Bij vol acceleren uit stilstand of een snelheid onder de +/- 80 ervaar ik redelijk wat wielspin/torquesteer. Uit stilstand zie ik het tractiecontrole lampje zeker een seconden of 3 a 4 ingrijpen.
Omdat mij dit niet gebruikelijk lijkt voor een 4WD heb ik de auto vandaag naar een garage gebracht. Omdat ik in eerste instantie vreesde voor het bekende Haldex probleem heb ik gevraagd of ze de auto helemaal konden uitlezen. Hier kwam niks bijzonders uit. Wel kwamen ze erachter dat een of meerdere fuseekogels versleten zijn en dat er een tweetal niet originele en tevens niet passende bouten ergens aan het onderdstel bevestigd zijn (plaats is mij ontschoten). Deze problemen samen zouden volgens de garage kunnen zorgen voor problemen met de wegligging. De eigenaar van de garage heeft er zelf nog in gereden en beweerde dat een auto met dergelijke vermogen altijd wel last hiervan kan hebben. Zelf heb ik hier mijn twijfels over daar de R van de vriend van mij met 400pk geen wielspin geeft.
Wat denken jullie? Toch maar even langs de VW dealer? Of is een beetje ingrijpen van de tractiecontrole normaal?
Alvast heel erg bedankt voor jullie input!