Pagina 1 van 1

BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 06 aug 2019, 10:18
door laurensl
Snip -

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 06 aug 2019, 10:37
door Vissa
Hij is van 2013 en in 2016 geimporteerd. Dan is dat bedrag helemaal niet zo gek.

Bij schade had de BPM echt veel lager geweest hoor!

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 06 aug 2019, 10:49
door laurensl
Vissa schreef: 06 aug 2019, 10:37 Hij is van 2013 en in 2016 geimporteerd. Dan is dat bedrag helemaal niet zo gek.

Bij schade had de BPM echt veel lager geweest hoor!
Ja dat dacht ik zelf ook. Bedankt voor je input!

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 06 aug 2019, 11:29
door WillsR
Wat ze vaak doen is BPM indienen o.b.v. Taxatierapport. Als er in die periode veel van die GTI worden aangeboden in Nederland dan kan het veel schelen. Dan kan de BPM wel een derde schelen t.o.v. gewone aangifte.
Met een “Schade” auto is het een stuk minder. Mijn inziens is €5000 bmp voor 3 jaar oud zeker méér dan reel.
Vóór mijn R uit 2016 heb ik in 2018 (2,5 jr) iets minder BPM betaald.
Dus zeker geen schade!!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 06 aug 2019, 11:47
door expor
Ik heb inderdaad vorig jaar januari minder BPM betaald voor mijn R uit 2016, dit is een normaal bedrag voor die leeftijd/prijs van de auto.

BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 06 aug 2019, 21:37
door ChielED35
Is ingevoerd met taxatie waarschijnlijk. Via normale afschrijvingstabel was de BPM iets hoger geweest. Dus zeggen dat ie schade heeft gehad aan de hand van deze BPM is onzin. Jij zegt dat je weinig verstand hiervan hebt, maar je vriend die deze onzin uitkraamt snapt er nog minder van. Wil je meer weten kun je bij een welwillende dealer obv chassisnummer een uitdraai vragen, al hoeft dat ook niets te zeggen. Stel dat ie schade heeft gehad en buiten de dealer om gefixt is weet je nog niks.

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 06 aug 2019, 22:20
door laurensl
ChielED35 schreef: 06 aug 2019, 21:37 Is ingevoerd met taxatie waarschijnlijk. Via normale afschrijvingstabel was de BPM iets hoger geweest. Dus zeggen dat ie schade heeft gehad aan de hand van deze BPM is onzin. Jij zegt dat je weinig verstand hiervan hebt, maar je vriend die deze onzin uitkraamt snapt er nog minder van. Wil je meer weten kun je bij een welwillende dealer obv chassisnummer een uitdraai vragen, al hoeft dat ook niets te zeggen. Stel dat ie schade heeft gehad en buiten de dealer om gefixt is weet je nog niks.
Bedankt voor de informatie. Ik vondt de BPM ook aan de hoge kant, en dacht hierdoor ook inderdaad dat het geen 'schade' auto was. Een schade auto hoeft niet per see slecht te zijn vindt ik -- zolang het maar goed gerepareerd is.

Recent heb ik meerdere auto bedrijven Golf 7 GTI's zien verkopen die bijv. maar 200,- BPM hebben betaald. De (zover ik bekend ben) originele Xenon lichten ontbreken dan, en zijn vervangen door halogeen lampen. Dit waarschijnlijk i.v.m. schade aan de voorzijde en aangezien deze lampen goedkoper zijn.

In Amerika worden GTI's geleverd met halogeen lampen zover ik heb gezien. Maar zover ik zelf bekend ben worden GTI's in Nederland/Duitsland standaard geleverd met de Xenon lampen en rode streep in de lampen.

Jammer om te zien dat sommige garage's dan zo'n auto met schade verleden verkopen, zonder Xenon lampen en voor nog steeds een aanzienlijke prijs... Alhoewel ze de prijs zelf mogen bepalen natuurlijk. Ik bedoel, zet dan op zijn minst erbij dat de auto evt. een schade verleden heeft gehad? Dan weet de klant dit ook.

Misschien weet iemand hier meer van, bijv. van de standaard geleverde koplampen in Europa?

Laurens

BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 06 aug 2019, 22:34
door ChielED35
Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweest

Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 07 aug 2019, 08:33
door laurensl
ChielED35 schreef: 06 aug 2019, 22:34 Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweestAfbeelding

Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.
Echt? Ik dacht dat alle GTI's/R's standaard werden geleverd met Xenon voorlichten, aangezien dat echt het design afmaakte. Zoals bij de GTI de rode streep van de grill door naar de koplampen.

My mistake. :P

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 07 aug 2019, 09:06
door wikas
ChielED35 schreef: 06 aug 2019, 22:34 Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweestAfbeelding

Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.
Om even hierop in te haken. Laatst ben ik met mijn vader wezen kijken en kopen naar een BMW f30. Auto dealer plaatste de auto(s) online zonder kenteken. Na proefrit enal gereden te hebben, vroeg ik dus naar het kenteken. Deze opgezocht en ook ja. BPM van 400+. Natuurlijk zei mijn gevoel, niet doen, ik begon argwaan te krijgen en een hoop vragen te stellen aan de beste man. Beste man gaf aan, dat al zijn auto's een bpm hebben van +/- €150. Hij liet zijn boekje zien, waarop de kosten stonden van de auto tot aan hier in Nederland te brengen. Ik heb hem wel 20 keer gevraagd of de auto schade vrij is, hij gaf ook aan van ja, is schade vrij. Wij importeren vaak auto's vanuit de dealer zei die, vaak rkijgen we ook korting. En via via drukken wij de BPM ver naar beneden. Even voor de weet, de eigenaar van de zaak reed zelf in de auto. Er stonden zelfs een paar A-klasse's, met een lage BPM. Afijn, auto rijd naar behoren, geen afwijkingen etc + kreeg 6 maanden cargarantie. Na de koop, sleutel laten uitlezen en bleek gwn een goed onderhouden auto te zijn. Dus ja, sindsdien ben ik er wel wat sceptischer over. Ma dat is mijn mening en ervaring. Aan de andere kant heeft mijn GTi een BMP van € 6.804.

Trouwens zelfs auto van mijn Baas, AUDI Q7, Bouwjaar 2016, Nieuwprijs€ 105.947, BPM€ 475..

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 07 aug 2019, 09:42
door expor
Ingevoerd met schade en dan herstellen wil niet zeggen dat ze slecht gemaakt worden. Afhankelijk van de schade hoeft het rijgedrag niet eens in het geding te komen en is het puur vervangen/herstellen van onderdelen, maar het drukt de prijs wel flink. Vooral als je dan wat mensen kent in de schadeherstel wereld die relatief goedkoop de reparaties kunnen uitvoeren.

Nogmaals, het zegt dus niks over de kwaliteit van de auto maar je zal zeker extra kritisch moeten zijn. Volgens mij is het niet mogelijk om met dergelijk lage BPM in te voeren tenzij er op het moment van invoeren schades aanwezig waren. Bij mij gaat er iig standaard een lakdikte meter mee voor het plaatwerk, dat filtert er al een hoop uit bij twijfel :).

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 07 aug 2019, 09:49
door Vissa
laurensl schreef: 07 aug 2019, 08:33
ChielED35 schreef: 06 aug 2019, 22:34 Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweestAfbeelding

Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.
Echt? Ik dacht dat alle GTI's/R's standaard werden geleverd met Xenon voorlichten, aangezien dat echt het design afmaakte. Zoals bij de GTI de rode streep van de grill door naar de koplampen.

My mistake. :P
In Nederland bestaat al jaren geen halogeen meer op GTI's en R's. Alleen in de buurlanden zijn het nog opties. :)

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 07 aug 2019, 09:53
door Vissa
wikas schreef: 07 aug 2019, 09:06
ChielED35 schreef: 06 aug 2019, 22:34 Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweestAfbeelding

Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.
Om even hierop in te haken. Laatst ben ik met mijn vader wezen kijken en kopen naar een BMW f30. Auto dealer plaatste de auto(s) online zonder kenteken. Na proefrit enal gereden te hebben, vroeg ik dus naar het kenteken. Deze opgezocht en ook ja. BPM van 400+. Natuurlijk zei mijn gevoel, niet doen, ik begon argwaan te krijgen en een hoop vragen te stellen aan de beste man. Beste man gaf aan, dat al zijn auto's een bpm hebben van +/- €150. Hij liet zijn boekje zien, waarop de kosten stonden van de auto tot aan hier in Nederland te brengen. Ik heb hem wel 20 keer gevraagd of de auto schade vrij is, hij gaf ook aan van ja, is schade vrij. Wij importeren vaak auto's vanuit de dealer zei die, vaak rkijgen we ook korting. En via via drukken wij de BPM ver naar beneden. Even voor de weet, de eigenaar van de zaak reed zelf in de auto. Er stonden zelfs een paar A-klasse's, met een lage BPM. Afijn, auto rijd naar behoren, geen afwijkingen etc + kreeg 6 maanden cargarantie. Na de koop, sleutel laten uitlezen en bleek gwn een goed onderhouden auto te zijn. Dus ja, sindsdien ben ik er wel wat sceptischer over. Ma dat is mijn mening en ervaring. Aan de andere kant heeft mijn GTi een BMP van € 6.804.

Trouwens zelfs auto van mijn Baas, AUDI Q7, Bouwjaar 2016, Nieuwprijs€ 105.947, BPM€ 475..
BPM zover drukken kan gewoon niet zonder dat hij op een ,,aparte'" manier is ingevoerd. Schades ga je ook niet zomaar vinden of merken als het alleen cosmetisch is geweest. Ik heb in een auto een proefrit gemaakt waarvan later bleek dat deze een koprol had gemaakt. Ik heb foto's gezien, die zou je als total verklaren. Toch stond hij weer in de showroom zonder dat je er wat van zag, en het werdt ook niet vermeld. Ook kenteken/chassis check leverde niks op.

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 07 aug 2019, 10:03
door wikas
Vissa schreef: 07 aug 2019, 09:53
wikas schreef: 07 aug 2019, 09:06
ChielED35 schreef: 06 aug 2019, 22:34 Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweestAfbeelding

Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.
Om even hierop in te haken. Laatst ben ik met mijn vader wezen kijken en kopen naar een BMW f30. Auto dealer plaatste de auto(s) online zonder kenteken. Na proefrit enal gereden te hebben, vroeg ik dus naar het kenteken. Deze opgezocht en ook ja. BPM van 400+. Natuurlijk zei mijn gevoel, niet doen, ik begon argwaan te krijgen en een hoop vragen te stellen aan de beste man. Beste man gaf aan, dat al zijn auto's een bpm hebben van +/- €150. Hij liet zijn boekje zien, waarop de kosten stonden van de auto tot aan hier in Nederland te brengen. Ik heb hem wel 20 keer gevraagd of de auto schade vrij is, hij gaf ook aan van ja, is schade vrij. Wij importeren vaak auto's vanuit de dealer zei die, vaak rkijgen we ook korting. En via via drukken wij de BPM ver naar beneden. Even voor de weet, de eigenaar van de zaak reed zelf in de auto. Er stonden zelfs een paar A-klasse's, met een lage BPM. Afijn, auto rijd naar behoren, geen afwijkingen etc + kreeg 6 maanden cargarantie. Na de koop, sleutel laten uitlezen en bleek gwn een goed onderhouden auto te zijn. Dus ja, sindsdien ben ik er wel wat sceptischer over. Ma dat is mijn mening en ervaring. Aan de andere kant heeft mijn GTi een BMP van € 6.804.

Trouwens zelfs auto van mijn Baas, AUDI Q7, Bouwjaar 2016, Nieuwprijs€ 105.947, BPM€ 475..
BPM zover drukken kan gewoon niet zonder dat hij op een ,,aparte'" manier is ingevoerd. Schades ga je ook niet zomaar vinden of merken als het alleen cosmetisch is geweest. Ik heb in een auto een proefrit gemaakt waarvan later bleek dat deze een koprol had gemaakt. Ik heb foto's gezien, die zou je als total verklaren. Toch stond hij weer in de showroom zonder dat je er wat van zag, en het werdt ook niet vermeld. Ook kenteken/chassis check leverde niks op.
Hij gaf ook aan dat het op een 'aparte' manier gebeurd. Zelfde ook een keer meegemaakt wat jij zegt. Had een gti gezien, zag er goed uit. Chassisnummer check gedaan bij de vw dealer. Bleek dat die een enorme klapper had gemaakt. Wel gerepareerd door vw in Duitsland. Ma goed, dat wil ook niks zeggen. Als het goed is gerepareerd, ook geen issue lijkt mij!

Is er trouwens een ander manier, bijvoorbeeld via de belasting dienst, om inzicht te krijgen in een taxatierapport? Ik heb zelf geen idee hoe dat gaat met invoeren.

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 07 aug 2019, 10:11
door WillsR
Wat ik heb gehoord bij lage BPM is dat de verzekering moeilijk kan doen als je de auto total los rijdt of bij diefstal van de auto. De dagwaarde wordt een stuk lager.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 30 aug 2019, 23:11
door Nrcmr
Hey!

Ik heb mijn eerste auto gekocht, een Golf 7 Gti Performance uit 2016.
De auto is ingevoerd uit Duitsland en had een bpm van ong. €900, dit zei mij tot kort geleden niet veel..

Nu ik erachter ben dat dit kan duiden op een schade auto ben ik op onderzoek uit gegaan.

Ik had het vermoeden dat er schade is geweest aan het rechter spatbord. Je kunt zien dat deze vervangen is en je kunt ook zien dat de auto of sommige plekken opnieuw gespoten is. Ook viel het mij toen pas op dat de rode gti badges aan de zeikanten ontbreekten! Heeeel slecht dat ik dat niet eerder had gezien maar goed 😅.

Ik heb de auto door de dealer laten nakijken en zij zeggen dat het alleen cosmetische schade is geweest.
De auto is verder top in orde en ook goed onderhouden.

Is dit een miskoop geweest of heeft dit verder geen nadelen voor mij?

BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 31 aug 2019, 15:03
door ChielED35
Hoeft geen miskoop te zijn hoor. Als het maar netjes gemaakt is. Nieuwe badges haal je zo bij de dealer, das een kleine moeite. Alleen jammer dat je kan zien dat ie gespoten is op sommige plekken.

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 12 okt 2019, 14:16
door SKu
Nrcmr schreef: 30 aug 2019, 23:11 Hey!

Ik heb mijn eerste auto gekocht, een Golf 7 Gti Performance uit 2016.
De auto is ingevoerd uit Duitsland en had een bpm van ong. €900, dit zei mij tot kort geleden niet veel..

Nu ik erachter ben dat dit kan duiden op een schade auto ben ik op onderzoek uit gegaan.

Ik had het vermoeden dat er schade is geweest aan het rechter spatbord. Je kunt zien dat deze vervangen is en je kunt ook zien dat de auto of sommige plekken opnieuw gespoten is. Ook viel het mij toen pas op dat de rode gti badges aan de zeikanten ontbreekten! Heeeel slecht dat ik dat niet eerder had gezien maar goed 😅.

Ik heb de auto door de dealer laten nakijken en zij zeggen dat het alleen cosmetische schade is geweest.
De auto is verder top in orde en ook goed onderhouden.

Is dit een miskoop geweest of heeft dit verder geen nadelen voor mij?
900 is iig te weinig voor normale import. Ik was voor mijn Clubsport uit 2016 3.5k kwijt afgelopen week. Volgende keer als je een auto koopt een lakdiktemeter mee nemen. Kun je al kopen voor een paar tientjes.

Re: BPM bij import Golf 7 GTI Performance

Geplaatst: 03 nov 2019, 13:40
door alexgti
Lage bpm, wil absoluut niet zeggen dat een auto schade heeft gehad.
Ik vind het gewoon interessant om uit te zoeken wat er allemaal mogelijk is. Een goede maat van mij werkt in de autohandel. Bpm drukken kan op verschillende manieren. En de juiste personen weten hier veel voordeel uit te halen. Denk aan steenslag, een krasje op de bumper, sterretje in de voorruit enz. Allemaal dingen die de bpm kunnen laten kelderen.
Je kunt nog veel verder gaan. Er worden andere delen op de auto gemonteerd, zoals een deur, bumper of motorkap, die niet meer zo netjes zijn.
Zo kun je tot een lekker laag bedrag komen, terwijl de auto gewoon schadevrij is.
En ook ik ben van mening dat een schade niet erg is. Als hij maar goed is hersteld, zoals ook meerdere zeggen.
Dat sommige puristen een auto laten staan vanwege een lager bpm bedrag dat is hun goed recht, maar ik ben er niet zo bang voor. Ik zit inmiddels aan auto nummer 23 ofzo en heb nog maar 1 kat in de zak gekocht en het was een originele Nederlandse auto (m3).
De meeste auto's zijn ingevoerde geweest, ook nu weer. Nooit spijt van gehad, ook al was het bpm bedrag soms wat lager ;)
Je moet gewoon meestal vanuit je gevoel te werk gaan.
Bij twijfel, gewoon lekker verder op zoek gaan.