chiptuning golf 5 gti van 2005 met dsg

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Hanske
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:51

chiptuning golf 5 gti van 2005 met dsg

Bericht door Hanske »

Ik zou graag mijn vw golf 5 gti willen chippen... Deze heeft 78000 km en heeft ook dsg.

Ik hoor van verschillende bronnen vertellen dat het niet goed is om een gti met dsg te laten chippen... De koppel kan zeer gevaarlijk worden voor de dsg waardoor je stukken gaat rijden. Heeft er iemand enige ervaring bij? zoja, waar hebt u de auto laten chippen? Of raad je eerder iets anders aan?

Alvast bedankt.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: chiptuning golf 5 gti van 2005 met dsg

Bericht door Wilcoos »

Even zoeken op het forum.

Zeker meer dan de helft hier heeft denk zijn auto laten chippen. Groot deel hiervan bij de sponsor. Ook veel dsg's. Als het goed gebeurt is er niets aan het handje, je kan zelfs je bak nog wat aan laten passen naar jouw wensen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: chiptuning golf 5 gti van 2005 met dsg

Bericht door GolfL »

Mijn GTI heeft ook DSG en is gechipt door JD engineering(sponsor).

Standaard mag een DSG volgens de boekjes 350Nm koppel verdragen. Maar als je je koppelingsdruk laat verhogen (ook door JD), kan de koppeling zo'n 500Nm aan. Wat er dan gebeurd is dat de druk van de koppeling word verhoogt(platen worden harder tegen elkaar gedrukt), waardoor de koppeling niet/later gaat slippen.

Mijn GTI leverd nu 460Nm koppel, en bij mijn DSG onderhoudsbeurt (gistere uitgevoerd), bleek dat na zo'n 6000km wat ik er na de tuning mee heb gereden. De koppeling niet/nauwelijks heeft geslipt, de DSG olie was nog steeds kraakhelder. Dit is inclusief een circuit rit, en ik rij verder best sportief al zeg ik het zelf ;)

Dus Tuning met DSG schadelijk?

Ja: bij slechte tuning en niet de DSG-druk laten verhogen
Nee: Bij goeie tuning en DSG-druk laten verhogen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Hanske
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:51

Re: chiptuning golf 5 gti van 2005 met dsg

Bericht door Hanske »

Aah ok... Merci. Maar het kan dus geen kwaad ook omdat ik één van de eerste golfjes heb met dsg? Ik was met mijn passat bij ppe geweest (power plus engeneering) in anderlecht maar wil hier gerust vr na anderlecht komen... Moet de dsg-olie dan vaker vervangen worden? Kan een originele vw-garage dit zien of deze gechipt is? Grtz
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: chiptuning golf 5 gti van 2005 met dsg

Bericht door Edition30 »

Wilcoos schreef:Even zoeken op het forum.

Zeker meer dan de helft hier heeft denk zijn auto laten chippen. Groot deel hiervan bij de sponsor. Ook veel dsg's. Als het goed gebeurt is er niets aan het handje, je kan zelfs je bak nog wat aan laten passen naar jouw wensen.
Een link naar een overzicht op het forum van auto`s die zijn gechipt met en zonder DSG.

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ?f=20&t=52
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: chiptuning golf 5 gti van 2005 met dsg

Bericht door GolfL »

Goed voorbeeld daarvan is de auto van spuugemmer. Die heeft een andere turbo erop zitten icm een DSG bak.

Je ziet dat het koppel op 500,9Nm zit, volgensmij kon de turbo meer doen, maar ivm het maximum van de (standaard) koppelingsplaten is het geknepen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Hanske
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:51

Re: chiptuning golf 5 gti van 2005 met dsg

Bericht door Hanske »

Idd, lekker resultaat wel :). Ma van welk jaar is die gti dan? Standaard dsg? Greetz... Thx for info
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 121 gasten