Hoge benzineverbuik

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Autoliefhebber
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2022, 13:43
Type auto: Golf GTI TCR

Hoge benzineverbuik

Bericht door Autoliefhebber »

Hoi allemaal,

Ik heb al 2 jaar een Golf GTI TCR die geweldig rijdt, en altijd haal ik tussen de 450-500 KM.

Onlangs, begin jan had ik een inspectie weer (auto rond 45.000km) bij de dealer, waarbij olie vooras is vervangen, maar sinds die inspectie haal ik net aan 330-340KM op een volle tank terwijl ik hetzelfde rijdt.

Nou weet ik dat er een olieservice is over 9300Km, kan het door de olie zijn dat de auto meer verbruikt?

Zelfs met korte ritten, als ik de auto uit zet hoor ik de motor nog lang geluid maken (voorheen was dit alleen in de zomer als de airco volle toeren maakt).

Bedankt voor het lezen
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door Vw golf gti »

Ik heb zelf een vw golf 7 gti stage 1 320pk 480 koppel
Heb nog nooit meer dan 360 km gehaald met een volle tank en dan krijg ik melding voor te tanken
Moet wel zeggen dat ik bijna altijd in stad rij
Maar is dit verbruik niet normaal met zo een auto ?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door bzb »

wow sta der van te kijken, heb dan wel een golf 6 stage 2 300pk. maar 600 km op een tank is het mn gemiddelde bij daily gebruik met heus wel wat gas op de pin, en heb ruim 2 ton ermee gereden dus ken hem wel, dit soort hoge verbruiken van 350 op een tank heb ik bij hele stukken 250 rijden op weg naar oostenrijk
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door Vissa »

Vw golf gti schreef: 20 feb 2022, 20:09 Ik heb zelf een vw golf 7 gti stage 1 320pk 480 koppel
Heb nog nooit meer dan 360 km gehaald met een volle tank en dan krijg ik melding voor te tanken
Moet wel zeggen dat ik bijna altijd in stad rij
Maar is dit verbruik niet normaal met zo een auto ?
Dat is toch niet de vraag? Hij haalt 450 tot 500km normaal en nu opeens maar 340 met dezelfde rijstijl, dan is er overduidelijk iets mis.

Ik weet helaas niet wat, maar ik haal ook altijd 450 tot 500km met mijn TCR. :) Heeft de dealer wel dezelfde olie gebruikt? Als de auto nog zolang blijft nadraaien lijkt het alsof er iets flink warmer wordt als normaal. Weet je wat de gemiddelde olie temperatuur was voor de beurt en na de beurt?
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Autoliefhebber
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2022, 13:43
Type auto: Golf GTI TCR

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door Autoliefhebber »

Vissa schreef: 20 feb 2022, 20:25
Vw golf gti schreef: 20 feb 2022, 20:09 Ik heb zelf een vw golf 7 gti stage 1 320pk 480 koppel
Heb nog nooit meer dan 360 km gehaald met een volle tank en dan krijg ik melding voor te tanken
Moet wel zeggen dat ik bijna altijd in stad rij
Maar is dit verbruik niet normaal met zo een auto ?
Dat is toch niet de vraag? Hij haalt 450 tot 500km normaal en nu opeens maar 340 met dezelfde rijstijl, dan is er overduidelijk iets mis.

Ik weet helaas niet wat, maar ik haal ook altijd 450 tot 500km met mijn TCR. :) Heeft de dealer wel dezelfde olie gebruikt? Als de auto nog zolang blijft nadraaien lijkt het alsof er iets flink warmer wordt als normaal. Weet je wat de gemiddelde olie temperatuur was voor de beurt en na de beurt?

Thanks, ik ga ze maar even bellen. Was gewoon een inspectie, en olie van de vooras verversen. De olie service zelf moet nog. Maar ik merk gewoon bij korte ritten (rij voornamelijk snelweg) dat hij gewoon tijd lang moet afkoelen.

Normaal rij ik 25km snelweg heen en terug, haal ik altijd 7.8l op 100km, gisteren maar 50k snelweg gereden (meestal gewoon netjes 100km per uur) en kom heletijd maar op 12.5l per 100km. Ik onderhoud hem gewoon heletijd bij de A point dealer.. rijstijl is hetzelfde, soms leuk acceleren maar normaal gewoon netjes 100..
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door schaef »

Misschien is er iets mis met de inspuitventielen, er zitten er 2 per cil op waarvan er 1 bij rustig rijden uitschakelt. Misschien dat ze gewoon blijven inspuiten.
Gr
Menno
Autoliefhebber
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2022, 13:43
Type auto: Golf GTI TCR

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door Autoliefhebber »

schaef schreef: 20 feb 2022, 21:13 Misschien is er iets mis met de inspuitventielen, er zitten er 2 per cil op waarvan er 1 bij rustig rijden uitschakelt. Misschien dat ze gewoon blijven inspuiten.

Thanks, zal wel bellen en dat navragen. Heb gekeken naar de laatste 2 jaar en altijd tussen de 450-500km gepakt op volle tank, lange stukjes snelweg zelfs is 600.

Sinds de inspectie op 1 feb heb ik (390km) gereden, en daarna 340 op nieuwe volle tank.

Iets is niet lekker gegaan bij de garage volgend mij
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door Vw golf gti »

Vissa schreef:
Vw golf gti schreef: 20 feb 2022, 20:09 Ik heb zelf een vw golf 7 gti stage 1 320pk 480 koppel
Heb nog nooit meer dan 360 km gehaald met een volle tank en dan krijg ik melding voor te tanken
Moet wel zeggen dat ik bijna altijd in stad rij
Maar is dit verbruik niet normaal met zo een auto ?
Dat is toch niet de vraag? Hij haalt 450 tot 500km normaal en nu opeens maar 340 met dezelfde rijstijl, dan is er overduidelijk iets mis.

Ik weet helaas niet wat, maar ik haal ook altijd 450 tot 500km met mijn TCR. :) Heeft de dealer wel dezelfde olie gebruikt? Als de auto nog zolang blijft nadraaien lijkt het alsof er iets flink warmer wordt als normaal. Weet je wat de gemiddelde olie temperatuur was voor de beurt en na de beurt?
Weet ik ook wel dat dat zijn vraag niet is
Maar wou gewoon zeggen dat ik met constant stadsverkeer ook niet zoveel km uit een tank haal
En dacht dat dit verbruik dan misschien normaal was
Maar als je veel snelweg rijd is het wel hoog verbruik idd
Dan kom ik op max 8 l via boordcomputer
Rij ik dan constant in stad is het plots rond de 13l

Verstuurd vanaf mijn SM-F711B met Tapatalk

Gebruikersavatar
xander007
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jun 2021, 21:24
Type auto: Golf 7 gti perf

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door xander007 »

Autoliefhebber schreef:Hoi allemaal,

Ik heb al 2 jaar een Golf GTI TCR die geweldig rijdt, en altijd haal ik tussen de 450-500 KM.

Onlangs, begin jan had ik een inspectie weer (auto rond 45.000km) bij de dealer, waarbij olie vooras is vervangen, maar sinds die inspectie haal ik net aan 330-340KM op een volle tank terwijl ik hetzelfde rijdt.

Nou weet ik dat er een olieservice is over 9300Km, kan het door de olie zijn dat de auto meer verbruikt?

Zelfs met korte ritten, als ik de auto uit zet hoor ik de motor nog lang geluid maken (voorheen was dit alleen in de zomer als de airco volle toeren maakt).

Bedankt voor het lezen
Is het al opgelost?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door schaef »

Ja wil ik ook wel weten of je nu zuiniger rijdt.
Gr
Menno
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door iz75 »

ben ook wel benieuwd wat het vervangen van voorasolie exact inhoudt. wordt hier het differentieel mee bedoeld?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door Omtuning »

iz75 schreef: 22 mar 2022, 23:34 ben ook wel benieuwd wat het vervangen van voorasolie exact inhoudt. wordt hier het differentieel mee bedoeld?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
yes het sperdifferentieel op de vooras
Christoph
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2020, 23:04
Type auto: Golf 7

Re: Hoge benzineverbuik

Bericht door Christoph »

Autoliefhebber schreef: 20 feb 2022, 14:17 Hoi allemaal,

Ik heb al 2 jaar een Golf GTI TCR die geweldig rijdt, en altijd haal ik tussen de 450-500 KM.

Onlangs, begin jan had ik een inspectie weer (auto rond 45.000km) bij de dealer, waarbij olie vooras is vervangen, maar sinds die inspectie haal ik net aan 330-340KM op een volle tank terwijl ik hetzelfde rijdt.

Nou weet ik dat er een olieservice is over 9300Km, kan het door de olie zijn dat de auto meer verbruikt?

Zelfs met korte ritten, als ik de auto uit zet hoor ik de motor nog lang geluid maken (voorheen was dit alleen in de zomer als de airco volle toeren maakt).

Bedankt voor het lezen
Hey!

Ik heb precies hetzelfde probleem nu! Na een onderhoudsbeurt flinke toename in verbruik. Heb de lambdasonde laten vervangen, die zag er niet best uit. Verbruik is verbetert, namelijk van 1:6 / 1:7 naar 1:8.5 gemiddeld. 1:9.5 red ik ook, maar dan moet ik echt moeite doen. Normaal reed ik 1:12 en dan trapte ik hem goed door. Heb nog driving filmpjes van 2 jaar terug toen ik de TCR net had en daar zie je op het dashboard ook 1:12.5 staan. Dat red ik dus echt niet meer.

Ik heb ook idd dat de motor heel hard koelt, terwijl ik normaal gereden heb. Ik merk dat de olie warmer wordt, namelijk 102 graden bij normaal rijden, terwijl dit voor de beurt 97 graden stipt was. Heb na de oliewissel nóg een keer de olie laten wisselen, maar dit heeft niets veranderd.

Hoop graag op een reactie. Groetjes!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten