GOLF 8 R

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: GOLF 8 R

Bericht door PassatB8TDI »

Pff.. Heb het even opgezocht, een Mercedes A35 kost 78k! :shock:

Imo, de A35 zie ik niet als een ''echte'' AMG. Voor mij liever de S3 (sedan) of 8R, als ik mocht kiezen uit een nieuwe hatchback.
StarSqream schreef: 26 dec 2020, 20:19 Is voor mij geen dilemma. Ik zou voor de A35 gaan. Ziet er van binnen en van buiten beter uit en straalt meer 'premium' uit. Ik let sowieso niet op specs bij zulke vergelijkingen. Het interesseert me niet of de ene 0.2 sec sneller is of niet. Welke vind jij mooier? Het interieur is voor mij al doorslaggevend. De golf 8 ziet er echt cheap uit in vergelijking met de nieuwe a klasse.
De Mercedes A35 valt ook niet in dezelfde klasse als de Golf R in principe, behalve qua vermogen kan je ze als concurrenten zien. De Mercedes A35 is meer te vergelijken met de Audi S3.
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: GOLF 8 R

Bericht door Mark_GTI »

PassatB8TDI schreef: 26 dec 2020, 23:31 Pff.. Heb het even opgezocht, een Mercedes A35 kost 78k! :shock:

Imo, de A35 zie ik niet als een ''echte'' AMG. Voor mij liever de S3 (sedan) of 8R, als ik mocht kiezen uit een nieuwe hatchback.
StarSqream schreef: 26 dec 2020, 20:19 Is voor mij geen dilemma. Ik zou voor de A35 gaan. Ziet er van binnen en van buiten beter uit en straalt meer 'premium' uit. Ik let sowieso niet op specs bij zulke vergelijkingen. Het interesseert me niet of de ene 0.2 sec sneller is of niet. Welke vind jij mooier? Het interieur is voor mij al doorslaggevend. De golf 8 ziet er echt cheap uit in vergelijking met de nieuwe a klasse.
De Mercedes A35 valt ook niet in dezelfde klasse als de Golf R in principe, behalve qua vermogen kan je ze als concurrenten zien. De Mercedes A35 is meer te vergelijken met de Audi S3.
De nieuwe 8R gaat niet veel afwijken van de Mercedes. Kijk maar even mee...

Een Mercedes A35 heeft een basisprijs van circa €64.500, maar daar zit geen enkele optie op. En geloof me, die wil je wel. En veel ook, want er staan een paar mooie opties bij die je niet wilt missen. Dan ga je zeker naar een nieuwprijs van €80.000 tot €85.000.
De nieuwprijs van de VW Golf 8R zal in de basis niet veel afwijken ten opzichte van de Mercedes. Waar het verschil gemaakt gaat worden is bij de opties, die zullen bij VW veel geringer en vermoedelijk ook goedkoper zijn. Bij VW zal je denk ik uitkomen op een nieuwprijs van zo`n €75.000 met de benodigde opties.

Echter koop ik dergelijke auto`s altijd als ze ongeveer 1 á 1,5 jaar oud zijn met maximaal 25.000KM op de teller. Dan is er al een bak afschrijving vanaf en kost zo`n auto rond de €60.000. Een bak geld, maar als je het kan betalen EN je bent een liefhebber, krijg je er volgens mij geen spijt van.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

PassatB8TDI schreef: 26 dec 2020, 23:31 Pff.. Heb het even opgezocht, een Mercedes A35 kost 78k! :shock:

Imo, de A35 zie ik niet als een ''echte'' AMG. Voor mij liever de S3 (sedan) of 8R, als ik mocht kiezen uit een nieuwe hatchback.
StarSqream schreef: 26 dec 2020, 20:19 Is voor mij geen dilemma. Ik zou voor de A35 gaan. Ziet er van binnen en van buiten beter uit en straalt meer 'premium' uit. Ik let sowieso niet op specs bij zulke vergelijkingen. Het interesseert me niet of de ene 0.2 sec sneller is of niet. Welke vind jij mooier? Het interieur is voor mij al doorslaggevend. De golf 8 ziet er echt cheap uit in vergelijking met de nieuwe a klasse.
De Mercedes A35 valt ook niet in dezelfde klasse als de Golf R in principe, behalve qua vermogen kan je ze als concurrenten zien. De Mercedes A35 is meer te vergelijken met de Audi S3.
Smaken verschillen. Ik heb zelf een RS3 limo uit 2017 en ben verliefd op de nieuwe A klasse. Ik zou de RS3 zo switchen met een A45s.

Een S3, vooral de nieuwe, is IMHO echt een downgrade. Wat mij betreft zit de S3 wel in dezelfde klasse als de R en A35. Motorisch gezien in ieder geval sowieso (de nieuwe R en S3 hebben dezelfde motor/turbo toch). Verschil in prijs is normaal, maar niet exorbitant hoger. En ja, je krijgt gewoon een veel beter interieur bij de Mercedes waar je bij de R wat meer opties moet aantikken om iets soortgelijks (?) te krijgen. Daardoor worden de prijsverschillen weer iets kleiner.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: GOLF 8 R

Bericht door PassatB8TDI »

StarSqream schreef: 28 dec 2020, 19:23
Smaken verschillen. Ik heb zelf een RS3 limo uit 2017 en ben verliefd op de nieuwe A klasse. Ik zou de RS3 zo switchen met een A45s.

Een S3, vooral de nieuwe, is IMHO echt een downgrade. Wat mij betreft zit de S3 wel in dezelfde klasse als de R en A35. Motorisch gezien in ieder geval sowieso (de nieuwe R en S3 hebben dezelfde motor/turbo toch). Verschil in prijs is normaal, maar niet exorbitant hoger. En ja, je krijgt gewoon een veel beter interieur bij de Mercedes waar je bij de R wat meer opties moet aantikken om iets soortgelijks (?) te krijgen. Daardoor worden de prijsverschillen weer iets kleiner.
Smaken verschillen inderdaad. Als ik in een Mercedes stap voel ik me nooit thuis. Dat gevoel heb ik in een auto van het VAG concern of in een Bmw wel. Vandaar dat mijn voorkeur altijd naar die auto's gaat.

Trouwens, jouw Rs3 limo is de beste keuze uit al die auto's. :mrgreen: Vooral met die heerlijke DAZA motor.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: GOLF 8 R

Bericht door sitechris »

Lastige keus. Ik vind de A35 wel heel erg prijzig. Als de Golf R paar k goedkoper is dan scheelt dat toch weer wat. Maar allebei natuurlijk gave auto's. BMW M135i xDrive heb ik gereden maar dat voelt net iets teveel als een Audi S3 aan. Competent maar emotieloos en tikje saai. Nieuwe Golf R en A35 niet gereden. Wel A45S en dat vond ik een fantastische auto. Maar wel 121 pk meer aan boord dan de A35. Dat doet denk ik wel iets ;)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: GOLF 8 R

Bericht door maRRRtinus »

Doe mij maar een cla45 :)
HalGTI
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 sep 2018, 17:19
Type auto: Golf mk7 gti

Re: GOLF 8 R

Bericht door HalGTI »

Ik vind de a35 zonder aero pakket toch wel heel standaard
lijken qua exterieur. Wel is het interieur prachtig met die sfeerverlichting en dubbele digitale dash.
De nieuwe golf 8 is wel heel dik, vooral met die nieuwe spoiler. Qua interieur vind ik het stuur erg saai (wat ik heb kunnen zien op de foto’s)
Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe rs3, als die op een mini variant van de rs6 lijkt, ben ik verkocht
Volkswagen golf gti performance 2013 sold
Audi s3 FL Sportback 2017 sold
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

HalGTI schreef: 04 jan 2021, 21:20 Ik vind de a35 zonder aero pakket toch wel heel standaard
lijken qua exterieur. Wel is het interieur prachtig met die sfeerverlichting en dubbele digitale dash.
De nieuwe golf 8 is wel heel dik, vooral met die nieuwe spoiler. Qua interieur vind ik het stuur erg saai (wat ik heb kunnen zien op de foto’s)
Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe rs3, als die op een mini variant van de rs6 lijkt, ben ik verkocht
Denk dat ie op de S3 gaat lijken 😉 en die is 🤮. Dus ik heb geen hoop.
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: GOLF 8 R

Bericht door Mark_GTI »

StarSqream schreef: 05 jan 2021, 03:58
HalGTI schreef: 04 jan 2021, 21:20 Ik vind de a35 zonder aero pakket toch wel heel standaard
lijken qua exterieur. Wel is het interieur prachtig met die sfeerverlichting en dubbele digitale dash.
De nieuwe golf 8 is wel heel dik, vooral met die nieuwe spoiler. Qua interieur vind ik het stuur erg saai (wat ik heb kunnen zien op de foto’s)
Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe rs3, als die op een mini variant van de rs6 lijkt, ben ik verkocht
Denk dat ie op de S3 gaat lijken 😉 en die is 🤮. Dus ik heb geen hoop.
Eens. De S3 is echt geen knappe auto aan de buitenkant. Saai ook, is net een S line en dat is al weinig speciaals.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: GOLF 8 R

Bericht door sitechris »

RS3 zal wel wst dikker worden qus exterieur. Ben benieuwd.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: GOLF 8 R

Bericht door sitechris »

Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

sitechris schreef: 26 feb 2021, 20:16 Mooi filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=9n9HQVCDUPo
💪🏻
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: GOLF 8 R

Bericht door Mark_GTI »

Heel dik. Ben wel erg benieuwd naar de Nederlandse prijzen, kan er nog niks over vinden. Zal wel weer ellende worden met die BPM...
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: GOLF 8 R

Bericht door sitechris »

Audi S3 kost 67k, dus Golf R zal denk ik rond 64 zitten. Kansloos veel geld helaas.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: GOLF 8 R

Bericht door Mark_GTI »

sitechris schreef: 28 feb 2021, 16:06 Audi S3 kost 67k, dus Golf R zal denk ik rond 64 zitten. Kansloos veel geld helaas.
Ik denk meer. In de UK is de VW boven de Audi in de markt gepositioneerd. Op het eerste oog wat vreemd, maar als je kijkt naar het extra vermogen, het nieuwe torque vectoring systeem en de drift modus, dan is het wel logisch.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: GOLF 8 R

Bericht door sitechris »

Zijn dat wellicht niet extra's die je nog moet afnemen?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

Mark_GTI schreef: 28 feb 2021, 17:16
sitechris schreef: 28 feb 2021, 16:06 Audi S3 kost 67k, dus Golf R zal denk ik rond 64 zitten. Kansloos veel geld helaas.
Ik denk meer. In de UK is de VW boven de Audi in de markt gepositioneerd. Op het eerste oog wat vreemd, maar als je kijkt naar het extra vermogen, het nieuwe torque vectoring systeem en de drift modus, dan is het wel logisch.
Zag het inderdaad. Carwow geeft aan dat de R begint bij £39270 (£1400 meer dan een nieuwe S3).

Naar mijn mening blijft dit op welk vlak dan ook vreemd. Een R zal in mijn ogen nooit meer waard zijn dan een AUDI S3. Motorblok is hetzelfde dus die paar PK'S extra in een R is onzin (mogelijkheden zijn hetzelfde) en drift modus houden ze niet van bij AUDI.

https://www.motor1.com/news/140576/audi ... -mode/amp/
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: GOLF 8 R

Bericht door PassatB8TDI »

StarSqream schreef: 28 feb 2021, 23:39
Zag het inderdaad. Carwow geeft aan dat de R begint bij £39270 (£1400 meer dan een nieuwe S3).

Naar mijn mening blijft dit op welk vlak dan ook vreemd. Een R zal in mijn ogen nooit meer waard zijn dan een AUDI S3. Motorblok is hetzelfde dus die paar PK'S extra in een R is onzin (mogelijkheden zijn hetzelfde) en drift modus houden ze niet van bij AUDI.

https://www.motor1.com/news/140576/audi ... -mode/amp/
Volgens mij doen ze beide even veel vermogen als je ze op een bank zet. Automann-TV heeft 100-200km/h gemeten van de 7,5R, 8R en S3. Tussen de 8R en de S3 was er maar een verschil van 0,4 seconden.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

PassatB8TDI schreef: 01 mar 2021, 00:06
StarSqream schreef: 28 feb 2021, 23:39
Zag het inderdaad. Carwow geeft aan dat de R begint bij £39270 (£1400 meer dan een nieuwe S3).

Naar mijn mening blijft dit op welk vlak dan ook vreemd. Een R zal in mijn ogen nooit meer waard zijn dan een AUDI S3. Motorblok is hetzelfde dus die paar PK'S extra in een R is onzin (mogelijkheden zijn hetzelfde) en drift modus houden ze niet van bij AUDI.

https://www.motor1.com/news/140576/audi ... -mode/amp/
Volgens mij doen ze beide even veel vermogen als je ze op een bank zet. Automann-TV heeft 100-200km/h gemeten van de 7,5R, 8R en S3. Tussen de 8R en de S3 was er maar een verschil van 0,4 seconden.
Zou kunnen. Elke blok heeft sowieso niet hetzelfde vermogen. Zou best kunnen dat er ook gewoon een 8R met 310pk en een S3 met 320 pk rijden straks.
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: GOLF 8 R

Bericht door Mark_GTI »

Nou, de prijs van de 8R (nieuw) is ook een soort van bekend; €84.900 bij Graper. Wat een bizarre, belachelijk hoge bedragen moeten er betaald worden voor een beetje leuke auto. Waar is de tijd gebleven dat je nog een leuke auto kon rijden zonder financieel helemaal uitgekleed te worden?
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

Mark_GTI schreef: 17 mar 2021, 15:51 Nou, de prijs van de 8R (nieuw) is ook een soort van bekend; €84.900 bij Graper. Wat een bizarre, belachelijk hoge bedragen moeten er betaald worden voor een beetje leuke auto. Waar is de tijd gebleven dat je nog een leuke auto kon rijden zonder financieel helemaal uitgekleed te worden?
GatverDamme. Even serieus. €84k? Zijn ze gestoord ofzo hwhwhahhhahahahahhahaha.

Een R is heel leuk maar niet zooooooo leuk. Blijft alleen interessant als tweedehands aankoop dus. Smh.
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: GOLF 8 R

Bericht door Mark_GTI »

StarSqream schreef: 18 mar 2021, 02:33
Mark_GTI schreef: 17 mar 2021, 15:51 Nou, de prijs van de 8R (nieuw) is ook een soort van bekend; €84.900 bij Graper. Wat een bizarre, belachelijk hoge bedragen moeten er betaald worden voor een beetje leuke auto. Waar is de tijd gebleven dat je nog een leuke auto kon rijden zonder financieel helemaal uitgekleed te worden?
GatverDamme. Even serieus. €84k? Zijn ze gestoord ofzo hwhwhahhhahahahahhahaha.

Een R is heel leuk maar niet zooooooo leuk. Blijft alleen interessant als tweedehands aankoop dus. Smh.
Klopt. Maar, bij VW Zijm Nijmegen staan er ook 2. Ook zo goed als nieuw en die kosten rond de 65K-68K. Nog steeds heel veel geld, maar beter dan die 84K.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: GOLF 8 R

Bericht door PassatB8TDI »

Whahahhaa 84k? Zij wel...
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

Mark_GTI schreef: 18 mar 2021, 09:14
StarSqream schreef: 18 mar 2021, 02:33
Mark_GTI schreef: 17 mar 2021, 15:51 Nou, de prijs van de 8R (nieuw) is ook een soort van bekend; €84.900 bij Graper. Wat een bizarre, belachelijk hoge bedragen moeten er betaald worden voor een beetje leuke auto. Waar is de tijd gebleven dat je nog een leuke auto kon rijden zonder financieel helemaal uitgekleed te worden?
GatverDamme. Even serieus. €84k? Zijn ze gestoord ofzo hwhwhahhhahahahahhahaha.

Een R is heel leuk maar niet zooooooo leuk. Blijft alleen interessant als tweedehands aankoop dus. Smh.
Klopt. Maar, bij VW Zijm Nijmegen staan er ook 2. Ook zo goed als nieuw en die kosten rond de 65K-68K. Nog steeds heel veel geld, maar beter dan die 84K.
Staan ze online?
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: GOLF 8 R

Bericht door spikehome »

Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten