kraak boenk geluid bij drempels golf 7 GTD

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

kraak boenk geluid bij drempels golf 7 GTD

Bericht door basvanhees »

Ik heb al heel lang last bij mijn golf 7 Gtd 2013 (met eibach pro street S) schroef set. dat als ik een drempel neem een soort koenk hoor.
ook voel ik hem soms iets in me koppeling als ik die in duwn bij nemen van drempel heb het idee dat het links voor iets meer is.

ik weet dat de rubbers kraken veroorzaken maar dat is het niet denk ik diverse rubbers zijn vervangen en ingevet het is echt een koenk
geluid. ik las ergens iets over een steun van de versnelling bak dat daar ook rubbers in zitten die het kunnen veroorzaken?

iemand tips of het ook mee gemaakt? ik heb ook het idee dat ik soms bij alleen sturen ook iets heel iets hoor maar dat is soms en minimaal.
m.bricori
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 sep 2018, 22:00
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Groenlo

Re: kraak boenk geluid bij drempels golf 7 GTD

Bericht door m.bricori »

Ik had het zelfde probleem bij mijn golf 6 gti. Bleek de homokineet te zijn. Maar had ik ook het geluid bij het sturen naar links. Als dat t niet is kan het ook de draagarm rubber zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: kraak boenk geluid bij drempels golf 7 GTD

Bericht door basvanhees »

m.bricori schreef: 26 jan 2020, 11:58 Ik had het zelfde probleem bij mijn golf 6 gti. Bleek de homokineet te zijn. Maar had ik ook het geluid bij het sturen naar links. Als dat t niet is kan het ook de draagarm rubber zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Hey thanks voor je reactie man. draagarm rubber is al vervangen. met sturen voel ik soms ook een klein tikje maar niet altijd en minimaal maar echt als ik drempel op maar vooral af ga net draaide ik naar recht en ook gelijk drempel af niet normaal wat je dan hoort en we weten niet waar het in zit! pff word er gek van zeg.

zou het ook de verstelbare schokbreker van Haibach kunnen zijn? aan de linker kant heb ik ook keer gehad dat me veer was afgebroken toen zelfde besteld en links en rechts vervangen.

ik hoop dat iemand hier het herkend en wat tips heeft. thanks alvast
Gradus

Re: kraak boenk geluid bij drempels golf 7 GTD

Bericht door Gradus »

Hoe laag ligt jouw Golf ? dat geluid wat je omschrijft is denk ik jouw stabilisator stang. en anders alle rubbers controleren of er ergens spelling op zit. ook als het wiel vast zit even kijken op verticale en horizontale spelling. en is de uitlijnen juist uitgevoerd ?
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten