Onderblok Golf 1 1.6

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkI.
Plaats reactie
Mr. J
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2013, 16:07
Type auto: Golf 2 GTI 8v

Onderblok Golf 1 1.6

Bericht door Mr. J »

Beste medeforummers,

Ik heb al een tijdje een onderblok van een Golf 1 GTI liggen. Overgenomen van een garagist die met pensioen ging. Het betreft een gereviseerd onderblok EG 1.6 16V, inclusief zuigers, krukas en drijfstangen. Aangezien er volgens mij geen 16-kleppers in de Golf 1 werden gehangen gaat het hier om een blok geproduceerd door de Duitse tuner Oettinger.

Heeft een van jullie hier misschien meer info over? Bijvoorbeeld of dit niet gewoon hetzelfde blok kan zijn als elk andere 1.6-blok van VAG uit die tijd? Of dat het toch een bijzonder blok betreft. Er staat er precies zo een te koop op golf1onderdelen. En daar vragen ze er een exorbitante 3900 euro voor, is dat niet wat extreem?

Ik hoor graag wat van jullie ervaringen en/of info.

Met vriendelijke groet,

Jente

Onderdeelnummer 049 103 021
Motornummer 110 559
Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Onderblok Golf 1 1.6

Bericht door yal »

Hi Jente ,

heb je ook een foto van de bovenkant van het motorblok?

Volgens mij heb je gewoon een EG onderblok liggen , kijk anders ff naar de motorcode die zit net onder de bovenste rand v/h blok(links van Germany op het vlakke deel hoort het motornummer en code te staan.

De prijzen die sommigen vragen gaan nergens over , zou ik mij niet op blind staren ;)

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Mr. J
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2013, 16:07
Type auto: Golf 2 GTI 8v

Re: Onderblok Golf 1 1.6

Bericht door Mr. J »

Hoi,

Dank voor je reactie. Hieronder nog wat extra foto's. Ik zal vanavond even kijken naar de motorcode, ik dacht inderdaad dat daar EG op stond. Helaas van de foto niet te lezen. (Let niet op de vliegroest op het pakkingsoppervlak...) :oops:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Edit:
Er staat EG 110 559.

Een gewoon onderblok voor de Golf 1 1.6 GTI dus.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF I GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten