Brandend waarschuwinfslampje en foutcode P0010

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aadjoh
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 jul 2015, 16:21
Type auto: golf 5 gti

Brandend waarschuwinfslampje en foutcode P0010

Bericht door Aadjoh »

Na een stukje gereden te hebben, 15 minuten stilstaan, en starten ging er een waarschuwingslampje (in de vorm van een motor) branden.
Naar huis, met het zweet in mn kruis ;-) Reed verder prima, zoals altijd.
Na opzoeken met een OBD-meter bleek dit foutcode P0010 (a camshaft postion Actuator Circuit /open bank1) fout te zijn.
Ik heb mn olie getjekt die is (uiteraard ;-) goed. Mn distributie is enkele duizenden kilomters terug vervangen.
Ik dacht veilig te zijn en heb vervolgens de code gewist en ben een stukje gaan rijden. Lampje is uitgebleven.
Wat denken jullie? Gewoon doorrijden tot lampje eventueel weer gaat branden? Kan dat kwaad?
Naar de garage gaan kost je standaard een meijer dus doe ik liever niet. Tenzij het beter / raadzaam / aan te bevelen is uiteraard.

Ik hoor graag. Bvd en Mvg

ps. het betreft een Golf 5 GTI 2004 laatste onderhoud in december inclusief olie, injector cleaner, etc.
Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: Brandend waarschuwinfslampje en foutcode P0010

Bericht door Omtuning »

Niet meer met die auto rondrijden, je nokvolger is dusdanig versleten dat het een foutcode veroorzaakt. Nu is het nog een goedkoop probleem om te fixen maar zodra die nokvolger de timing verkeerd aanstuurt is het foute boel en kan je zowat een nieuwe blok gaan plaatsen....... Ik zou Hakan van 1.8 TFSI/TSI groep op Facebook even contacteren hij heeft hier al meerdere groepposts over geplaatst
Gebruikersavatar
Aadjoh
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 jul 2015, 16:21
Type auto: golf 5 gti

Re: Brandend waarschuwinfslampje en foutcode P0010

Bericht door Aadjoh »

Het was de regelklep/nokkenasversteller.
De aanzuigbuis van de RamAir had er opgesteund en um verkloot.
Maar alles nu weer piekfijn in orde!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten