OBDEleven en gechipte auto

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
MVfighter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2020, 15:29
Type auto: Golf 7

OBDEleven en gechipte auto

Bericht door MVfighter »

Beste forumleden,

Momenteel zit ik eraan te denken om OBDEleven Pro aan te schaffen. Ik heb echter een stage 1+ tune (incl. DSG aanpassingen) op mijn auto zitten. Hebben de aanpassingen die je met de OBD verricht (nadelige) gevolgen voor je tune? Ik vraag mij dit af; ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die OBDEleven c.q VCDS gebruiken op hun gechipte auto.

Ik heb het hier over de meest basic aanpassingen, denk aan DRL aanpassingen overdag of ESC compleet uit te zetten. Dus zeker geen (long) coding die (in)direct invloed zou moeten hebben op de parameters van mijn tune.

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: OBDEleven en gechipte auto

Bericht door PassatB8TDI »

Nope, hebben namelijk niks met elkaar te maken. Tenzij je met OBDeleven iets kan/wil aanpassen aan je ECU/TCU ofzo..

Wel een beetje oppassen met die 'one click mods' van OBDeleven. Er staan bijvoorbeeld wel eens dingen bij die je kan selecteren, terwijl het niet eens aanwezig is op je auto. Daarmee kan je best wat verkloten en dan ben je wel even bezig om dat weer te fixen.

Ikzelf heb de website van stemei gebruikt voor aanpassingen met VCDS. Misschien kan jij daar nog wat mee.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: OBDEleven en gechipte auto

Bericht door StarSqream »

MVfighter schreef: 30 dec 2020, 02:30 Beste forumleden,

Momenteel zit ik eraan te denken om OBDEleven Pro aan te schaffen. Ik heb echter een stage 1+ tune (incl. DSG aanpassingen) op mijn auto zitten. Hebben de aanpassingen die je met de OBD verricht (nadelige) gevolgen voor je tune? Ik vraag mij dit af; ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die OBDEleven c.q VCDS gebruiken op hun gechipte auto.

Ik heb het hier over de meest basic aanpassingen, denk aan DRL aanpassingen overdag of ESC compleet uit te zetten. Dus zeker geen (long) coding die (in)direct invloed zou moeten hebben op de parameters van mijn tune.

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Is geen enkel probleem voor je tune. Ik gebruik ook gewoon Obdeleven icm tuning en kan makkelijk aanpassingen doen. De 'one click' apps zijn overigens veilig. Je kunt namelijk geen app activeren als je auto die niet ondersteund. Je krijgt een waarschuwing/foutmelding. ESC staat bij mij ECHT uit als ik wil, DRL heb ik aangepast zodat alles UIT is als de stand op 0 is en zo nog veel meer dingen. Is een aanrader en veilig als je niet zelf gaat lopen kloten met longcoding of vcds gaat gebruiken.
MVfighter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2020, 15:29
Type auto: Golf 7

Re: OBDEleven en gechipte auto

Bericht door MVfighter »

Bedankt voor jullie reacties! Zijn de ‘one click’ apps ontworpen door de ontwikkelaars, of komen deze van (random) gebruikers uit de lijst?

Ik zoek uiteraard eerst op of ik bepaalde opties op mijn auto heb, voordat ik aanpassingen ga doen.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: OBDEleven en gechipte auto

Bericht door StarSqream »

MVfighter schreef: 30 dec 2020, 19:31 Bedankt voor jullie reacties! Zijn de ‘one click’ apps ontworpen door de ontwikkelaars, of komen deze van (random) gebruikers uit de lijst?

Ik zoek uiteraard eerst op of ik bepaalde opties op mijn auto heb, voordat ik aanpassingen ga doen.
Er is een obdeleven forum met 'experts' die de apps ontwerpen. Als een gebruiker tips heeft op de forum dan gaan die zogenoemde experts eerst controleren of alles klopt en werkt en dan komt het online. Je kunt er dus vanuit gaan dat het naar behoren werkt. Als je een app wilt coderen terwijl je auto die optie niet heeft dan krijg je een melding 'niet ondersteund'. Dus het kan niet fout gaan. Longcoding zit het gevaar in en is daarom 'pro' aka voor de professional lol.
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten