Start stop uitzetten op GTI 2019

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
TCRNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jul 2020, 18:07
Type auto: GTI TCR

Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door TCRNL »

Beste Forumleden,

Sinds een tijdje rij ik in mijn mooie GTI TCR, ik graag alleen het start stop systeem niet permanent uitgeschakeld.
Er zijn verschillende manieren het start stop systeem te moeten kunnen uitschakelen, maar tot nu toe heb ik geen succes :( .
Online heb ik ook gelezen dat de fabrikanten het steeds moeilijker maken om het permanent uit te schakelen.

VAGCOM:
Optie 1: De voltage metode
Daar heb ik de Start/Stop start voltage limit aangepast van 7.6V naar 12.1V.
Helaas werkt deze truc niet bij want het start stop systeem werkte nog steeds.

Opite 2: De temperatuur methode
Deze optie kan ik jammer genoeg niet vinden in mijn auto, dus dit valt ook af.
Hier pas je de minimal & maximale buiten temperatuur aan zodat de auto het start stop systeem uitzet.

Optie 3: Nieuwe methode
Deze vind je bij de "Acc/Start Auth. Control module", daar staat een optie genaamd "Deactivation of start-stop function"
Deze staat normaal op "not active" deze heb ik aangepast naar "Active" dan staat het start stop systeem wel uit.
Alleen het probleem is als je de auto uit zet & daarna weer start, dan reset dit automatisch weer naar: "not active"
Dus dat is helaas ook geen optie.

Opite 4:
Het verwijderen van het kabeltje die bij de accu zit, die het voltage monitort.
Deze optie gaat mijn voorkeur niet naar uit, ik heb gelezen dat deze methode aardig was nadelen heeft.

Mocht iemand van jullie tips hebben hoor ik het graag!

Bedankt!
TCRGTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2020, 10:47
Type auto: Golf MK7 GTI TCR

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door TCRGTI »

Ik zou eens contact opnemen met chotkan in Tiel. Zij kunnen dit volgens mij heel eenvoudig uitzetten met de laptop. Daarnaast kunnen ze veel meer aanpassen; bijvoorbeeld achterlichten permanent aan, gordel signaal uitzetten maar ze kunnen ook opties als traffic jam assist inschakelen.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door MARC V »

Dat is een zeer vervelend iets dat start/stop systeem,
vooral smorgens als je de motot wil warm rijden,valt hij bij ieder verkeerslicht uit pff...
Ik zet het dan ook telkens meteen uit als ik vertrek....
jurucavw
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 feb 2020, 19:30
Type auto: MK7_5 GTI Performanc

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door jurucavw »

Gisteren heb ik de s/s van mn zoon zn TCR(2019) uitgezet via de spannings methode: 7.8v > 11.8v.

Werkt goed, ik snap het niet maar ik heb het via OBDeleven gedaan.

Start/stop start voltage limit:
---:
11.8 V
Transfer of release code for a SWaP function:
Laatst gewijzigd door jurucavw op 07 okt 2020, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf Mk7.5 Facelift GTI Performance DSG-7
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door Raymond »

Spanning methode is inderdaad de juiste, andere werken niet, of van korte duur, behalve de stekker, hier heb ik geen ervaring mee. Ik rij nu al een tijdje met de spanning methode zonder problemen.
TCRNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jul 2020, 18:07
Type auto: GTI TCR

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door TCRNL »

jurucavw schreef: 07 okt 2020, 16:33 Gisteren heb ik de s/s van mn zoon zn TCR(2019) uitgezet via de spannings methode: 7.8v > 11.8v.

Werkt goed, ik snap het niet maar ik heb het via OBDeleven gedaan.
Bedankt ga ik dat nog een keer proberen, ik had hem op 12.1V staan volgens mij.
TCRNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jul 2020, 18:07
Type auto: GTI TCR

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door TCRNL »

Vanochtend met de Vagcom het Start/Stop start voltage limit aangepast naar 11.8V
Dit is ook gelukt, ook als ik de auto herstart staat deze nog steeds op 11.8V.
Helaas werkt dit nog steeds niet :(, staat ook een op reset soft button in de software.
Die ga ik maar eens proberen.
Mijn VCDS kabel werkt wel naar behoren, als ik het kanaal uitlees zie ik dat deze gewoon netjes op 11.8V staat.
TCRNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jul 2020, 18:07
Type auto: GTI TCR

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door TCRNL »

Na wat verder onderzoeken online ben ik er achter gekomen dat de MY20 (die heb ik) auto's, niet meer het start stop systeem kunnen uitzetten via de voltage methode. De enige oplossing op dit moment is een kastje plaatsen tussen de schakelaar die de keuze onthoud.
Het voordeel is mocht je een situatie het start systeem weer willen activeren hoef je alleen op de knop te drukken.

Ik hou jullie op de hoogte!

Hier vind je meer info:
https://forum.obdeleven.com/thread/8083 ... -stop-my20

Dit is het kastje die ik gekocht heb: https://www.aliexpress.com/item/4000988 ... 5176%23552
jurucavw
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 feb 2020, 19:30
Type auto: MK7_5 GTI Performanc

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door jurucavw »

Ik heb zelf een pulse print op de start/stop knop aangesloten.

Dit werkt als volgt:

Wanneer je contact maakt (ignition aan) stuurt de pulse print kort een relais aan(pulse).

Het maak contact van het relais simuleert als of je op de start/stop knop drukt en schakelt dan de start/stop functie uit.

Indien je gebruik wilt maken van de start/stop functie dan druk gewoon op de start/stop knop en de s/s functie is weer actief.

Voor mij werkt dit super handig want ik vergeet de s/s functie nooit uit te schakelen!

Hier de link waar gekocht:

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B019XK1NR ... 50&sr=8-30
Golf Mk7.5 Facelift GTI Performance DSG-7
jurucavw
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 feb 2020, 19:30
Type auto: MK7_5 GTI Performanc

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door jurucavw »

Update: link geplaatst voor de pulse print. :)
Golf Mk7.5 Facelift GTI Performance DSG-7
jurucavw
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 feb 2020, 19:30
Type auto: MK7_5 GTI Performanc

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door jurucavw »

Golf Mk7.5 Facelift GTI Performance DSG-7
TCRNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jul 2020, 18:07
Type auto: GTI TCR

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door TCRNL »

Dit weekend het start stop memory kastje geplaatst, de installatie was zeer simpel. Doet precies waarvoor die bedoelt is! Zeer tevreden mee :D
jurucavw
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 feb 2020, 19:30
Type auto: MK7_5 GTI Performanc

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door jurucavw »

TCRNL schreef: 27 okt 2020, 17:32 Dit weekend het start stop memory kastje geplaatst, de installatie was zeer simpel. Doet precies waarvoor die bedoelt is! Zeer tevreden mee :D
Mss dat je wilt toelichten waar je de module hebt gekocht ??
Golf Mk7.5 Facelift GTI Performance DSG-7
TCRNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jul 2020, 18:07
Type auto: GTI TCR

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door TCRNL »

jurucavw schreef: 28 okt 2020, 16:47
TCRNL schreef: 27 okt 2020, 17:32 Dit weekend het start stop memory kastje geplaatst, de installatie was zeer simpel. Doet precies waarvoor die bedoelt is! Zeer tevreden mee :D
Mss dat je wilt toelichten waar je de module hebt gekocht ??
TCRNL schreef: 08 okt 2020, 16:21
Dit is het kastje die ik gekocht heb: https://www.aliexpress.com/item/4000988 ... 5176%23552
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door surfroy01 »

Overigens kan ik met DSG gewoon stilstaan met voet op rem, niet helemaal tegen max aangetrapt en dan treed de start stop niet in werking zonder dat de auto gaat rijden.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
jurucavw
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 feb 2020, 19:30
Type auto: MK7_5 GTI Performanc

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door jurucavw »

surfroy01 schreef: 02 nov 2020, 11:54 Overigens kan ik met DSG gewoon stilstaan met voet op rem, niet helemaal tegen max aangetrapt en dan treed de start stop niet in werking zonder dat de auto gaat rijden.
Ja dat heb ik meer gehoord maar je moet heel goed opletten dat je niet te hard trapt. :lol:
Golf Mk7.5 Facelift GTI Performance DSG-7
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door surfroy01 »

Ja je moet wel een fluwelen schoentje aan hebben :D nee hoor ik cvnd het best meevallen, gewoon goed op tijd afremmen en dan zachtjes door laten rollen tot stilstand afremmen en dan voet lichtjes op de rem.

Maar ik doe dat enkel als de motor nog niet op temp. is, anders gebruik ik juist de start stop functie. Staat nu meer dan een ton op en alles nog steeds helemaal ok, zelfs ori accu (en al >40Kkm stage 1)
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door StarSqream »

surfroy01 schreef: 02 nov 2020, 17:15 Ja je moet wel een fluwelen schoentje aan hebben :D nee hoor ik cvnd het best meevallen, gewoon goed op tijd afremmen en dan zachtjes door laten rollen tot stilstand afremmen en dan voet lichtjes op de rem.

Maar ik doe dat enkel als de motor nog niet op temp. is, anders gebruik ik juist de start stop functie. Staat nu meer dan een ton op en alles nog steeds helemaal ok, zelfs ori accu (en al >40Kkm stage 1)
Ah een start/stop liefhebber zie ik 😉.
Het sloopt sowieso niet veel. Mijn accu heeft de 5 jaar gehaald @135k. Daarna werd ie weer vervangen. S/S had ik zelf uitgeschakeld na die periode. Dus als mijn accu nu 10 jaar meegaat dan weet ik genoeg lol
Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door StephanV »

Ik ervaarde dezelfde irritatie. Ik heb door middel van 'MyCarly' enkele opties aan en uit kunnen zetten, onder andere het start/stop systeem.

MyCarly is een adapter wat je aansluit op je auto. Middels een app kan je de opties veranderen. Werkt prima en de aanschijfprijs is goed te doen. Misschien een idee

(Ik heb een golf 7 gti perf. 2014)

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door StarSqream »

StephanV schreef: 23 nov 2020, 18:16 Ik ervaarde dezelfde irritatie. Ik heb door middel van 'MyCarly' enkele opties aan en uit kunnen zetten, onder andere het start/stop systeem.

MyCarly is een adapter wat je aansluit op je auto. Middels een app kan je de opties veranderen. Werkt prima en de aanschijfprijs is goed te doen. Misschien een ideeAfbeelding

(Ik heb een golf 7 gti perf. 2014)

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Facelift versies werken anders en apparaten zoals MyCarly en obd11 kunnen dat niet veranderen.
Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door StephanV »

StarSqream schreef:
StephanV schreef: 23 nov 2020, 18:16 Ik ervaarde dezelfde irritatie. Ik heb door middel van 'MyCarly' enkele opties aan en uit kunnen zetten, onder andere het start/stop systeem.

MyCarly is een adapter wat je aansluit op je auto. Middels een app kan je de opties veranderen. Werkt prima en de aanschijfprijs is goed te doen. Misschien een ideeAfbeelding

(Ik heb een golf 7 gti perf. 2014)

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Facelift versies werken anders en apparaten zoals MyCarly en obd11 kunnen dat niet veranderen.
Ohhh jammer. Ja dan houdt dat op

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: Start stop uitzetten op GTI 2019

Bericht door Omtuning »

StarSqream schreef: 24 nov 2020, 02:03
StephanV schreef: 23 nov 2020, 18:16 Ik ervaarde dezelfde irritatie. Ik heb door middel van 'MyCarly' enkele opties aan en uit kunnen zetten, onder andere het start/stop systeem.

MyCarly is een adapter wat je aansluit op je auto. Middels een app kan je de opties veranderen. Werkt prima en de aanschijfprijs is goed te doen. Misschien een ideeAfbeelding

(Ik heb een golf 7 gti perf. 2014)

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Facelift versies werken anders en apparaten zoals MyCarly en obd11 kunnen dat niet veranderen.
Ik kan het wel uitprogrammeren dmv een tune
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten