Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
Rvgti
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 okt 2020, 16:20
Type auto: Golf 7 GTI facelift

Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door Rvgti »

Hallo,

Graag wou ik weten waarom die driving mode niet bij mijn auto poke is dat knopje wat je kan indrukken bij mijn gti

Ik heb een golf 7 gti performance facelift 2017
Ik kan niet eens op eco mode zetten of normaal of dergelijks weet een van jullie waar ik dit kan vinden?

Andere GTI’s hebben het van 2017
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door MARC V »

Heb je het over DCC ?
Rvgti
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 okt 2020, 16:20
Type auto: Golf 7 GTI facelift

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door Rvgti »

MARC V schreef: 25 dec 2020, 18:29 Heb je het over DCC ?
Juist mijne heeft die optie niet knopje maar sommige andere GTI’s van 2017 wel
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door StarSqream »

Rvgti schreef: 25 dec 2020, 18:21 Hallo,

Graag wou ik weten waarom die driving mode niet bij mijn auto poke is dat knopje wat je kan indrukken bij mijn gti

Ik heb een golf 7 gti performance facelift 2017
Ik kan niet eens op eco mode zetten of normaal of dergelijks weet een van jullie waar ik dit kan vinden?

Andere GTI’s hebben het van 2017
Omdat niet elke GTI uit 2017 dezelfde opties af fabriek hebben? De 1e eigenaar heeft die dus niet aangeschaft. Als je die knopje wilt moet je 'm retrofitten. Onderdeel aanschaffen en door iemand laten coderen.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door MARC V »

Rvgti schreef: 25 dec 2020, 21:55
MARC V schreef: 25 dec 2020, 18:29 Heb je het over DCC ?
Juist mijne heeft die optie niet knopje maar sommige andere GTI’s van 2017 wel
Die van mij is ook van 12/2017 en heeft ook geen dcc.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door StarSqream »

MARC V schreef: 26 dec 2020, 06:19
Rvgti schreef: 25 dec 2020, 21:55
MARC V schreef: 25 dec 2020, 18:29 Heb je het over DCC ?
Juist mijne heeft die optie niet knopje maar sommige andere GTI’s van 2017 wel
Die van mij is ook van 12/2017 en heeft ook geen dcc.
Die optie is ook niet aangeschaft dus.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door MARC V »

StarSqream schreef: 26 dec 2020, 20:20
MARC V schreef: 26 dec 2020, 06:19
Rvgti schreef: 25 dec 2020, 21:55

Juist mijne heeft die optie niet knopje maar sommige andere GTI’s van 2017 wel
Die van mij is ook van 12/2017 en heeft ook geen dcc.
Die optie is ook niet aangeschaft dus.
Nee klopt,
ik dacht gelezen te hebben dat die optie bij nieuwkoop 1000-1300 euro kost,klopt dat?
Waarschijnlijk zal dat dan wel te duur geweest zijn voor de vorige eigenaar.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door StarSqream »

MARC V schreef: 27 dec 2020, 06:30
StarSqream schreef: 26 dec 2020, 20:20
MARC V schreef: 26 dec 2020, 06:19

Die van mij is ook van 12/2017 en heeft ook geen dcc.
Die optie is ook niet aangeschaft dus.
Nee klopt,
ik dacht gelezen te hebben dat die optie bij nieuwkoop 1000-1300 euro kost,klopt dat?
Waarschijnlijk zal dat dan wel te duur geweest zijn voor de vorige eigenaar.
Volgens mij heb je 2 opties. Driving Mode Selection zonder DCC en een optie met DCC. Als je de optie zonder DCC hebt dan kun je ook een ander modus inschakelen maar de vering wordt niet aangepast (alleen stuur en gasrespons). VW kennende kost het zeker wel een paar duizend euro. En vooral met aanpasbare vering (DCC), dan kost het zeker wel zoveel.

Denk dat het dan net iets te duur is geweest om aan te vinken OF de koper wist niet wat het was. Toen ik mijn GTI kocht dat ik ook dat dat standaard was en als je geen knop hebt dat je deze via de scherm kunt instellen. Pas NA aankoop kwam ik erachter dat dat zeker niet mogelijk was. Gelukkig is retrofit (laten inbouwen) wel goedkoop. Rond €200.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door MARC V »

StarSqream schreef: 28 dec 2020, 19:30
MARC V schreef: 27 dec 2020, 06:30
StarSqream schreef: 26 dec 2020, 20:20

Die optie is ook niet aangeschaft dus.
Nee klopt,
ik dacht gelezen te hebben dat die optie bij nieuwkoop 1000-1300 euro kost,klopt dat?
Waarschijnlijk zal dat dan wel te duur geweest zijn voor de vorige eigenaar.
Volgens mij heb je 2 opties. Driving Mode Selection zonder DCC en een optie met DCC. Als je de optie zonder DCC hebt dan kun je ook een ander modus inschakelen maar de vering wordt niet aangepast (alleen stuur en gasrespons). VW kennende kost het zeker wel een paar duizend euro. En vooral met aanpasbare vering (DCC), dan kost het zeker wel zoveel.

Denk dat het dan net iets te duur is geweest om aan te vinken OF de koper wist niet wat het was. Toen ik mijn GTI kocht dat ik ook dat dat standaard was en als je geen knop hebt dat je deze via de scherm kunt instellen. Pas NA aankoop kwam ik erachter dat dat zeker niet mogelijk was. Gelukkig is retrofit (laten inbouwen) wel goedkoop. Rond €200.
Dat klopt idd wat je zegt,er zijn 2 opties,dcc zonder dat de vering word aangepast,dus alleen stuur en gas,en dcc met vering aanpasing.
Net eens even op internet wat over dcc opgezocht,zijn ik weet niet hoeveel topic's over op verschillende forum's.
De 1 zegt het is het geld niet waard,de ander zegt dan weer het is een onmisbare optie.
Anderen zeggen dan weer als je met 19'' wil rijden moet je dcc hebben ?
Er zijn veel verschillende meningen over die dcc.
Persoonlijk denk ik niet dat ik daar veel mee zou doe,
telkens als je een betere of slechtere weg op rijd je vering aanpassen?
Zelf heb ik geen dcc en ik vind dat mijn auto op de weg plakt,
mijn vorige golf 6 rijd mijn vrouw nu mee,
als ik daar nu zo af en toe mee rijd heb ik zoiets van wat is dit voor een schommelpaard t.o.v. mijn gti.
Ik zag zo'n kw dcc schroefset,alles erop en eraan net geen 3000 euro.

https://www.extreme-carstyling.nl/kw-su ... 05-13.html

Wat jij daar zegt van retrofitten voor 200euro,wat heb je dan?
Enkel stuur en gasrespons?
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door John »

Op mijn Golf 7 GTI Performance heb ik dus DCC af fabriek zitten.
En ik heb inmiddels een goede vergelijking kunnen maken door op verschillende sets te hebben gereden.
Toen mijn auto nog op dat originele onderstel stond vond ik het wel oke maar nog niet dat wauw effect.
Ik reed vaak met de dempers in sportstand. Alleen vond ik als je rustig en normaal reed dat er niet heel veel verschil tussen de normale stand en de sportstand zat.
In de sportstand merkte je pas als je flink op het gas ging dat de demping kneiter stug werd.
Maar ik wilde, zoals met elke auto die ik heb gehad, laag rijden.
De optie alleen veren had ik al vrij snel van tafel geveegd want in sommige gevallen vind ik de auto dan niet mooi op zijn wielen staan en bovendien niet laag genoeg.
Ik dacht eerst dan ga ik voor een KW V1 schroefset en dan met DCC delete kit zodat ik geen storing krijg.
Dus dat gedaan en ja het reed wel goed maar toch met sportief bochtenwerk met de DCC in sportstand miste ik toch wat en de voorwielen liepen dan soms ook aan ondanks de fender-mod.
Na lang twijfelen. nadenken, zuchten, toch de knip opengetrokken en voor een KW schroefset met DDC plug en play gegaan en mijn "oude" schroefset verkocht.
En ik moet echt zeggen, ja het kost een flinke bak geld maar jongens wat rijd deze set lekker.
Ik rij net zo laag als op die andere set en zelfs in comfort stand loopt er niks aan.
Rij nu meestal in de normale stand.
In de sportstand is het ook niet bonkerig zoals met de originele dempers wel het geval is als je over bepaalde oneffenheden rijd.
Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Het plaatje is nu compleet zoals de auto hoort te zijn.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door MARC V »

John schreef: 29 dec 2020, 14:03 Op mijn Golf 7 GTI Performance heb ik dus DCC af fabriek zitten.
En ik heb inmiddels een goede vergelijking kunnen maken door op verschillende sets te hebben gereden.
Toen mijn auto nog op dat originele onderstel stond vond ik het wel oke maar nog niet dat wauw effect.
Ik reed vaak met de dempers in sportstand. Alleen vond ik als je rustig en normaal reed dat er niet heel veel verschil tussen de normale stand en de sportstand zat.
In de sportstand merkte je pas als je flink op het gas ging dat de demping kneiter stug werd.
Maar ik wilde, zoals met elke auto die ik heb gehad, laag rijden.
De optie alleen veren had ik al vrij snel van tafel geveegd want in sommige gevallen vind ik de auto dan niet mooi op zijn wielen staan en bovendien niet laag genoeg.
Ik dacht eerst dan ga ik voor een KW V1 schroefset en dan met DCC delete kit zodat ik geen storing krijg.
Dus dat gedaan en ja het reed wel goed maar toch met sportief bochtenwerk met de DCC in sportstand miste ik toch wat en de voorwielen liepen dan soms ook aan ondanks de fender-mod.
Na lang twijfelen. nadenken, zuchten, toch de knip opengetrokken en voor een KW schroefset met DDC plug en play gegaan en mijn "oude" schroefset verkocht.
En ik moet echt zeggen, ja het kost een flinke bak geld maar jongens wat rijd deze set lekker.
Ik rij net zo laag als op die andere set en zelfs in comfort stand loopt er niks aan.
Rij nu meestal in de normale stand.
In de sportstand is het ook niet bonkerig zoals met de originele dempers wel het geval is als je over bepaalde oneffenheden rijd.
Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Het plaatje is nu compleet zoals de auto hoort te zijn.
Als je zoals jij al verschillende sets geprobeerd hebt zul je het verschil wel weten.
M.a.w dcc origineel van de fabriek uit is goed maar met zo'n kw schroefset nog veel beter.
Die van mij staat gewoon op originele veren zonder dcc en voor mij persoonlijk vind ik dat de auto heel fijn rijd.
Nu heb ik wel nooit in een auto met dcc gezeten,mss als ik het verschil voel dat ik dan ook zeg van wat een wereld van verschil.
Jordiil
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2021, 19:12
Type auto: Golf 7 5 GTI Perf

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door Jordiil »

Goedenavond,

Mijn Golf 7.5 GTI heeft ook geen DCC af fabriek. Ik lees hier het een en ander over stuur en gasrespons. Maar was met de mode select ook niet de DSG wat ‘agressiever’? Hoor hier graag meer over van jullie!

Met vriendelijke groet,

Jordi Loonen
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Driving modes golf 7.5 gti performance facelift

Bericht door John »

Jordiil schreef: 12 jul 2021, 19:15 Goedenavond,

Mijn Golf 7.5 GTI heeft ook geen DCC af fabriek. Ik lees hier het een en ander over stuur en gasrespons. Maar was met de mode select ook niet de DSG wat ‘agressiever’? Hoor hier graag meer over van jullie!

Met vriendelijke groet,

Jordi Loonen
Gasrespons merk ik zelf niks van.
Merk wel dat het stuur zwaarder of lichter stuurt en dat het sperdif zijn werk doet maar meer niet.
Ja oke als je hem op eco zet dan heb je het vermogen van een elektrische fiets maar dan nog reageert het gas hetzelfde.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten