olielek distributiedeksel golf 6 gti 2010

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Steve84
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2020, 09:19
Type auto: Golf 6 gti dsg

olielek distributiedeksel golf 6 gti 2010

Bericht door Steve84 »

hallo
heb een probleem , zal even kort uitleggen , hoop dat iemand mij kan helpen...

heb een olielek en na goed zoeken heb ik vastgesteld dat het van mijn distributiedeksel komt...dit is met kit afgedicht..
ik heb dit volledig gedemonteerd en alles proper gemaakt en nieuwe kit aangedaan.
alles terug monteren ging goed tot dat ik mijn krukaspolie wou monteren , het boutgat komt niet 100 procent meer uit ?
ik heb dit toch gemonteerd en nu krijg ik foutmelding van nokkenas/krukassensor ????
en de wagen rijd wel maar trekt niet meer goed op en start moeilijker...
weet iemand of ik iets verkeerd doe bij het demonteren van dit deksel??? lijkt mij toch gewoon eraf en erop zetten , niets speciaals?
heb wel de motorsteun moeten demonteren en laten zakken maar kan toch allemaal geen kwaad bij mijn weten..
bedankt alvast en hoop dat iemand hier ervaring mee heeft
grts
Gebruikersavatar
Tomtomm
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mar 2017, 10:10
Type auto: Seat Leon FR

Re: olielek distributiedeksel golf 6 gti 2010

Bericht door Tomtomm »

Storing toevallig p0016?

Als je verhaal zo lees denk ik dat de timing van je motor niet goed meer staat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Steve84
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2020, 09:19
Type auto: Golf 6 gti dsg

Re: olielek distributiedeksel golf 6 gti 2010

Bericht door Steve84 »

hey,bedankt alvast voor de reactie

ja dacht wel dat het die code was, ik ga morgen nog is aan computer hangen...
maar kan de timing zomaar veranderen bij demonteren van het deksel?
grts
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: olielek distributiedeksel golf 6 gti 2010

Bericht door NielsED30 »

Bij het loshalen kan je krukastap soort van "loskomen" waardoor die scheef gaat zitten.. Dan kan je ketting wat verspringen wat resulteert in jou klachten. Ik zou niet meer rijden voor het is opgelost.

Officieel moet je je krukaspoelie eraf halen en een soort opzetstuk terug monteren met de originele bout, zodat die krukastap op zijn plek blijft zitten om dit te voorkomen..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 27 gasten