Scheur in dakpaneel

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Scheur in dakpaneel

Bericht door Erics »

Soms heb je zo’n auto die je telkens verrast. Al twee keer een lekke band, de eerste na 2000 km, de tweede onlangs na 29000 km. Nog nooit meegemaakt, in geen 40 jaar. Maar ach dat kun je verhelpen. En dan dit, een scheur in het paneel dat voor en langs het panoramadak ligt. Blijkt een geplakt onderdeel. Ben benieuwd hoe dat gerepareerd gaat worden. Iemand ervaring? Komt het vaker voor?
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Scheur in dakpaneel

Bericht door schaef »

Heb ook een schuif/kanteldak maar dit idd nog niet meegemaakt gelukkig, wel heel vreemd. Midden gedeelte is toch gewoon stof.
Dus veel krimpen en uitzetten door warmte kan bijna niet.
Gr
Menno
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Scheur in dakpaneel

Bericht door JP-GTi »

Op Duitse fora lees je dit heel veel. Daar is vaak wel nog een coulance mogelijk. Hopelijk kan je Nl'se dealer dat ook geregeld krijgen.
Jacco 68
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 mei 2020, 15:57
Type auto: Mk7 pp handbak

Re: Scheur in dakpaneel

Bericht door Jacco 68 »

Collega van mij heeft dat ook gehad met zijn tcr. Blijkt af en toe voor te komen,door de stugheid/onderstel!! Dat het paneel rond het schuifdak scheurt!! Is netjes opgelost(garantie) door de dealer!!
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Scheur in dakpaneel

Bericht door schaef »

Denk dat ik het verkeerde onderdeel voor ogen had, is het zwarte gedeelte rondom opendak.
Gr
Menno
JPGTI-TCR
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2022, 19:48
Type auto: Golf MK7 GTI TCR

Re: Scheur in dakpaneel

Bericht door JPGTI-TCR »

Ik heb sinds vorige week ook een spontane scheur in de dakomlijsting van het schuifdak. Naar de locale dealer geweest en zij stellen een coulance van 70% op de onderdelen voor. Vervanging zou mij dan nog € 950 kosten in plaats van € 1.495. Ik ben het hier niet mee eens omdat deze schade volgens dit forum vaker voorkomt bij de GTI. Graag verneem ik jullie ervaring met betrekking tot de coulanceregeling hiervoor.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Scheur in dakpaneel

Bericht door Vissa »

JPGTI-TCR schreef: 29 mar 2022, 20:27 Ik heb sinds vorige week ook een spontane scheur in de dakomlijsting van het schuifdak. Naar de locale dealer geweest en zij stellen een coulance van 70% op de onderdelen voor. Vervanging zou mij dan nog € 950 kosten in plaats van € 1.495. Ik ben het hier niet mee eens omdat deze schade volgens dit forum vaker voorkomt bij de GTI. Graag verneem ik jullie ervaring met betrekking tot de coulanceregeling hiervoor.
Als de auto buiten de garantie zit dan vind ik dit nog netjes. Ze kunnen ook niks doen, wat ik helaas al vaak genoeg heb meegemaakt.

Als de auto nog in de garantie zit dan slaat dit nergens op.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten