Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
foekie
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 jan 2012, 15:36

Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Bericht door foekie »

Dit is typisch zo'n verkoper die zich aanmeld puur om de auto te verkopen.
Gezien de advertentie is dit een autobedrijf.. Weg er mee!!
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: golf 6 GTI DSG ' FULL-OPTIONS! '

Bericht door Vince82 »

Inderdaad mooie auto, maar ik moet Foekie gelijk geven. Ik zou zeggen minimaal een x aantal (serieuze) posts en dan pas iets verkopen.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: golf 6 GTI DSG ' FULL-OPTIONS! '

Bericht door NICO! »

Helaas denk ik daar anders over. Ik ben juist blij dat er mensen/bedrijven hier hun GTI komen aanbieden. Voor veel mensen is een GTI forum een plaats waar je gaat kijken als je een GTI zoekt. Dus hoe meer aanbod hoe beter. Als het dan mee zit blijft een koper dan vervolgens hangen op het forum om over de nieuw aangeschafte GTI te kletsen.

Ik vraag me soms wel eens af waarom mensen zo'n drang hebben om overal beperkingen en regeltjes voor te moeten maken. Leg me dat mou eens uit, maar niet in dit topic.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: golf 6 GTI DSG ' FULL-OPTIONS! '

Bericht door wehoo »

NICO! schreef:Helaas denk ik daar anders over. Ik ben juist blij dat er mensen/bedrijven hier hun GTI komen aanbieden. Voor veel mensen is een GTI forum een plaats waar je gaat kijken als je een GTI zoekt. Dus hoe meer aanbod hoe beter. Als het dan mee zit blijft een koper dan vervolgens hangen op het forum om over de nieuw aangeschafte GTI te kletsen.

Ik vraag me soms wel eens af waarom mensen zo'n drang hebben om overal beperkingen en regeltjes voor te moeten maken. Leg me dat mou eens uit, maar niet in dit topic.
Maak er maar een apart topic van, met dit bericht. Dat ligt binnen jouw bereik als moderator.
Ik ben het eens met je stelling t.a.v. het aanbieden van bedrijven van spullen (in het juiste topic). Zoals hier gebeurt.
T.a.v. je 2de stelling: regel-loos zal moeilijk gaan; het wordt dan snel een puinhoop. Je hanteert ze, misschien onbewust, zelf ook.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: golf 6 GTI DSG ' FULL-OPTIONS! '

Bericht door Hagar »

NICO! schreef:Ik vraag me soms wel eens af waarom mensen zo'n drang hebben om overal beperkingen en regeltjes voor te moeten maken. Leg me dat mou eens uit, maar niet in dit topic.
Lees ik hier een beperking? ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

ik denk dat we geen onderscheid moeten gaan maken op een forum,
Het gaat hier over meningen tip/tricks en natuurlijk verkoop, ik heb zelf al diverse dingen verkocht op het fora en nooit geen enkel probleem gehad,
ik denk ook dat het goed is voor het forum, dat die zo ook bekender word door meer mensen bekeken word en meer leden krijgt,
Dus ook grotere meetings enz enz enz,
Ik zeg laten verkopen die hap via dit forum, en hopen dat het op iets groots en goeds uitdraait !
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Bericht door RobvR »

Nico, voor dat je weer hoofdpijn krijg... de meeste mensen die niet reageren zijn het met je eens... :D
Groet RobvR
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Bericht door wehoo »

Met beide stellingen?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Bericht door Vince82 »

Op de meeste fora waar ik actief ben/ben geweest was het meestal zo dat je eerst een x aantal posts achter je naam moest hebben totdat je bijvoorbeeld iets kon verkopen.
Dit was gedaan om een hoop spam/niet eerlijke verkopers buiten de deur te houden en ook om de kwaliteit van aangeboden spullen op een redelijk hoog niveau te houden. Natuurlijk ook anderzijds om mensen aan te sporen mee te discussiëren en zodoende een forum levendig te houden.
Als de moderators gewoon toezicht houden dat er geen rommel of gestolen spullen etc wordt aangeboden dan mag van mij ook iedereen gewoon zijn spullen aanbieden in het daarvoor bestemde forum gedeelte.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Bericht door NICO! »

De ervaring leert dat als er iets aan een advertentie niet klopt, er altijd wakkere leden zijn die dat direct opmerken. Als er in een advertentie staat dat een auto iets heeft en op de foto's zie dat het er niet is, plaats dan een bericht, in het vervolg zal ik dat niet meer als offtopic behandelen.
De beheerders/moderators kunnen niet alles bekijken en we moeten het forum samen schoon houden. Dus zie je iets, laat het weten!

Het is ook niet alleen mijn forum, het is ons forum.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Bericht door Vince82 »

En ik ben het met je eens Nico, censuur moet je niet willen op een forum. Daarom stapte toch ook iedereen over van het AW forum?
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Bericht door Hagar »

Vince82 schreef:...censuur moet je niet willen op een forum. Daarom stapte toch ook iedereen over van het AW forum?
Dat was een reden, een andere reden (voor mij) was dat informatie haast niet terug te vinden is omdat iedereen door elkaar heen zat te kletsen... Gelukkig wordt er op dit forum, zonder aanzien des persoons, strak gemodereerd om informatie eenvoudig vindbaar te maken... Overigens vind ik de term "censuur" overdreven (klinkt wel lekker populistisch) waarbij het volgens mij vooral ging om commercieel getinte berichten die AW als concurrerend zag t.o.v haar eigen belangen en/of hier niet mee geassocieerd wilde worden.

Met 500 leden (en in dit tempo, dat een eigen dynamiek heeft, worden het er snel meer) moet ook dit forum regels maken en hanteren, het is naïef om te veronderstellen dat dit niet nodig is. Je zou dat m.i. ook positief moeten zien, het forum ontwikkeld zich door de inbreng van de leden (de één wat meer dan de ander) tot een serieus platform. Er zullen steeds meer kritische leden / sponsoren komen die op bepaalde momenten inspraak willen. Das de prijs die je betaald voor succes t.o.v. een kleinschalig / persoonlijk initiatief dat inhoudelijk wordt gedoogd door gebruikers.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Bericht door wehoo »

Ook dit forum hanteert regels; ga je over de schreef, komen er reacties, worden berichten verwijderd of verplaatst. AW, als commercieel bedrijf heeft er uiteraard belang bij hetgeen er op hun site, c.q. forum wordt geplaatst. Zie je dit vooral als censuur, zijn waarschijnlijk de doelstellingen van een commercieel forum niet helemaal duidelijk. Dit is meteen ook een groot verschil met dit forum, waar geen commerciele doelstelling achter zit en daardoor vanuit dit oogpunt geen beperkingen worden opgelegd. Vergeet niet dat het AW GTI forum een van de meest bezochte, actieve fora was.
Dat hier regels of zoals je het misschien ook kunt zien, fatsoensnormen worden gehanteerd/gewaardeerd is goed. Gebruik van fatsoensnormen kan een onderdeel van de regels zijn. Ook dit geeft weer aan, dat er toch regels zijn. Ze staan alleen niet vast, c.q. zijn niet opgeschreven noch toegankelijk voor leden. Uiteraard vergt het veel denkwerk om e.e.a. op te zetten en is dit niet 'in één avond' gedaan.
"Zomaar" een voorbeeld om naar een hoger niveau te gaan:http://www.higherlevel.nl/forum/regels
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Regeltjes? N.a.v. Te koop staande GTI

Bericht door Edition30 »

wehoo schreef: ...........................................Dat hier regels of zoals je het misschien ook kunt zien, fatsoensnormen worden gehanteerd/gewaardeerd is goed. Gebruik van fatsoensnormen kan een onderdeel van de regels zijn. Ook dit geeft weer aan, dat er toch regels zijn. Ze staan alleen niet vast, c.q. zijn niet opgeschreven noch toegankelijk voor leden. .............................
Precies, doe normaal en wees eerlijk en als je dan toch iets ziet wat hier niet aan voldoet, meldt het dan bij de beheeerder(s). Dit is volgens mij een hele goede basis om ons forum netjes te houden.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten