Golf 6R Stage 1

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Joss
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2020, 12:19
Type auto: Golf 6R

Golf 6R Stage 1

Bericht door Joss »

Hi Allen,

Ik "twijfel" Op mijn Golf 6R motorisch te upgraden naar een stage 1.
Maar ik ben opzoek naar mensen die dit ook gedaan hebben.
Ik ben voornamelijk benieuwd of de 40 extra pk er een complete andere auto van maken, en wat het met het uitlaat geluid + verbruik doet.

Mocht je je aangesproken voelen om te reageren, dan hoor ik het graag!

Mvg
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door ferry »

Ze zeggen wel eens bij twijfel niet doen.

Maar ik zou het gewoon doen.
Ga wel naar een goede tuner als bijv. Jd/vag techniek/dvx
Je auto zou in theorie wat zuiniger kunnen rijden echter als je een keer gas geeft dan is dat weer over.
Maar vooral zal je auto lekker rijden, beter op pakken en sneller zijn.

Als je er toch geld aan uit geeft doe ook wat hardware aanpassingen en laat je auto op maat afstellen.


Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door ChielED35 »

Ik zou het zeker doen. Op mijn 6R was de welbekende catmod gedaan en zat er een andere intake op. Uit mijn hoofd draaide die iets van 335pk. Schakelmomenten waren tevens aangepast en wat liep dat ding goed man. Mijn advies is doen, maar wel bij een “goede” tuner
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Joss
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2020, 12:19
Type auto: Golf 6R

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door Joss »

Bedankt voor de reactie!
ChielED35 schreef: 06 mei 2020, 13:26 Ik zou het zeker doen. Op mijn 6R was de welbekende catmod gedaan en zat er een andere intake op. Uit mijn hoofd draaide die iets van 335pk. Schakelmomenten waren tevens aangepast en wat liep dat ding goed man. Mijn advies is doen, maar wel bij een “goede” tunerAfbeelding
En dat was ook met een stage 1? mooi resultaat!
ferry schreef: 06 mei 2020, 12:44 Ze zeggen wel eens bij twijfel niet doen.

Maar ik zou het gewoon doen.
Ga wel naar een goede tuner als bijv. Jd/vag techniek/dvx
Je auto zou in theorie wat zuiniger kunnen rijden echter als je een keer gas geeft dan is dat weer over.
Maar vooral zal je auto lekker rijden, beter op pakken en sneller zijn.

Als je er toch geld aan uit geeft doe ook wat hardware aanpassingen en laat je auto op maat afstellen.


Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
ja, ze stellen na de tuning ook de DSG weer goed af.zodat e.e.a. weer goed staat.
Betreffende tuner is Mobile - Chiptuning.
ik kende ze nog niet maar via verschillende kennissen en collega's ben ik bij ze terecht gekomen, wat hun allemaal goed bevalt.
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door HS2005 »

Joss schreef: 06 mei 2020, 12:26 Ik "twijfel" Op mijn Golf 6R motorisch te upgraden naar een stage 1.
Kan je ook beschrijven waar je over twijfelt. Fabrieksgarantie / Bovag etc.. heb je sowieso niet meer.
Als je meer vermogen wil of zuiniger wilt rijden in je R dan is stage 1 een prima optie. De ECU is standaard EU afgesteld, dus het zal iets zuiniger worden (mits je normaal rijdt uiteraard). Niet dat je dat zou willen anders had je wel een Twingo of Bluemotion 1.0 aangeschaft. Laat direct ook je DSG meenemen. En kies voor een goede tuner: Van Beek/JD/VVT/DVX.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Joss
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2020, 12:19
Type auto: Golf 6R

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door Joss »

HS2005 schreef: 06 mei 2020, 19:18
Joss schreef: 06 mei 2020, 12:26 Ik "twijfel" Op mijn Golf 6R motorisch te upgraden naar een stage 1.
Kan je ook beschrijven waar je over twijfelt. Fabrieksgarantie / Bovag etc.. heb je sowieso niet meer.
Als je meer vermogen wil of zuiniger wilt rijden in je R dan is stage 1 een prima optie. De ECU is standaard EU afgesteld, dus het zal iets zuiniger worden (mits je normaal rijdt uiteraard). Niet dat je dat zou willen anders had je wel een Twingo of Bluemotion 1.0 aangeschaft. Laat direct ook je DSG meenemen. En kies voor een goede tuner: Van Beek/JD/VVT/DVX.
Misschien is twijfel het verkeerde woord, ik denk er over na om het te doen.
De kans biedt zich aan om voor een mooie prijs een stage 1 tuning te doen.
Eventueel zuinig rijden is alleen maar mooi meegenomen, voor zover je het inderdaad nog zuinig kan noemen :)

DSG wordt ook meegenomen inderdaad, en zoals vermeld de club die het dan zou gaan doen is mobile - chiptuning.

En ik ben benieuwd of het ook gevolgen heeft voor het lekker plofje wat de uitlaat nu produceert. ( zit nog het standaard systeem onder )
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door HS2005 »

Joss schreef: 06 mei 2020, 19:30 De kans biedt zich aan om voor een mooie prijs een stage 1 tuning te doen.
Eventueel zuinig rijden is alleen maar mooi meegenomen, voor zover je het inderdaad nog zuinig kan noemen :)

DSG wordt ook meegenomen inderdaad, en zoals vermeld de club die het dan zou gaan doen is mobile - chiptuning.

En ik ben benieuwd of het ook gevolgen heeft voor het lekker plofje wat de uitlaat nu produceert. ( zit nog het standaard systeem onder )
Mijn advies is (hoe cliché ook) bezuinig niet op (hardware) onderdelen en software. Ben zelf niet bekend met mobile chiptuning. Dat wil automatisch niet zeggen dat de software ondermaats is. Weet op basis van kennissen en ervaringen dat de tuners hierboven genoemd ook na een eerste revisie verdere aanpassingen doen naar wens. De ECU software moet de juiste zaken doen en niet onderdelen slopen...
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Joss
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2020, 12:19
Type auto: Golf 6R

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door Joss »

HS2005 schreef: 06 mei 2020, 20:13
Joss schreef: 06 mei 2020, 19:30 De kans biedt zich aan om voor een mooie prijs een stage 1 tuning te doen.
Eventueel zuinig rijden is alleen maar mooi meegenomen, voor zover je het inderdaad nog zuinig kan noemen :)

DSG wordt ook meegenomen inderdaad, en zoals vermeld de club die het dan zou gaan doen is mobile - chiptuning.

En ik ben benieuwd of het ook gevolgen heeft voor het lekker plofje wat de uitlaat nu produceert. ( zit nog het standaard systeem onder )
Mijn advies is (hoe cliché ook) bezuinig niet op (hardware) onderdelen en software. Ben zelf niet bekend met mobile chiptuning. Dat wil automatisch niet zeggen dat de software ondermaats is. Weet op basis van kennissen en ervaringen dat de tuners hierboven genoemd ook na een eerste revisie verdere aanpassingen doen naar wens. De ECU software moet de juiste zaken doen en niet onderdelen slopen...
Ik snap je punt.
Echter hebben ze een maandaanbieding, en hebben we waarschijnlijk meerdere autos die ze kunnen tunen op 1 locatie.
Vandaar dat ze wat met de prijs hebben kunnen doen.
Ik ben zelf ook geen voorstaander om het goedkoopste dan maar te kiezen.
Het is meer dat het nu gunstig uitkomt en ik er dus over nadenk om het ook te gaan doen.
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door HS2005 »

Joss schreef: 06 mei 2020, 19:30 Ik snap je punt.
Echter hebben ze een maandaanbieding, en hebben we waarschijnlijk meerdere autos die ze kunnen tunen op 1 locatie.
Vandaar dat ze wat met de prijs hebben kunnen doen.
Ik ben zelf ook geen voorstaander om het goedkoopste dan maar te kiezen.
Het is meer dat het nu gunstig uitkomt en ik er dus over nadenk om het ook te gaan doen.
Ben zelf voorstander van modificaties, wellicht soms iets te extreem, maar gelukkig bestaan er geen grenzen. Stock motoren en software zijn veelal gewoon slecht. Kan mij nog heugen dat ik in 2012 op zoek was naar een R20, die was toen stock. Paar auto's wezen bekijken en in gereden. Prachtige wagen (nog steeds) maar lui dat die motoren zijn. Reed echt voor geen meter. Wellicht iets te hard geschreven, maar er had vanaf de basis veel meer in kunnen zitten. De R die ik destijds gekocht had was (voor die tijd zwaar getuned) had +-400pk. Nooit spijt van gehad en wist waar ik aan begon.

Als ik nu weer zou mogen kiezen dan zou ik voor 8R gaan (stage 2/3 tegen die tijd) of Audi RS3 Stage 2/3 i.p.v. stock.

Tuning (hangt af van de stage en modificaties) zorgt voor meer slijtage. Dit hangt er natuurlijk ook vanaf welke materialen erin zitten, je rijstijl en hoe je ermee omgaat. Enfin, ben benieuwd naar je ervaringen met stage I.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door StarSqream »

HS2005 schreef: 06 mei 2020, 20:33
Joss schreef: 06 mei 2020, 19:30 Ik snap je punt.
Echter hebben ze een maandaanbieding, en hebben we waarschijnlijk meerdere autos die ze kunnen tunen op 1 locatie.
Vandaar dat ze wat met de prijs hebben kunnen doen.
Ik ben zelf ook geen voorstaander om het goedkoopste dan maar te kiezen.
Het is meer dat het nu gunstig uitkomt en ik er dus over nadenk om het ook te gaan doen.
Ben zelf voorstander van modificaties, wellicht soms iets te extreem, maar gelukkig bestaan er geen grenzen. Stock motoren en software zijn veelal gewoon slecht. Kan mij nog heugen dat ik in 2012 op zoek was naar een R20, die was toen stock. Paar auto's wezen bekijken en in gereden. Prachtige wagen (nog steeds) maar lui dat die motoren zijn. Reed echt voor geen meter. Wellicht iets te hard geschreven, maar er had vanaf de basis veel meer in kunnen zitten. De R die ik destijds gekocht had was (voor die tijd zwaar getuned) had +-400pk. Nooit spijt van gehad en wist waar ik aan begon.

Als ik nu weer zou mogen kiezen dan zou ik voor 8R gaan (stage 2/3 tegen die tijd) of Audi RS3 Stage 2/3 i.p.v. stock.

Tuning (hangt af van de stage en modificaties) zorgt voor meer slijtage. Dit hangt er natuurlijk ook vanaf welke materialen erin zitten, je rijstijl en hoe je ermee omgaat. Enfin, ben benieuwd naar je ervaringen met stage I.
Wat vind je van DVX Performance? Scheelt een paar honderd euro met JDe in mijn geval voor hetzelfde vermogen upgrade....
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door HS2005 »

StarSqream schreef: 07 mei 2020, 00:44 Wat vind je van DVX Performance? Scheelt een paar honderd euro met JDe in mijn geval voor hetzelfde vermogen upgrade....
DVX lijkt mij voor stage 1 een prima keuze. Voor stage 3/4 of hoger zou ik naar JD gaan.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door StarSqream »

HS2005 schreef: 07 mei 2020, 20:44
StarSqream schreef: 07 mei 2020, 00:44 Wat vind je van DVX Performance? Scheelt een paar honderd euro met JDe in mijn geval voor hetzelfde vermogen upgrade....
DVX lijkt mij voor stage 1 een prima keuze. Voor stage 3/4 of hoger zou ik naar JD gaan.
Thanks. Dacht ik al 💪🏻. Voor het geld wat ik overhoud kan ik dan weer wat upgrades aanschaffen 🤣
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door Henniej »

Ik zou voor stage 3 / 4 ook voor DVX gaan :D
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Joss
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2020, 12:19
Type auto: Golf 6R

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door Joss »

Bedankt allemaal voor de reacties.

Eind deze maand komt er een stage 1 op de golf :)
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door HS2005 »

Henniej schreef: 08 mei 2020, 20:14 Ik zou voor stage 3 / 4 ook voor DVX gaan :D
Uiteraard kan dat en doen ze het ook, heb mooie resultaten gezien. Idem VVT/ Van Beek. De uitspraak is vanuit mijn eigen ervaringen en perspectief met Stage 5. Vandaar mijn opmerking.
Joss schreef: 09 mei 2020, 14:08 Eind deze maand komt er een stage 1 op de golf :)
Zie het resultaat bij DVX wel voorbij komen. Benieuwd naar je ervaring.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Joss
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2020, 12:19
Type auto: Golf 6R

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door Joss »

HS2005 schreef: 09 mei 2020, 21:45
Henniej schreef: 08 mei 2020, 20:14 Ik zou voor stage 3 / 4 ook voor DVX gaan :D
Uiteraard kan dat en doen ze het ook, heb mooie resultaten gezien. Idem VVT/ Van Beek. De uitspraak is vanuit mijn eigen ervaringen en perspectief met Stage 5. Vandaar mijn opmerking.
Joss schreef: 09 mei 2020, 14:08 Eind deze maand komt er een stage 1 op de golf :)
Zie het resultaat bij DVX wel voorbij komen. Benieuwd naar je ervaring.
Ja ik ben benieuwd! Maar zoals vermeld laat ik het door een ander bedrijf doen. niet DVX.
VWgolf6R
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jun 2017, 18:58
Type auto: Golf 6R

Re: Golf 6R Stage 1

Bericht door VWgolf6R »

Heb ook stage 1 op mijn golf 6R. Bij JD laten doen. Verder geen aanpassingen.
Het verschil met Stock merk je echt. Bevalt tot nu toe erg goed, wel minimaal 98 tanken.
Ik heb handbak dus DSG stage is voor mij niet van toepassing.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 24 gasten