Accu stroomt leeg na head unit upgrade
Geplaatst: 01 jun 2020, 04:24
Beste leden,
Ik heb een vraagje m.b.t. een accu probleem van een Golf Mk5. Sorry dat ik de vraag in het GTI gedeelte post, maar als het goed is de elektronica in de GTI en non-GTI nagenoeg identiek.
Ik heb namelijk van de week de head unit van mijn Golf Mk5 (BJ: 2008) geupgrade naar een RCD330 Plus en ondervind het befaamde probleem: de accu loopt leeg na een dag of twee. Aan de canbus gateway zou het niet moeten liggen - deze is namelijk 1K0 907 530Q en volgens online bronnen zou alles na de L revisie geen accuproblemen moeten opleveren.
In de bekabeling voor de head unit zie ik een aparte rode kabel (ACC) lopen die aangesloten was aan de oude head unit d.m.v. een quadlock-naar-ISO adapter. Als het goed is zorgt dit ervoor dat de head unit detecteert of de sleutel in het contact zit of niet. Ik denk dat de ACC kabel direct met de desbetreffende zekering verbonden is. De RCD330 sluit je echter direct aan op het quadlock harnas, en heb het ACC draadje daar dus niet op aangesloten (ligt nu los in de auto). De RCD330 zou volgens mij het ACC signaal via de CAN+/- signalen af moeten lezen.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat de accu leegloopt?
Ik heb een vraagje m.b.t. een accu probleem van een Golf Mk5. Sorry dat ik de vraag in het GTI gedeelte post, maar als het goed is de elektronica in de GTI en non-GTI nagenoeg identiek.
Ik heb namelijk van de week de head unit van mijn Golf Mk5 (BJ: 2008) geupgrade naar een RCD330 Plus en ondervind het befaamde probleem: de accu loopt leeg na een dag of twee. Aan de canbus gateway zou het niet moeten liggen - deze is namelijk 1K0 907 530Q en volgens online bronnen zou alles na de L revisie geen accuproblemen moeten opleveren.
In de bekabeling voor de head unit zie ik een aparte rode kabel (ACC) lopen die aangesloten was aan de oude head unit d.m.v. een quadlock-naar-ISO adapter. Als het goed is zorgt dit ervoor dat de head unit detecteert of de sleutel in het contact zit of niet. Ik denk dat de ACC kabel direct met de desbetreffende zekering verbonden is. De RCD330 sluit je echter direct aan op het quadlock harnas, en heb het ACC draadje daar dus niet op aangesloten (ligt nu los in de auto). De RCD330 zou volgens mij het ACC signaal via de CAN+/- signalen af moeten lezen.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat de accu leegloopt?