Hoe is jouw auto beveiligd?

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door THEY070 »

Beste leden,

Zoals sommige van jullie misschien hebben gezien op het Xenon gejat topic was ik ook slachtoffer van de leuke dievengilde, ondanks dat ik mijn auto naar eigen zeggen goed had beschermd.

Nou ben ik toch heel erg benieuwd naar hoe de leden hun prachten beschermen van dit zelfde lot..
Een GTI of zelfs een R lijkt mij nog net wat meer beveiliging nodig te hebben dan een standaard 1.4TSI Highline Mk6.

De reden dat ik hier benieuwd naar ben komt vooral omdat ik mijn auto wil gaan uitrusten met extra beveiliging al heb ik nog geen idee wat precies.
Tips zijn dan ook meer dan welkom!

Groet,

THEY070
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door spikehome »

Tja van mij is standaard klasse 3 alarm en staat altijd in de garage
Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door Vissa »

Hier ook gewoon het standaard alarm. Met een stuurslot als extra'tje.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
HalGTI
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 sep 2018, 17:19
Type auto: Golf mk7 gti

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door HalGTI »

Alarmklasse 2 en staat in de box. Heb ook een stuurslot in de koffer liggen maar gebruik ik zelden.
Volkswagen golf gti performance 2013 sold
Audi s3 FL Sportback 2017 sold
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door HansR »

Ha, ha denk je nou echt dat ik ga vertellen wat ik voor beveiliging
er op Lucy zit.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door THEY070 »

HansR schreef: 03 jun 2019, 17:31 Ha, ha denk je nou echt dat ik ga vertellen wat ik voor beveiliging
er op Lucy zit.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Heerlijk ik geef je groot gelijk, het is puur interesse omdat ik mijn eigen Golf nog beter wil gaan beveiligen dat ik dit echt nooit meer hoef mee te maken.

@derest grappig dat er best veel leden zijn die het standaard alarm hebben en dat ze alsnog mijn auto aantrekkelijk genoeg vinden ondanks het SCM alarmsysteem
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door Vissa »

THEY070 schreef: 04 jun 2019, 12:12
HansR schreef: 03 jun 2019, 17:31 Ha, ha denk je nou echt dat ik ga vertellen wat ik voor beveiliging
er op Lucy zit.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Heerlijk ik geef je groot gelijk, het is puur interesse omdat ik mijn eigen Golf nog beter wil gaan beveiligen dat ik dit echt nooit meer hoef mee te maken.

@derest grappig dat er best veel leden zijn die het standaard alarm hebben en dat ze alsnog mijn auto aantrekkelijk genoeg vinden ondanks het SCM alarmsysteem
Zo'n systeem is ook een wassen neus. Ze halen heel je front uit elkaar en het gaat niet af. :geek:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door THEY070 »

Vissa schreef: 04 jun 2019, 13:02
THEY070 schreef: 04 jun 2019, 12:12
HansR schreef: 03 jun 2019, 17:31 Ha, ha denk je nou echt dat ik ga vertellen wat ik voor beveiliging
er op Lucy zit.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Heerlijk ik geef je groot gelijk, het is puur interesse omdat ik mijn eigen Golf nog beter wil gaan beveiligen dat ik dit echt nooit meer hoef mee te maken.

@derest grappig dat er best veel leden zijn die het standaard alarm hebben en dat ze alsnog mijn auto aantrekkelijk genoeg vinden ondanks het SCM alarmsysteem
Zo'n systeem is ook een wassen neus. Ze halen heel je front uit elkaar en het gaat niet af. :geek:

Praat me er niet van ik ben daar nog steeds pissig over..
Ik gok ergens dat ze het alarm onschadelijk hebben gemaakt?!

Zoals ik zei, ik heb camerabeelden van de diefstal en er zijn een paar minuten niet opgenomen omdat er een bewegingssensor in de camera zit op dat moment waren ze voor men auto bezig.

4 min later ging het fabriekaf alarm af en ging de motorkap al open😅.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door yal »

THEY070 schreef: 04 jun 2019, 12:12
HansR schreef: 03 jun 2019, 17:31 Ha, ha denk je nou echt dat ik ga vertellen wat ik voor beveiliging
er op Lucy zit.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Heerlijk ik geef je groot gelijk, het is puur interesse omdat ik mijn eigen Golf nog beter wil gaan beveiligen dat ik dit echt nooit meer hoef mee te maken.

@derest grappig dat er best veel leden zijn die het standaard alarm hebben en dat ze alsnog mijn auto aantrekkelijk genoeg vinden ondanks het SCM alarmsysteem
Het fabrieksalarm klasse 3 = SCM goedgekeurd.

Je kan de delay van je alarm afhalen , noodstroom sirene aansluiten en volume v/d sirene hoger zetten.
Nieuwe koplampen vastzetten met breekbouten of hele afwijkende koppen op de bouten zodat ze niet te demonteren zijn.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door JP-GTi »

Krijg ej bij je fabrieksalarm, wat de kenmerken heeft van een klasse 3, ook direct een scm-certificaat, of moet je die eerst laten keuren ?
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door Vissa »

Zover ik weet is het fabrieksalarm NIET goedgekeurd. Je hebt dan ook geen certificaat. Je kunt het systeem wel laten keuren, maar fabrieksaf is hij dus niet gecertificeerd!

Let daar dus op bij je verzekering, aangezien er bij veel maatschappijen vanaf 50k cataloguswaarde een SCM alarm met certificering verplicht is. Als er dus wordt ingebroken, of je auto wordt gejat, moet je dat certificaat kunnen tonen.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door Roman77 »

Het standaard fabrieks alarm van de Golf 7.5 wordt na het vervangen van de bouten van de sirene goedgekeurd door SCM.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door Vissa »

Roman77 schreef: 05 jun 2019, 07:20 Het standaard fabrieks alarm van de Golf 7.5 wordt na het vervangen van de bouten van de sirene goedgekeurd door SCM.
Klopt! Zelfde bij de 7.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door spikehome »

Idd ik heb een certificaat bij mijn auto ook.
Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door wjb#222 »

sleutel op het contact en een briefje of die hem aftankt als die terug komt :lol:
Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door ultras34 »

(Nog) Alarm klasse 1 jammer genoeg..

Huidige verzekeringmaatschappij geeft aan dat ze geen verplichtingen geven voor minimale alarm klasse voor diefstal. Bij diefstal val mijn auto krijg ik mijn dagwaarde terug. Uiteraard wil ik dit niet. Ben van plan om klasse 3 met certificaat te plaatsen.
HalGTI
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 sep 2018, 17:19
Type auto: Golf mk7 gti

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door HalGTI »

THEY070 schreef: 04 jun 2019, 12:12
HansR schreef: 03 jun 2019, 17:31 Ha, ha denk je nou echt dat ik ga vertellen wat ik voor beveiliging
er op Lucy zit.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Heerlijk ik geef je groot gelijk, het is puur interesse omdat ik mijn eigen Golf nog beter wil gaan beveiligen dat ik dit echt nooit meer hoef mee te maken.

@derest grappig dat er best veel leden zijn die het standaard alarm hebben en dat ze alsnog mijn auto aantrekkelijk genoeg vinden ondanks het SCM alarmsysteem
Volgens mij zijn de 5 en 6 gewoon veel populairder bij het dievengilde dan de golf 7. Heb slechts 1 bericht van diefstal voorbij zien komen van de golf 7 en dat was dat filmpje met die 7r met keyless go.
Volkswagen golf gti performance 2013 sold
Audi s3 FL Sportback 2017 sold
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door GTI-mkVII »

ik heb bearlock voor mijn eigen gemoedsrust, verzekering vond het niet nodig, evenals alarm klasse III en navilock...en mijne staat ook altijd binnen. Oh ja en ook kessy, maar thuis sleutels altijd in klein geldkluisje van staal, en reservesleutel zonder batterij in de kast :-)
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door GTI-mkVII »

Vissa schreef: 05 jun 2019, 06:14 Zover ik weet is het fabrieksalarm NIET goedgekeurd. Je hebt dan ook geen certificaat. Je kunt het systeem wel laten keuren, maar fabrieksaf is hij dus niet gecertificeerd!

Let daar dus op bij je verzekering, aangezien er bij veel maatschappijen vanaf 50k cataloguswaarde een SCM alarm met certificering verplicht is. Als er dus wordt ingebroken, of je auto wordt gejat, moet je dat certificaat kunnen tonen.
heb het idd laten aanpassen en gewoon nu met SCM certificaat
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door THEY070 »

GTI-mkVII schreef: 07 jun 2019, 22:53
Vissa schreef: 05 jun 2019, 06:14 Zover ik weet is het fabrieksalarm NIET goedgekeurd. Je hebt dan ook geen certificaat. Je kunt het systeem wel laten keuren, maar fabrieksaf is hij dus niet gecertificeerd!

Let daar dus op bij je verzekering, aangezien er bij veel maatschappijen vanaf 50k cataloguswaarde een SCM alarm met certificering verplicht is. Als er dus wordt ingebroken, of je auto wordt gejat, moet je dat certificaat kunnen tonen.
heb het idd laten aanpassen en gewoon nu met SCM certificaat
Ik moet je toch vertellen blijf alert... Mijn Mk6je heeft een alarm met certficaat maar zelfs dat heeft ze niet weerhouden van de auto leeg te rippen.
Inmiddels is mijn auto weer heel nu direct naar het inbouwbedrijf van het alarm om te kijken wat ze nou precies aan dat ding hebben gedaan.

Wat ik uit men camerabeelden kon op maken is dat ze 4 min hebben zitten 'kutten' voor de auto en op de volgende beelden ging het orginele alarm af en de motorkap omhoog.
Dus als ik slachtoffer ben van een gilde die een alarmklasse 3 onklaar kan maken wees dan a.u.b extra alert voor alle mensen met mooie GTI's en R's die ik hier voorbij heb zien komen

Ik zou het vreselijk vinden om dit van iemand anders aan te moeten horen op het forum...
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door THEY070 »

ultras34 schreef: 05 jun 2019, 22:57 (Nog) Alarm klasse 1 jammer genoeg..

Huidige verzekeringmaatschappij geeft aan dat ze geen verplichtingen geven voor minimale alarm klasse voor diefstal. Bij diefstal val mijn auto krijg ik mijn dagwaarde terug. Uiteraard wil ik dit niet. Ben van plan om klasse 3 met certificaat te plaatsen.
Mocht je Xenon of andere dure opties hebben zou ik je dit echt aanraden, mijn auto met Klasse 3 was met ongeveer 10 minuten leeggeript..
Persoonlijk zou ik je ook aanraden om je motorklep bedieningen te verleggen of iemand te vragen die dat voor je wilt doen.

Ruitje eruit met een oogknipper is je motorkap open, niet te makkelijk maken :)
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door GTI-mkVII »

Mijne staat lekker binnen met bearlock erop :mrgreen:
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door THEY070 »

GTI-mkVII schreef: 12 jun 2019, 23:34 Mijne staat lekker binnen met bearlock erop :mrgreen:
Geen angst dat ze je auto dan alsnog leegroven? en ik gok dat je geen Key-Less go hebt of zit je daar tegenwoordig aan vast bij dikke nieuwe golfs?
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door THEY070 »

Beste Allemaal,

Ik ben nog steeds opzoek naar manieren om men auto maar beter beveiligd te krijgen, nu heb ik hem 1 dag terug en ik kwam toch achter wat dingetjes waar ik van vind dat de veiligheid op de MK6 kortom uitermate teleurstellend is.

1: Motorkaphendel kan door een open raam(ingeslagen) bereikt worden waardoor de motorkap binnen no time open is..
2: Safelock uit de MK5 niet teruggekeerd in de MK6!??
3: Zodra de auto op slot is gezet met de afstandsbediening kan de auto van binnenuit opnieuw (ingeslagen) open gemaakt worden d.m.v. de deurhendel?

Dit zijn mijn bevindingen sinds gisteren als iemand hier nog tips heeft om 1 van deze dingen tegen te gaan zou ik daar erg blij mee zijn!

P.S. Motorkaphendel is inmiddels verwijderd


Groet!
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Hoe is jouw auto beveiligd?

Bericht door Warhoofd »

Je kan het ze zo moeilijk mogelijk maken, hopelijk dat ze dan de auto vd buurman nemen en NIET die van jou. Maar als ze je auto willen hebben nemen ze hem mee, ongeacht de beveiliging je hebt aangebracht.
312 pk & 460 NM by JD Engineering
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten