Onstationar lopen van motor

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
STECH38
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2021, 19:49
Type auto: Golf MK6 ED35

Onstationar lopen van motor

Bericht door STECH38 »

Beste leden,

Sinds kort ben ik een apetrotse eigenaar van een golf gti ed35 uit 2011 met alle toeters en bellen.

Ik heb gemerkt dat de auto wat onstationair loopt, vooral met airco uit(?). Hij loopt ongeveer tussen de 800-1700.

Nou reed ik een stukje snelweg, onderweg naar Belgie tot ik een motorstoring kreeg ( dashboardlampje ). Eerste beste garage gegaan en laten uitlezen.
Hij gaf 3 meldingen :

- P2279 Valse lucht in inlaatsysteem
- Cilinderrij 1, brandstof berekeningssysteem ; systeem te arm
- Nullastregeling : toerental boven voorgeschreven waarde

Ik heb het luchtfilterhuis vervangen ( motorafdekkap ) want er zat een gat/scheur in. Heeft NIET geholpen.

Kan iemand mij aub helpen? Misschien leden met het zelfde probleem?

Btw, k&n cold air intake, 3”downpipe BullX, 317 pk 420nm.

Mijn dank is groot!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Glasvezel
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2021, 00:42
Type auto: Golf MK6 R stage 4

Re: Onstationar lopen van motor

Bericht door Glasvezel »

Hoi,
Ik heb een 6R en had het ook.
1 injector was niet meer in orde.
Ik zou je injectoren laten testen want met airco aan was mij probleem ook weg en rijdend geen probleem.


Mvg
STECH38
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2021, 19:49
Type auto: Golf MK6 ED35

Re: Onstationar lopen van motor

Bericht door STECH38 »

Hoi Glasvezel dankje voor je reactie, zal ik zeker ook doen. Ik heb ook gemerkt dat na het rijden rustig,vlot maakt niet uit, dat er rook/damp vrijkomt vanuit mijn oliedop.

Is het mogelijk dat mijn oliedop op 1 of ander manier niet goed aansluit of verouderd is en er op die manier valse lucht wordt aangezogen, wanr zover ik weet wordt dat niet opgemeten door de lmm.

Mvg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Onstationar lopen van motor

Bericht door John »

STECH38 schreef: 08 jul 2021, 22:56 Hoi Glasvezel dankje voor je reactie, zal ik zeker ook doen. Ik heb ook gemerkt dat na het rijden rustig,vlot maakt niet uit, dat er rook/damp vrijkomt vanuit mijn oliedop.

Is het mogelijk dat mijn oliedop op 1 of ander manier niet goed aansluit of verouderd is en er op die manier valse lucht wordt aangezogen, wanr zover ik weet wordt dat niet opgemeten door de lmm.

Mvg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die damp is normaal. Olie is heet bij warme motor dus dat geeft damp als je de dop eraf draait.
Vandaar dat als je veel korte stukken zou rijden dat je dan sludge kan krijgen door condens (vocht in je olie).
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
STECH38
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2021, 19:49
Type auto: Golf MK6 ED35

Re: Onstationar lopen van motor

Bericht door STECH38 »

Hoi John,

Het rare is dat er rook/damp vanuit de olievuldop komt wanneer hij er nog op zit -_-‘ vandaag een nieuwe oliedop gekocht, komt helaas nog steeds rook vanuit de dop en niet stationair lopen.. morgen de carterventilatie veranderen, hopen dat het ermee opgelost wordt.. :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast