Aankoop GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
LigLaagindie7
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2021, 20:29
Type auto: golf 7 gti

Aankoop GTI

Bericht door LigLaagindie7 »

Hey,

Ik wou eens weten hoe de meeste van jullie, jullie auto hebben gekocht.

Want ik zie toch wel dat de Golf 7 GTI boven de 2018, wel een dure wagen is ( 25K-30K 2e hands ).

Nemen jullie dan bv een autolening aan of zijn het meestal lease wagens?

Bedankt voor jullie tijd.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Aankoop GTI

Bericht door ChielED35 »

Lenen doe ik alleen voor m’n huis. Een auto koop ik van mn eigen geld en als ik geen geld heb koop ik geen auto.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Valk
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2018, 22:49
Type auto: Golf 7 GTD
Locatie: Noord Nederland

Re: Aankoop GTI

Bericht door Valk »

ChielED35 schreef: 11 nov 2021, 19:01 Lenen doe ik alleen voor m’n huis. Een auto koop ik van mn eigen geld en als ik geen geld heb koop ik geen auto.
Dit dus. Geen geld uitgeven wat je niet hebt.
Golf 7 GTD
Polo 9n3 1.9 tdi
Peugeot 206 gti
Peugeot 106 gti
LigLaagindie7
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2021, 20:29
Type auto: golf 7 gti

Re: Aankoop GTI

Bericht door LigLaagindie7 »

Valk schreef: 11 nov 2021, 19:04
ChielED35 schreef: 11 nov 2021, 19:01 Lenen doe ik alleen voor m’n huis. Een auto koop ik van mn eigen geld en als ik geen geld heb koop ik geen auto.
Dit dus. Geen geld uitgeven wat je niet hebt.
Hoe betalen mensen dan die 30K zonder lening😂

Als ik 30K zou hebben gespaard en op het punt sta om een auto te kopen met dat geld, zal ik liever terug draaien naar een woonst en daar die 30K aan uitgeven😂
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Aankoop GTI

Bericht door Vissa »

LigLaagindie7 schreef: 11 nov 2021, 19:23
Valk schreef: 11 nov 2021, 19:04
ChielED35 schreef: 11 nov 2021, 19:01 Lenen doe ik alleen voor m’n huis. Een auto koop ik van mn eigen geld en als ik geen geld heb koop ik geen auto.
Dit dus. Geen geld uitgeven wat je niet hebt.
Hoe betalen mensen dan die 30K zonder lening😂

Als ik 30K zou hebben gespaard en op het punt sta om een auto te kopen met dat geld, zal ik liever terug draaien naar een woonst en daar die 30K aan uitgeven😂
In Nederland durf ik wel te zeggen dat 80+% van de auto's is ,,gekocht'' d.m.v. een lening of lease. Ik heb echter altijd meegekregen van thuis iets niet te kopen als ik daar het geld niet voor heb.

Heb je geen 30k? Dan kun je het gewoon niet kopen.

Op de vraag hoe mensen dat dan wel doen, er zijn genoeg mensen met een prima baan die dat gewoon kunnen betalen. Ligt eraan hoeveel prio je eraan geeft, wat de rest van je uitgaven zijn en je gezinssituatie etc.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
lolobal
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 aug 2021, 13:39
Type auto: MK7 GTI

Re: Aankoop GTI

Bericht door lolobal »

ChielED35 schreef:Lenen doe ik alleen voor m’n huis. Een auto koop ik van mn eigen geld en als ik geen geld heb koop ik geen auto.
Same here, toen ik het geld had heb ik de aankoop gedaan. Ga aub geen lening aan voor een auto, het kan lelijk uitpakken.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Aankoop GTI

Bericht door MARC V »

Vissa schreef: 11 nov 2021, 19:56
LigLaagindie7 schreef: 11 nov 2021, 19:23
Valk schreef: 11 nov 2021, 19:04

Dit dus. Geen geld uitgeven wat je niet hebt.
Hoe betalen mensen dan die 30K zonder lening😂

Als ik 30K zou hebben gespaard en op het punt sta om een auto te kopen met dat geld, zal ik liever terug draaien naar een woonst en daar die 30K aan uitgeven😂
In Nederland durf ik wel te zeggen dat 80+% van de auto's is ,,gekocht'' d.m.v. een lening of lease. Ik heb echter altijd meegekregen van thuis iets niet te kopen als ik daar het geld niet voor heb.

Heb je geen 30k? Dan kun je het gewoon niet kopen.

Op de vraag hoe mensen dat dan wel doen, er zijn genoeg mensen met een prima baan die dat gewoon kunnen betalen. Ligt eraan hoeveel prio je eraan geeft, wat de rest van je uitgaven zijn en je gezinssituatie etc.
Ik ben ook maar een fabrieksarbeider en mijn vrouw werkt halftijds.
Heb een eigen woning (al 10j) die ik zonder problemen afbetaal.
Heb 3 kids die niks te kort komen.
En heb ook een gti kunnen kopen van 26000 euro zonder lening.
Het is maar net hoe je met je geld omgaat vind ik.
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: Aankoop GTI

Bericht door Mark_GTI »

Vissa schreef: 11 nov 2021, 19:56
LigLaagindie7 schreef: 11 nov 2021, 19:23
Valk schreef: 11 nov 2021, 19:04

Dit dus. Geen geld uitgeven wat je niet hebt.
Hoe betalen mensen dan die 30K zonder lening😂

Als ik 30K zou hebben gespaard en op het punt sta om een auto te kopen met dat geld, zal ik liever terug draaien naar een woonst en daar die 30K aan uitgeven😂
In Nederland durf ik wel te zeggen dat 80+% van de auto's is ,,gekocht'' d.m.v. een lening of lease. Ik heb echter altijd meegekregen van thuis iets niet te kopen als ik daar het geld niet voor heb.

Heb je geen 30k? Dan kun je het gewoon niet kopen.

Op de vraag hoe mensen dat dan wel doen, er zijn genoeg mensen met een prima baan die dat gewoon kunnen betalen. Ligt eraan hoeveel prio je eraan geeft, wat de rest van je uitgaven zijn en je gezinssituatie etc.
Precies dit! Ik had het niet beter kunnen uitleggen. De basis is simpel; geen geld uitgeven wat je niet hebt. Als je een auto koopt en het over financiering hebt, begint de verkoper er vaak over dat 80% van de auto`s op de Nederlandse wegen op één of andere manier gefinancierd is met een lening. Het zal ongetwijfeld waar zijn, maar mij zou het geen goed gevoel geven. Komt nog eens bij dat direct aftikken ook goedkoper is dan het geld lenen. De percentages voor het lenen van geld zijn volgens mij vaak 5,99% of 6,99% (precies weet ik het niet). Maakt ook niet uit, feit blijft dat het duurder is.

Verder moet je gedisciplineerd sparen. Je hebt een doel voor ogen wat je graag wilt en weet wat dat (ongeveer) kost. Dan moet je er ook dingen voor laten, heel simpel. Prioriteiten stellen. Als jij elk weekend naar de kroeg wilt dan is dat een fikse aanslag op je spaarmogelijkheden (bij een modale baan). Dus; keuzes maken en volhouden. Je moet niet denken binnen een paar maanden tienduizenden euro`s te kunnen sparen, daar doe je normaal gesproken jaren over. Naarmate je ouder wordt, krijg je misschien meer mogelijkheden om te sparen, maar wordt het levensonderhoud ook duurder (huis, kinderen, inflatie).
Car Newbie
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2014, 19:57
Type auto: MK7 GTI PP 2016
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoop GTI

Bericht door Car Newbie »

Er zijn genoeg wijzen om aan 25-30k te komen binnen normale tijdsbestek. Veel is hiervoor al benoemd maar wat van belang is, is je eigen situatie en je doel. Om enkele voorbeelden te schetsen:

- Ben je in loondienst, zzp’er of eigen bedrijf?
- Bezit je een eigen woning, huur je of ben je inwonend?
- Er zijn verschillende wijze om aan geld te komen met of naast een modaal inkomen: crypto, meerdere (actief/passief) inkomstenbronnen, schenking, erfenis, overwaarde benutten, bestedingen managen/budgetteren.

Daarnaast is je steekproef klein: op dit forum zijn veelal liefhebbers die graag een GTI kopen, in tip top staat willen houden en meer geld willen besteden aan diverse upgrades.

25-30k is niet voor iedereen weggelegd en anderen pas het startpunt. Breng voor jezelf in beeld hoe je systematisch bij een x-bedrag kunt komen en voordat je het weet ben je er. Klinkt wat oneerbiedig, maar...zo moeilijk is het echt niet. Lenen is duur en overbodig. Meest nare wat je kunt overkomen is een gestolen auto of in de prak gereden waarbij een verzekering niet uitkeert en je nog maanden / jaren betaalt voor een auto die je niet meer hebt.
MK7 PP ‘16
Daily: BMW X5 xDrive30D
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Aankoop GTI

Bericht door John »

ChielED35 schreef: 11 nov 2021, 19:01 Lenen doe ik alleen voor m’n huis. Een auto koop ik van mn eigen geld en als ik geen geld heb koop ik geen auto.
Precies dit 8-)
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Aankoop GTI

Bericht door StarSqream »

LigLaagindie7 schreef: 11 nov 2021, 18:48 Hey,

Ik wou eens weten hoe de meeste van jullie, jullie auto hebben gekocht.

Want ik zie toch wel dat de Golf 7 GTI boven de 2018, wel een dure wagen is ( 25K-30K 2e hands ).

Nemen jullie dan bv een autolening aan of zijn het meestal lease wagens?

Bedankt voor jullie tijd.
Denk dat je hier meer liefhebbers hebt die hebben gespaard voor een nieuwe (tweedehands) auto. In de grote wereld is het anders. Tegenwoordig zijn de meeste auto's gewoon gefinancierd dmv (financial) lease. Vooral zzp'ers.
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Aankoop GTI

Bericht door Tino »

15 jaar gespaard nu leuke Audi TTS :D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten