Advies nodig

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Advies nodig

Bericht door Dorps »

Beste leden,

Graag zou ik wat kennis of advies van jullie willen krijgen.

Momenteel ben ik aan het kijken om pops and bangs op mijn auto te laten installeren. Nu heb ik een chiptuning stage 1 van APR erop zitten en verder is alles standaard op de auto. Het gaat om een handgeschakelde GTI 7 uit 2015 (standaard had de auto 220pk).

Nu heb ik zelf al wat zitten zoeken en uitpluizen en heb ik het minimale gevonden wat er voor nodig is. Alleen heb ik wel nog verdere vragen over die ik helaas niet kan vinden en zo op het forum hier ook rondgeneust maar ook niet echt een passend antwoord kunnen krijgen.

Het minimale wat nodig zou zijn is.
Milltek downpipe met sportcat 870,- (76mm en 200cells race cat)
Inlezen van pops and bangs (verschillende bedrijven die het doen dus prijs wijkt wel af van de diverse bedrijven) 250,- tot 499,-
Exclusief montagekosten

Maar wat als ik de downpipe heb laten installeren moet er dan nog een chiptuning over heen?
Past de downpipe direct op de rest van de uitlaat?
Kom ik met de sportcat door de apk?

Eventueel zit ik nog naar 2 andere opstellingen te kijken
Milltek downpipe met sportcat 870,- (76mm en 200cells race cat)
Inlezen pops and bangs 250,- tot 499,-
Luchtfilter pipercross 499,-
Stage 2 chiptuning 899,- (dan ga ik naar het vertrouwde jd toe)

Of optie 3
Volledige milltek uitlaatlijn 1500,-
https://vagnetics.nl/producten/milltek- ... olf-7-gti/
Pops and bangs 250,- tot 499,-
Luchtfilter pipercross 499,-
Stage 2 chiptuning 899,- (jd)

Mocht me opstelling niet helemaal kloppen dan hoor ik dat ook graag uiteraard :)

Maar wat denken jullie of adviseren jullie mij?
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: Advies nodig

Bericht door Omtuning »

Maar wat als ik de downpipe heb laten installeren moet er dan nog een chiptuning over heen?

*Wordt wel aangeraden aangezien door de downpipe er een luchtoverschot is en dit ten koste van het vermogen gaat *

Past de downpipe direct op de rest van de uitlaat?
* Yes plug n play *

Milltek downpipe met sportcat 870,- (76mm en 200cells race cat)
Inlezen pops and bangs 250,- tot 499,-
Luchtfilter pipercross 499,-
Stage 2 chiptuning 899,- (dan ga ik naar het vertrouwde jd toe)

https://www.golfmk7.com/forums/index.ph ... on.345277/ zelfde resultaat behalen als een vwr600 intake met de standaard luchtbox :)


optie 3

Volledige milltek uitlaatlijn 1500,-
https://vagnetics.nl/producten/milltek- ... olf-7-gti/
Pops and bangs 250,- tot 499,-
Luchtfilter pipercross 499,-
Stage 2 chiptuning 899,- (jd)

Volledige uitlaatlijn zonder een downpipe met sportkat of decat is niet genoeg voor stage 2 tuning, optie 2 is in jouw geval het beste

Als je nog vragen hebt stuur me gerust een berichtje

Groetjes,
Omar
OM Tuning
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Advies nodig

Bericht door Dorps »

Ha Omar,

Ik heb je een privé bericht gestuurd met een paar vragen. Dank je wel voor je uitgebreide antwoord.! Dat sluit een hoop zaken al uit.

Mvg,

Dorps
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Advies nodig

Bericht door Dorps »

Ik wil een downpipe bestellen maar welke heb ik nodig???
Zijn verschillende ssx nummers.
Zolang ik maar door de apk kom en het past op de standaard uitlaat lijn.

SSXVW395:
Milltek Large-bore Downpipe and De-cat For fitment to the OE cat back exhaust only
SSXVW262:
Milltek Large-bore Downpipe and De-cat Must be fitted with a Milltek Sport cat-back system
SSXVW283:
Milltek Large Bore Downpipe and Hi-Flow Sports Cat EC-Approved, fitment to Milltek catback
SSXVW261:
Milltek Large Bore Downpipe and Hi-Flow Sports Cat Must be fitted with a Milltek Sport cat-back system
SSXVW388:
Milltek Cast Downpipe with Race Cat 200 Cell Race High Flow Sports Cat – fitted with a Milltek Sport cat-back
SSXVW397:
Milltek Large Bore Downpipe and Hi-Flow Sports Cat EC-Approved. For fitment to OE catback
SSXVW396:
Milltek Large Bore Downpipe and Hi-Flow Sports Cat For fitment to the OE cat back exhaust only
SSXVW398:
Milltek Cast Downpipe with Race Cat 200 Cell Race High Flow Sports Cat – fitment to the OE catback
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Advies nodig

Bericht door Vissa »

Ligt eraan wat je wilt.

- Enkel downpipe en standaard uitlaat behouden? Of Milltek catback erbij?

- Downpipe met of zonder katalysator?
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Advies nodig

Bericht door Dorps »

Ik had van Omar al een pb ontvangen.
Het zou gaan om de ssxvw398.
Dat is met de race cat 200cell en dan behoud ik me standaard uitlaat.

Dan zal ik in ieder geval meer geluid gaan maken dan wat het nu doet. Het belangrijkste wat ik vind is dat ik nog door de APK heen kom.
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten