2011/2012 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
howaboutno
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2020, 16:54
Type auto: Golf MK6 GTI

2011/2012 GTI

Bericht door howaboutno »

Beste,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een GTI met bouwjaar 2011/2012 (of nieuwer) en heb ook een aantal weken dit forum doorgespit en het schrikt mij een beetje af,

ik wil er dolgraag een aanschaffen, liefst DSG, (en chippen, andere uitlaat enz,enz) alleen lees veel over ketting problemen en dat ze niet vies zijn van een flesje olie atten.
Dit is een risico wat ik wil nemen maar waar moet ik op letten met aanschaf? ik heb de andere 3? topics gelezen maar werd niks wijzer.

Mijn vraag is eigenlijk wat het verstandigste is om te doen(naast het niet kopen van een GTI :lol: ) Garantie nemen bij aanschaf GTI? eentje uitzoeken met ~50-70k KM of 100-120K KM gelopen? moet ik bij de 2011/2012 modellen ook zorgen maken om de ketting?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: 2011/2012 GTI

Bericht door John »

Heerlijk al die twijfels haha.
Ik zal met het olieverbruik beginnen.
Ik heb zelf een Golf 6 gti uit 2010 gehad.
Die gaf ik elk jaar een beurt net voor ik naar het GTI treffen aan de Worthersee ging.
Als ik daar dan aankwam peilde ik en dan kon ik er 200ml bij doen.
Maar de rest van het jaar hoefde ik dat dan niet meer te doen dus dat valt reuze mee.
Het ligt er ook aan hoe er met de auto is en word omgegaan.
Ik heb nu een Golf 7 gti en die verbruikt helemaal niks (ja benzine haha).

Ik heb met mijn Golf 6 uit 2010 wel het kettingprobleem gehad.
Maar een vriend van mij had er een uit 2012 en die heeft nooit een probleem gehad.
En wat ik weet is dat de modellen 2011 en 2012 een modificatie hebben gehad waardoor het probleem nihil is.

Dus ik zou zeggen zoek er een uit dat bouwjaar met zo min mogelijk kilometers erop zodat je lang plezier kan hebben.
En twijfel je nog, neem dan een Edition35.
Die heeft een distributieriem en geen ketting net als de 6R
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
howaboutno
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2020, 16:54
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: 2011/2012 GTI

Bericht door howaboutno »

Dankje voor je reactie!

Dat olieverbruik valt inderdaad wel mee! je leest natuurlijk ook nooit over de auto's waar het wel goed gaat :lol:

Stiekem ben ik ook aan het kijken naar een Edition 35 want ja, why not? Of hopen dat als ik een normale GTI haal, de vorige eigenaar(s) altijd de motor goed warm heeft gereden enzovoort.. Blijft natuurlijk altijd een klein risico.
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: 2011/2012 GTI

Bericht door FreaQ »

howaboutno schreef: 11 mar 2020, 10:42 Dankje voor je reactie!

Dat olieverbruik valt inderdaad wel mee! je leest natuurlijk ook nooit over de auto's waar het wel goed gaat :lol:

Stiekem ben ik ook aan het kijken naar een Edition 35 want ja, why not? Of hopen dat als ik een normale GTI haal, de vorige eigenaar(s) altijd de motor goed warm heeft gereden enzovoort.. Blijft natuurlijk altijd een klein risico.
de 35 is inderdaad een goede optie, wel een stuk duurder dan een normale GTI.

Ben ondertussen 2 jaar in bezit van mijn 35 en nog steeds erg tevreden.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
howaboutno
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2020, 16:54
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: 2011/2012 GTI

Bericht door howaboutno »

FreaQ schreef: 11 mar 2020, 14:17
de 35 is inderdaad een goede optie, wel een stuk duurder dan een normale GTI.

Ben ondertussen 2 jaar in bezit van mijn 35 en nog steeds erg tevreden.
Goed om te horen! Is inderdaad een stuk duurder maar goed, je krijgt ook iets extra's.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: 2011/2012 GTI

Bericht door NL_MK5 GTI »

Toch wil ik op deze post nog even inhaken.
Er wordt bij best veel fora vermeld dat de golf 6 gti vanaf bj 2011 een gemodificeerde ketting zou hebben.
Hier kan, en mag je niet van uit gaan aangezien mijne van eind 2011 is en ook nog het oude type ketting gemonteerd had. Zelfs enkele van de golf 7 gti hebben ook nog steeds het eerste type ketting.

Afbeelding
Oude type op mijn auto.

Afbeelding
Dit het nieuw type.

Kijk dus uit, en ga er niet zomaar vanuit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
howaboutno
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2020, 16:54
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: 2011/2012 GTI

Bericht door howaboutno »

NL_MK5 GTI schreef: 01 aug 2020, 16:58 Toch wil ik op deze post nog even inhaken.
Er wordt bij best veel fora vermeld dat de golf 6 gti vanaf bj 2011 een gemodificeerde ketting zou hebben.
Hier kan, en mag je niet van uit gaan aangezien mijne van eind 2011 is en ook nog het oude type ketting gemonteerd had. Zelfs enkele van de golf 7 gti hebben ook nog steeds het eerste type ketting.

Afbeelding
Oude type op mijn auto.

Afbeelding
Dit het nieuw type.

Kijk dus uit, en ga er niet zomaar vanuit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lees je inderdaad veel over, ik heb voor de zekerheid toch maar gekozen voor een 6 GTI uit 2011 waarbij de ketting aantoonbaar, preventief is vervangen, ''just to be sure''
howaboutno
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2020, 16:54
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: 2011/2012 GTI

Bericht door howaboutno »

Hier is ‘ie dan;
Afbeelding

Heb hem nu 2 maandjes, meteen andere velgen eronder gegooid ;
Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2011/2012 GTI

Bericht door NielsED30 »

Welkom met de mooie GTI!

Om even in te haken betreft het kettingverhaal met gemodificeerd ja/nee.. Dit is afhankelijk van modeljaar EN motornummer (modeljaar 2012 is al bij auto's die half 2011 gebouwd zijn, omslagpunt is meestal rond Juli dat het modeljaar veranderd). Dit staat in een schrijven van de fabriek. Om de informatie volledig te maken hieronder vanaf welke motorcode/nummer het verbeterd is. Dit geld overigens voor de kettingaandrijving en zover ik weet ook voor de zuigerveren i.v.m. olieverbruik probleem;

- CAW_135390
- CBF_106200
- CCT_289558
- CCZ_224768
- CDA_307430

Het motornummer staat in principe bij elke auto op een sticker op het distributiedeksel.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
howaboutno
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2020, 16:54
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: 2011/2012 GTI

Bericht door howaboutno »

Ah goed om te weten, dan zou die van mij al aangepast moeten zijn, maar alsnog is hij preventief vervangen door het autobedrijf

bedankt voor de info!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten