Goedemiddag
Ik sta op het punt een wagen te kopen in Nederland (ikzelf ben particulier uit België) maar geraak niet helemaal wijs uit de unieke regeling in Nederland...
Heel concreet, de wagen waar 'k m'n oog op heb laten vallen is van 2017, was oorspronkelijk van een bedrijf maar is nu op particuliere naam gezet en volgens de verkoper dus een "marge-wagen".
Wil dat dan zeggen dat als hij de wagen aan een Nederlander verkoopt dat die nog de rest BPM moet bijbetalen of blijft die gewoon in de wagen zitten?
Ik vraag dit omdat volgens de berekening de rest BPM nog 3700 euro is, en dat bij export de verkoper die dus zal/kan terugvorderen, maar wil dit dan zeggen dat ik dit kan gebruiken in m'n onderhandelingen of trekt de verkoper dit sowieso terug ongeacht aan welke nationaliteit hij verkoopt en dit dus geen verschil maakt?
Hopelijk is m'n uiteenzetting wat duidelijk (en juist), en kan iemand me wat meer duidelijkheid verschaffen
Groeten
Jos
Vraag ivm Bpm, margewagen,...
Vraag ivm Bpm, margewagen,...
Laatst gewijzigd door Josmk7 op 19 jan 2021, 05:23, 3 keer totaal gewijzigd.
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: Vraag ivm Bpm, margewagen,...
Marge auto betekent dat er geen BTW bovenop de prijs komt. Als het goed is zit er nog idd een beetje rest-BPM op. Dit kan de eigenaar terugvragen als ie aangeeft dat de auto wordt geëxporteerd.
Als het goed is, hoort de eigenaar dat van de (Nederlandse) vraagprijs af te halen. In principe betaal je dan een 'exportprijs'.
Als het goed is, hoort de eigenaar dat van de (Nederlandse) vraagprijs af te halen. In principe betaal je dan een 'exportprijs'.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten