Pagina 1 van 1

Brandend waarschuwinfslampje en foutcode P0010

Geplaatst: 10 mar 2022, 15:20
door Aadjoh
Na een stukje gereden te hebben, 15 minuten stilstaan, en starten ging er een waarschuwingslampje (in de vorm van een motor) branden.
Naar huis, met het zweet in mn kruis ;-) Reed verder prima, zoals altijd.
Na opzoeken met een OBD-meter bleek dit foutcode P0010 (a camshaft postion Actuator Circuit /open bank1) fout te zijn.
Ik heb mn olie getjekt die is (uiteraard ;-) goed. Mn distributie is enkele duizenden kilomters terug vervangen.
Ik dacht veilig te zijn en heb vervolgens de code gewist en ben een stukje gaan rijden. Lampje is uitgebleven.
Wat denken jullie? Gewoon doorrijden tot lampje eventueel weer gaat branden? Kan dat kwaad?
Naar de garage gaan kost je standaard een meijer dus doe ik liever niet. Tenzij het beter / raadzaam / aan te bevelen is uiteraard.

Ik hoor graag. Bvd en Mvg

ps. het betreft een Golf 5 GTI 2004 laatste onderhoud in december inclusief olie, injector cleaner, etc.

Re: Brandend waarschuwinfslampje en foutcode P0010

Geplaatst: 10 mar 2022, 15:36
door Omtuning
Niet meer met die auto rondrijden, je nokvolger is dusdanig versleten dat het een foutcode veroorzaakt. Nu is het nog een goedkoop probleem om te fixen maar zodra die nokvolger de timing verkeerd aanstuurt is het foute boel en kan je zowat een nieuwe blok gaan plaatsen....... Ik zou Hakan van 1.8 TFSI/TSI groep op Facebook even contacteren hij heeft hier al meerdere groepposts over geplaatst

Re: Brandend waarschuwinfslampje en foutcode P0010

Geplaatst: 24 mar 2022, 15:49
door Aadjoh
Het was de regelklep/nokkenasversteller.
De aanzuigbuis van de RamAir had er opgesteund en um verkloot.
Maar alles nu weer piekfijn in orde!