K jetronic probleem

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkI.
Plaats reactie
Smarty
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2020, 11:22
Type auto: Golf MK1 Cabrio

K jetronic probleem

Bericht door Smarty »

Hallo,
Ik heb een groot probleem met mijn Golf 1 cabrio 1800cc met mechanische k-jetronic
Zal beginnen van het begin.
Ik was een paar jaar terug begonnen ze te restoreren maar door omstandigheden niet kunnen verder doen. Resultaat ze heeht een paar jaar stil gestaan. Nu heb ik er eindelijk terug aan kunnen beginnen en ze proberen te starten. Ze starte maar viel stil na een paar seconden en wou daarna niet meer starten de starter had ook moeite om de motor rond te krijgen. De cylinders, inlaat en olie zat vol benzine. Na zonder verder te kijken dacht ik aan zuigerveren kapot na zo lang still te staan dus een andere motor gezocht en gestoken maar had daarmee hetzelfde probleem 😔 na verder kijken en mijn injectoren te testen zag ik dat die van zodra be benzinepomp draait allemaal begonnen te sproeien zonder dat ik aan de luchtklep kwam dus de verdeler nagezien en die zat voledig geblokeerd. Dan reviesiekit gekocht ervoor en alles mooi opgekuist en terug in elkaar maar nog steeds hetzelfde probleem ook dan is andere injectoren geprobeerd maar geen verschil. Zodra de benzinepomp draait geven all de injectoren benzine ik weet niet meer wat doen hoop dat hier misschien iemand is dat mij nog zou kunnen verderhelpen.

Vriendelijke groeten
Kevin a.k.a. Smarty
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: K jetronic probleem

Bericht door yal »

Welke revisiekit heb je gekocht en wat heb je ''opgekuist''?

K-jetronic haal je niet ff uit elkaar en maak je schoon , alle rubberen delen moet je vervangen als het uit elkaar is geweest.
Alle banjo bouten monteer je met nieuwe aluminium of koperen dicht ringen, belangrijk is alles aandraaien op het juiste moment.

Waarschijnlijk is het relais van de benzinepomp kapot en blijft deze daardoor maar draaien of zit de luchtweger vast.

Als dat in orde is dan horen de injectoren geen brandstof in te spuiten als de luchtweger in rust stand staat.

Vervolgens controleer je de opbrengst van de brandstofpomp.
Controleer of de messing zeefjes schoon zijn.
Zeefjes zitten op de brandstofpomp,spinnenkop en warmdraairegelaar.

Vervolgens ga je de systeemdruk afstellen op de spinnenkop met vulringen en daarna de regeldruk via de warmdraairegelaar.
Daar heb je een brandstof drukmeter set voor nodig met de bijbehorende koppelingen.

Dit is geen makkelijke klus en ik ben er zelf heel lang mee bezig mee bezig geweest om mijn GTI 16v KR perfect lopend te krijgen , zelfde verhaal bij mijn mk1 GTI DX (die loopt in opwarmfase nog iets te arm).....

Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Smarty
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2020, 11:22
Type auto: Golf MK1 Cabrio

Re: K jetronic probleem

Bericht door Smarty »

Het was een revisie kit met al de rubbers het fijn metalen plaatje in’t midden en nieuwe koperen rondellen overal. Wes ook een heel mooie uitleg bij van hoe je alles uiteen haalt en terug mooi in elkaar zet. Heb ondertussen een andere spinnekop besteld omdat ik toch denk dat het daar aan ligt. Benzinepomp ben ik niet zeker ze draait niet als ik het contact opzet ze draait enkel als ik de sleutel doordraai om te starten en ze stopt als ik de sleutel loslaat. Als ik er mijn relays nr 67 uithaal en steek er een 18 in dan begint ze wel te draaien als ik het contact opzet dus denk wel dat dat in orde is of ben ik fout?
Mvg
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: K jetronic probleem

Bericht door yal »

Bij mijn mk1 GTI DX draait de brandstofpomp ook NIET als ik contact aanzet.
Mijn mk2 GTI 16v KR doet dit wel.

Ik zou de injectoren eruit halen en alle 4 in een aparte pot hangen , dan de brandstofpomp doorverbinden en stuwschijf optillen.
Dan kun je zien hoe de injectoren inspuiten, hoeveel verschil onderling en of ze niet na lekken.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Smarty
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2020, 11:22
Type auto: Golf MK1 Cabrio

Re: K jetronic probleem

Bericht door Smarty »

Heb ik gedaan en de injectoren beginnen alle 4 (5 als ik de koudstart injector aansluit) te sproeien zonder ik de stuwschijf optil, maakt ook geen verschil als ik ze optil. Heb dan de spinnekop van de stuwschijf afgehaald en met de hand de zuiger bewogen en ook geen verschil. Dus denk dat hij volledig stuk is 😔
part247
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2020, 19:29
Type auto: Golf 1

Re: K jetronic probleem

Bericht door part247 »

Goedenavond,

Ik lees even mee.
Mijn naam is Patrick, 43 jaar en woonachtig in Hoofddorp.

Ik ben in het bezit van een Golf 1 cabrio met een (jawel)k-jetronic met startproblemen.

Ik heb nu sinds een half jaartje een golf 1 cabrio met een 16 kr uit een Scirocco in mijn bezit.
Ik ben zo langzamerhand de auto helemaal naar mijn zin aan het maken.
1 van de problemen die ik getackeld wil hebben voor dat ik straks voor lul sta op de parkeerplaats van een grote meeting zijn toch wel de start problemen die ik ondervind.

als de motor koud is, dan start de auto zeer slecht soms moet ik het wel 3a 4 keer proberen en dan na lang starten slaat hij aan en moet ik spelen met het gas voordat de auto goed stationair gaat lopen.
Als ik een tijdje heb gereden dan start hij vaak tussendoor gewoon snel. Maar als we dan ergens een uurtje stoppen dan is het weer drama.
Soms lijkt het alsof hij in 1 keer aan wilt slaan, maar verzopen is of zo en vervolgens moet er lang doorgestart worden voordat hij loopt.
Als hij eenmaal loopt dan trekt hij de tegels uit de grond:P

Recentelijk vervangen: Brandstofpomp, Brandstof filter, Bougies, Bougiekabels, Verdeelkap, Rotor,Accu.

Wie kan me helpen met tips and tricks of weet een goed adres met een oldschool monteur met verstand van zaken?

Bijvoorbaat dank,

Patrick
Smarty
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2020, 11:22
Type auto: Golf MK1 Cabrio

Re: K jetronic probleem

Bericht door Smarty »

Part247,
Ik zou om te beginnen je koudstartinjector is testen, gewoon de twee ( normaal inbus ) vijzen losdraaien, injector kan je dan zo uit je inlaatcolector halen en dan is starten als hij koud staat die zou dan moeten sproeien. Haal er dan de blauwe stekker af en start dan nog is nu zou hij niet mogen sproeien. Kan ook je warmtesensor zijn dat kapot is en zo vekeerde info geeft aan de koudstartinjector of de waremteregelaar maar dat zou mij verwonderen.
Hoop dat ik je hiermee wat heb verdergeholpen.
Bij mij werkt alles terug zoals het moet, het was dan toch de spinnenkop dat kapot was
Mvg.
avanlathem@skynet.be
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2023, 22:06
Type auto: Golf 1 cabrio GLi

Re: K jetronic probleem

Bericht door avanlathem@skynet.be »

Hallo allemaal,
Wij zitten met een Golf Cabrio GLi van 1991 met startproblemen van K-jetronic.
Er is een nieuw verdeelblok op van het type Bosch 0 438 120 189.
Sinds deze is vervangen door een nieuwe, start deze wagen niet meer.
Wat doen wij verkeerd en hoe moet deze worden afgesteld worden?
Motortype 155-DX-2 met een 1800 cc inhoud.
Bij de vorige verdeelblok waren er problemen vastgesteld omdat deze wagen te lang heeft stilgestaan en binnenin roest is ontstaan in de verdeelblok.
Was dan ook onmogelijk om deze nog te herstellen en hebben dan uiteindelijk een nieuwe gevonden.
Wie ken er iemand die weet hoe dit moet worden afgesteld worden en welke toestellen men nodig heeft om correct te kunnen afstellen.
Sommige filmpjes op You-Tube geven wel uitleg, maar is niet duidelijk te verstaan als je spijtig maar weinig van weet.
Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “GOLF I GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten