Golf GTE van Hans...
Golf GTE van Hans...
Golf GTE 1.4 TSI hybride '15 (300 pk en 500 Nm)
Meer emotie, minder emissie...
Meer emotie, minder emissie...
Re: Golf GTE van Hans...
Afspraak is gemaakt... Volgende week wordt m'n GTE stage 1 gechipt bij JD Engineering. Verwachting is ca. 300 pk en 500 Nm.
Gaat wel een pittig bakkie worden
Zal jullie op de hoogte houden.
Dit is het verwachte verloop zoals het wordt aangegeven op de site van JD:
Gaat wel een pittig bakkie worden
Zal jullie op de hoogte houden.
Dit is het verwachte verloop zoals het wordt aangegeven op de site van JD:
Golf GTE 1.4 TSI hybride '15 (300 pk en 500 Nm)
Meer emotie, minder emissie...
Meer emotie, minder emissie...
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: Golf GTE van Hans...
Van mensen uit mijn omgeving die dezelfde auto hebben met de tuning van JD heb ik enkel vernomen dat het heerlijk rijd en dat ie nu erg snel is.
Als je 102 tankt, dan doet ie zelfs 310 a 315pk.
Als je 102 tankt, dan doet ie zelfs 310 a 315pk.
Re: Golf GTE van Hans...
Ik tank in beide Golf's BP Ultimate 98. Dat zal rond de 300-305 pk gaan opleveren. Nou vind ik het koppelverloop belangrijker dan het max vermogen, maar toch...
Iets duurder deze benzine, maar het bevalt me erg goed. Zorgt o.a. voor schoner blijven van het inlaattraject en dat is bij deze motoren erg relevant. Motor draait ook stiller en zuiniger.
Golf GTE 1.4 TSI hybride '15 (300 pk en 500 Nm)
Meer emotie, minder emissie...
Meer emotie, minder emissie...
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: Golf GTE van Hans...
Dit is met 102 oktaan van Aral.jmkoole schreef: ↑14 jan 2021, 21:53Ik tank in beide Golf's BP Ultimate 98. Dat zal rond de 300-305 pk gaan opleveren. Nou vind ik het koppelverloop belangrijker dan het max vermogen, maar toch...
Iets duurder deze benzine, maar het bevalt me erg goed. Zorgt o.a. voor schoner blijven van het inlaattraject en dat is bij deze motoren erg relevant. Motor draait ook stiller en zuiniger.
https://www.facebook.com/JDEngineering. ... 3168343608
Re: Golf GTE van Hans...
Vandaag mn eigen 'laadpaal' in de garage opgehangen. De GTE laadt tot max 16A. Ik gebruik de stand 10A, omdat ik geen aparte groep in gebruik heb. Bij 10A is een compleet lege accu in ca. 4 uur weer vol (8,8 kWh).
Dit is ideaal. Even boodschappen doen of naar familie, thuis de stekker er in en een tijdje later zit de accu weer vol. In en rond de woonplaats zal ik geen benzine meer verstoken.
Dit is ideaal. Even boodschappen doen of naar familie, thuis de stekker er in en een tijdje later zit de accu weer vol. In en rond de woonplaats zal ik geen benzine meer verstoken.
Golf GTE 1.4 TSI hybride '15 (300 pk en 500 Nm)
Meer emotie, minder emissie...
Meer emotie, minder emissie...
Re: Golf GTE van Hans...
Welkom Hans! Mooie GTE!
Heb je PV panelen om te compenseren voor het extra energie verbruik?
Ben benieuwd hoe de 300pk's gaan bevallen na de JD kuur!
Serviced by EM Services.
Heb je PV panelen om te compenseren voor het extra energie verbruik?
Ben benieuwd hoe de 300pk's gaan bevallen na de JD kuur!
Serviced by EM Services.
Serviced by EMServices.
Re: Golf GTE van Hans...
Ja, ik vang per jaar 2500 kwh op met mn zonnepanelen. Dat is genoeg stroom voor ca. 15.000 km.
Golf GTE 1.4 TSI hybride '15 (300 pk en 500 Nm)
Meer emotie, minder emissie...
Meer emotie, minder emissie...
Re: Golf GTE van Hans...
Vanavond met de GTE naar JD Engineering in Lochem geweest. Samen met Jos (JB Autoservice Dieverbrug). Jos heeft gisteren de technische pre-check gedaan. Feitelijk een noodzakelijke stap, omdat je pas de mooiste resultaten krijgt met een technisch perfecte auto.
Er was nog een klant van Jos, met een fraaie Audi A4 2.0 tdi. Deze werd gechipt op de rollenbank. Mooi om te zien hoe vermogen en koppel in de praktijk worden gemeten. 209 pk en ruim 500 Nm leverde de diesel, klant liep met een glimlach door de werkplaats...
Ondertussen werd mijn auto aan de computer gehangen, de bestaande software van benzinemotor, elektromotor en dsg versnellingsbak uitgelezen, aangepast en weer teruggeschreven. Duurt allemaal een tijdje natuurlijk, maar dat gaf mij de gelegenheid de werkplaats te bekijken. De fraaie RS6 van Jeroen Dik stond er weer prachtig bij. Wat een imposante machine...
Na controle en testrit met de GTE namen we afscheid en reed ik naar huis. Wat een verschil :laugh:
Ca. 300 pk en 500 Nm levert de GTE nu. Zoveel kracht heb ik nog niet ervaren in één van mijn eerdere auto's... in één woord indrukwekkend.... Helaas regende het stevig en was het donker op de terugweg, dus ik heb de auto nog niet uitvoerig kunnen testen. Maar even het gaspedaal indrukken en ik zat op de 200 km/uur, dat gaat nu zooo gemakkelijk
Morgen hopelijk droog asfalt, want de voorbanden weten zich op de kletsnatte weg geen raad met zoveel trekkracht.
Al met al een geslaagde operatie, waar ik nog veel plezier van hoop te hebben. Bedankt Jeroen, Mark (JD) en Jos (JB).
Er was nog een klant van Jos, met een fraaie Audi A4 2.0 tdi. Deze werd gechipt op de rollenbank. Mooi om te zien hoe vermogen en koppel in de praktijk worden gemeten. 209 pk en ruim 500 Nm leverde de diesel, klant liep met een glimlach door de werkplaats...
Ondertussen werd mijn auto aan de computer gehangen, de bestaande software van benzinemotor, elektromotor en dsg versnellingsbak uitgelezen, aangepast en weer teruggeschreven. Duurt allemaal een tijdje natuurlijk, maar dat gaf mij de gelegenheid de werkplaats te bekijken. De fraaie RS6 van Jeroen Dik stond er weer prachtig bij. Wat een imposante machine...
Na controle en testrit met de GTE namen we afscheid en reed ik naar huis. Wat een verschil :laugh:
Ca. 300 pk en 500 Nm levert de GTE nu. Zoveel kracht heb ik nog niet ervaren in één van mijn eerdere auto's... in één woord indrukwekkend.... Helaas regende het stevig en was het donker op de terugweg, dus ik heb de auto nog niet uitvoerig kunnen testen. Maar even het gaspedaal indrukken en ik zat op de 200 km/uur, dat gaat nu zooo gemakkelijk
Morgen hopelijk droog asfalt, want de voorbanden weten zich op de kletsnatte weg geen raad met zoveel trekkracht.
Al met al een geslaagde operatie, waar ik nog veel plezier van hoop te hebben. Bedankt Jeroen, Mark (JD) en Jos (JB).
Golf GTE 1.4 TSI hybride '15 (300 pk en 500 Nm)
Meer emotie, minder emissie...
Meer emotie, minder emissie...
Re: Golf GTE van Hans...
Kijk dat compenseert lekker!
Mooi verslag van je JD kuur. Erg mooie waardes die ze uit de GTE persen!
Serviced by EM Services.
Serviced by EMServices.
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: Golf GTE van Hans...
Veel plezier met het nieuwe vermogen.
Die Rs6 is niet van Jeroen trouwens. Hij heeft een daytona grijze Rs6.
Die Rs6 is niet van Jeroen trouwens. Hij heeft een daytona grijze Rs6.
Re: Golf GTE van Hans...
Klopt, maar er stonden er op dat moment zelfs twee...
Ben altijd wat voorzichtig met plaatsen van kentekens van auto's van anderen. Maar de RS6 van Jeroen is wel een visitekaartje van het bedrijf, dus...
Ben altijd wat voorzichtig met plaatsen van kentekens van auto's van anderen. Maar de RS6 van Jeroen is wel een visitekaartje van het bedrijf, dus...
Golf GTE 1.4 TSI hybride '15 (300 pk en 500 Nm)
Meer emotie, minder emissie...
Meer emotie, minder emissie...
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: Golf GTE van Hans...
Dat is 'm idd. De andere is van een klant die 750pk ofzo doet.
In de Google playstore (als je een Android hebt) heb je een app genaamd 'Plate Overlay' , daarmee kan je kentekens volledig geel maken, waardoor kentekens verborgen blijven.
In de Google playstore (als je een Android hebt) heb je een app genaamd 'Plate Overlay' , daarmee kan je kentekens volledig geel maken, waardoor kentekens verborgen blijven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten