Vermogensverlies Golf 5 GTI
Geplaatst: 21 dec 2020, 21:30
Sinds kort merkte ik aan mijn auto dat hij zijn vermogen niet meer leverde. Auto met vag com uitgelezen, maar daar kwamen helemaal geen foutcodes uit.
Een rijdende log uitgevoerd, hier viel als snel op dat de turbodruk niet hoger werd dan 0,7 bar.
Vervolgens de gewenste turbodruk waardes en werkelijke met elkaar vergeleken, hier zaten geen grote afwijkingen in.
Tijdens deze zelfde log ook de dutycycle van de wastegate gelogd, deze had een korte piek van 50% en zakte daarna af naar ongeveer 38 % en bleef hier tijdens acceleratie.
De piekwaarde van de LMM zat rond de 130 g/s.
Na wat research op internet zit ik nog met een paar vragen. De dutycycle van de wastegate lijkt mij te laag, wat er op zou moeten wijzen dat de N75 niet naar behoren functioneert. Echter zitten de gewenste en werkelijke waardes van de turbodruk niet ver uit elkaar. De piekwaarde van de LMM lijkt mij ook te laag. Is het in dit geval verstandig om zowel de N75 te vervangen als de LMM of zou ik dit probleem toch ergens anders moeten zoeken? Wellicht dat de turbo op het einde van zijn leven is?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze problemen.
Voor de volledigheid nog even de specs van mijn auto.
- Golf 5 GTI BWA
- 3 inch downpipe katloos
- Forge Twintake
- GFB DV+
- gechipt
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Een rijdende log uitgevoerd, hier viel als snel op dat de turbodruk niet hoger werd dan 0,7 bar.
Vervolgens de gewenste turbodruk waardes en werkelijke met elkaar vergeleken, hier zaten geen grote afwijkingen in.
Tijdens deze zelfde log ook de dutycycle van de wastegate gelogd, deze had een korte piek van 50% en zakte daarna af naar ongeveer 38 % en bleef hier tijdens acceleratie.
De piekwaarde van de LMM zat rond de 130 g/s.
Na wat research op internet zit ik nog met een paar vragen. De dutycycle van de wastegate lijkt mij te laag, wat er op zou moeten wijzen dat de N75 niet naar behoren functioneert. Echter zitten de gewenste en werkelijke waardes van de turbodruk niet ver uit elkaar. De piekwaarde van de LMM lijkt mij ook te laag. Is het in dit geval verstandig om zowel de N75 te vervangen als de LMM of zou ik dit probleem toch ergens anders moeten zoeken? Wellicht dat de turbo op het einde van zijn leven is?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze problemen.
Voor de volledigheid nog even de specs van mijn auto.
- Golf 5 GTI BWA
- 3 inch downpipe katloos
- Forge Twintake
- GFB DV+
- gechipt
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk