Golf 6 GTI loopt niet stationair

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Oepich123
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2020, 20:19
Type auto: MK6 GTI

Golf 6 GTI loopt niet stationair

Bericht door Oepich123 »

Ik heb een vraag, onlangs deze golf gti binnengekregen, met geknapte ketting, ik heb de kleppen, koppakking enz enz alles laten vervangen, nieuwe ketting en dergelijke gemonteerd, alles opgebouwd, na 1 min lopen begint de auto raar te doen en loopt niet stationair en valt uit, als ik gas geef reageert hij wel goed, en heb stuk gereden dan is ook alles goed behalve wanneer ik stil sta, iemand enig idee?
Foutcodes zijn er niet behalve alleen cilinderoverslag op alle 4 de cilinders

Ik moet er bij zeggen ik denk zelf dat het ook iets met valse lucht kan zijn, als ik met remreiniger tegen de inlaat spuit, loopt hij meteen hoger in toeren, maar kan dat ervoor zorgen dat hij helemaal rot loopt

https://vimeo.com/436878519
Gebruikersavatar
glenoolman
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 jun 2018, 20:01
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 6 GTI loopt niet stationair

Bericht door glenoolman »

Dan zal ik je timing van de ketting maar is nakijken. Misfire op alle 4 de cilinders betekend vaak timing 1 tand verkeerd. Al meerdere malen hier tegengekomen in de werkplaats op toeren loopt de auto dan geweldig mooi, totdat je em stationair laat draaien, vaak stotteren maar kan ook uitvallen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Tomtomm
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mar 2017, 10:10
Type auto: Seat Leon FR

Golf 6 GTI loopt niet stationair

Bericht door Tomtomm »

Vermoedelijk heb je een lucht lekkage,
Laat hem in de eerste minuut eens stikken door je hand op de gasklep te leggen. De motor moet dan uitvallen en zeker een aantal sec vacuüm zuigen en behouden.

Heb je mogelijkheid tot diagnose tools?
Controleer een je long en short fuel trims .

Hiermee kun je zien of je een een rijk of arm mengsel hebt en het motorstuurapparaat dit probeert bij te sturen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten